De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Monky

Hi Karin,

Toch wel een beetje jammer dat het niets geworden is met de eitjes. Maar ach... ze zijn nog zo jong  :)

Hoe gaat het met je puppie Ziva?  :D

Even een updateje van Grovertje voor als je toevallig nog contact hebt met de vorige eigenaren:
Met Grover gaat het trouwens heel goed. Hij loopt helaas niet weg met Dara, maar ze vechten ook niet. Misschien dat ik hem toch alsnog in de voliere zet dat hij daar een vrijgezelle dame mag uitzoeken. Verder is hij het schreeuwen verleerd. Maar het fluiten helaas ook. Zowie (zijn neefje) heeft het van hem overgenomen en fluit nu dezelfde deuntjes die Grovertje floot  ::) ;D Hij maakt het dus verder heel goed en heeft het goed naar zijn zin. Het is echt een schatje.

Had je nou voor Elmo ook een nieuw baasje gevonden? Of heb je hem nog steeds?

Het is even wennen om je naam in blauw te zien staan in de lijst in plaats vaan rood (glob mod) hahaha.

Verder alles goed?

Groetjes,
Monique

Karin

Mijn lutino bleekmasker Salsa en Mellody, mijn cinnamon bonte witmasker popje die haar man Jipper door een ongeluk had verloren vinden elkaar helemaal niks aan  ::) Salsa is dus helemaal verliefd op mijn supertamme geparelde popje Summer, maar daar mag hij niks mee beginnen. ten eerste komen daar geen bleekmaskers uit en ten tweede wil ik Summer natuurlijk tam houden ! Zij zelf is niet gecharmeerd door welke man dan ook, dus ik hoef me daar niet schuldig over te voelen  ;D

Uit Salsa x Mellody zouden deze jongen komen :

Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:lutino split voor witmasker bleekmasker (*zichtbaar lutino bleekmasker*)

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (*Deze zien er dus uit als een bleekmasker wildkleur*) {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% lutino split voor bont witmasker bleekmasker (*Deze zien er dus uit als een bleekmasker lutino*)
50% witmasker lutino split voor bont

Makkelijker gezegt, de mannen zullen wildkleur bleekmasker en witmaskers zijn, de poppen zullen lutino bleekmasker en albino's zijn. Heel erg mooi dus ! Maar ja.... moet het wel klikken.

Maar ik heb een alternatief : Twizzle ! Helaas is Twizzle sinds Elmo vetrokken is naar zijn nieuwe adres een stuk minder tam geworden  ::) Knuffen wil ze niet meer, komt wel bij me op de laptop zitten, maar dat was het. Nu is het natuurlijk ook zo dat ze door de pup minder aandacht krijgen. Ik heb nu 2 opties : of kortwieken en voorlopig in de huiskamer houden, kijken of ik haar weer tammer krijg, of verhuizen naar de vogelkamer, dan maar minder tam.... Ik neig toch naar het laatste  ::) Kortwieken vind ik zo sneu en het is de vraag als ze weer tam is en de vleugels zijn aangegroeid en ze verhuisd naar de vogelkamer ( wat uiteindelijk toch de bedoeling is ) of ze dan wel tam zal blijven. In de vogelkamer kunnen ze gewoon lekker rondfladderen en als ik ze een beetje bij de tamme valkjes hou trekt ze misschien wat bij. Als ik Twizzle en Salsa samen laat broeden krijg ik ook wel hele mooie jongen en ook nog eens interessante splitten :

Moeder:fallow witmasker split voor bont
Vader:lutino split voor witmasker bleekmasker (*zichtbaar lutino bleekmasker*)

man afkomst:
25% wildkleur split voor fallow bont witmasker bleekmasker (*zichtbaar wildkleur bleekmasker*)
{X1:  lutino}
25% witmasker split voor fallow bont {X1:  lutino}
25% wildkleur split voor fallow witmasker bleekmasker (*zichtbaar wildkleur bleekmasker*)
{X1:  lutino}
25% witmasker split voor fallow {X1:  lutino}

pop afkomst:
25% lutino split voor fallow bont witmasker bleekmasker (*zichtbaar lutino bleekmasker*)
25% witmasker lutino split voor fallow bont
25% lutino split voor fallow witmasker bleekmasker (*zichtbaar lutino bleekmasker*)
25% witmasker lutino split voor fallow

Dus ook dezelfde zichtbare jongen als met Mellody maar dan met als split Fallow erbij. Het nadeel is wel dat Twizzle nog te jong is om in september mee te gaan kweken, dus we zien wel....

Met de pup gaat alles goed ! Mochten mensen het interessant vinden dan kunnen ze hun weblogje bijhouden : aussieindy.punt.nl

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Wow wat een ingewikkeld bericht zeg! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Karin

Ik heb je weblog doorgelezen, leuk hoor. En wat is het een schatje die Ziva.  :-*

Groetjes

Mara

Marc van de Kuifjes

Hoe gaat het intussen met de nieuwe pup? :D

Karin

Hartstikke goed  ;D Ze is al flink gegroeid en ze zit al in de puppyklas !

Met de valkjes ook alles goed, helaas nog geen zicht op bevruchte eitjes, maar we zullen zien !  ;) Ik ga kijken of ik Salsa toch met mellody kan koppelen en een broedblok geven. De kans is er dat ze tijdens onze vakantie jongen hebben, maar goed, dat zien we dan wel weer, want Salsa zit nu constant met andere popjes te flirten en ik wil toch wel graag bleekmasker jongen hebben  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 25 juni 2008, 13:29:47
Ik ga kijken of ik Salsa toch met mellody kan koppelen en een broedblok geven. De kans is er dat ze tijdens onze vakantie jongen hebben, maar goed, dat zien we dan wel weer, want Salsa zit nu constant met andere popjes te flirten en ik wil toch wel graag bleekmasker jongen hebben  ;D ;D ;D

Ach, dan blijf je gewoon lekker thuis! :P ;D

Karin

Nou, echt niet  ;D Ben hoognodig aan vakantie toe !  :P
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

17 juli 2008, 12:04:07 #1133 Last Edit: 17 juli 2008, 12:09:39 by Karin
Door persoonlijke omstandigheden ben ik niet veel aanwezig op het forum, maar om het dagboekje toch een beetje up to date te houden een klein updatje :

Mijn ene primrose koppel Cocktail x Twister hebben inmiddels geen blok meer. Ze hebben het 2 x geprobeert, eerste keer 4 eitjes, één bevrucht maar ca. een week voor het uitkomen afgestorven denkt ik. Het tweede nest 3 eitjes, één kapot gegaan en niks bevrucht. Eergisteren gingen ze vanzelf van het blok af en ik heb hem meteen weggeghaald. Ze vliegen nu lekker vrij rond in de vogelkamer. Omdat ze ondanks dat ze niet tam zijn vrij makkelijk zijn wil ik ze in de kamervolières houden bij de tamme valken. Ze gaan dus niet de grote volière in.

Mijn andere primrose koppel Nova x Indra hadden eerst 4 onbevruchte eitjes. Ze hebben daarna nog 4 eitjes gelegt.  Geen idee of hier wat uit gaat komen, ik laat ze zo veel mogelijk met rust, dus spannend....

Verder geen blokken hier. Ik ga in september de blokken er in hangen. Welke koppels weet ik nog niet. Eind dit jaar ga ik in ieder geval proberen mijn lutino bleekmasker te koppelen aan óf Mellody ( maar die zijn niet echt gek op elkaar ) óf Twizzle, mijn Fallow witmasker. Het was niet echt de bedoeling om met haar te kweken, maar supertam is ze toch niet. Er zullen dan wel hele mooie jongen uitkomen met hele mooie splitten  ;D Hij is echt helemaal gek op Summer en zij op hem. Heel lastig, want Summer is een valkje waar ik absoluut niet mee wil kweken en als ik dat wel zou doen zouden er geen bleekmaskers uitkomen, alleen maar wildkleuren en lutino's. Ik hou ze nu dus ook zo veel mogelijk uit elkaar. Als de ene rondvliegt zit de andere in de kooi en andersom. Summer zit nu even in de kooi met Cuba, maar het wisselt hier nogal  ;D Het maakt mij verder niet uit wie bij wie in de kooi zit, zolang de koppeltjes maar samen zitten. Ze gaan meestal in 2 groepen los en ook die samenstelling wisselt steeds.

Verder ben ik op zoek naar een nieuw tehuis voor Pepper, het allereerste jong wat bij mij is geboren, zie http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,29232.0.html  Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Pepper lijkt sprekend op Rikske! :D

I_Xyzyx_I

Hoi Karin

Jammer dat het niet wilde lukken met je pimrose koppel op dit moment, hopen dat het andere koppel meer geluk geeft :)

Leuk ook dat je de valkjes soms in een andere kooi zitten, dan hebben ze elke keer nieuwe vriendjes om mee te brabbelen :P. En volgensmij begint het speelgoed zo ook nooit te vervelen :)

Wat een mooie vogel kamer trouwens :o

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Karin

31 juli 2008, 12:30:08 #1136 Last Edit: 31 juli 2008, 13:10:04 by Karin
Er zijn 2 primroosjes geboren !  ;D Heel erg spannend, want het is een onervaren koppel. Hun vorige nest was onbevrucht, nu hadden ze 4 eitjes waarvan 2 bevrucht. Ik kijk regelmatig of ze gevoerd zijn, want ik heb al een paar keer meegemaakt dat een onervaren koppel ineens stopt met voeren, zeker bij kleine nestjes  ::)

Dit is de oudste, die is nu 2 weken oud :

Dit is de jongste, 2 dagen jonger :

Deze krijgt waarschijnlijk 1 of 2 donkere staartveren tot nu toe. Bij de oudste zie ik alleen nog gele staartveren.

gezellig samen in het blok :

Tante Sterre komt haar nieuwsgierige snavel er een bij steken. Ze zit  veel "op wacht" op het broedblok, o, o , o, wat zou ze graag zelf ook zoiets willen  ;)

De jongen zijn van mijn Primrose koppel Nova en Indra. Nova is gewoon getekend en Indra is cinnamon gepareld getekend.

Ik heb overigens ook nog 2 popjes voor herplaatsing :
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,29361.0.html

Ze zitten nog bij hun baasje en ik hoop gewoon te kunnen bemiddelen zodat ze niet eerst bij mij hoeven komen en dan weer door naar een nieuw baasje. Dat geeft te veel stress. Het zijn dus 2 jongen van Dimple en Magic, 1 1/2 jaar oud en tam. Ze zijn cinnamon gepareld witmasker. Ik heb nog geen foto's, maar zal ff oude opzoeken.....

Dit is het ene valkje, geboren op 20 november 2006 :

En dit het andere valkje, geboren 23 november 2006 :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

hoi hoi Karin,

Wat een lievies zeg en wat een leuk gezicht hoe 'tante Sterre' even komt kijken of het goed verloopt  ;D

Ik hoop met je mee dat Nova en Indra blijven voeren.

Met Sascha gaat het ook prima, misschien had je het meegelezen, maar hij woont weer bij mij en krijgt binnenkort een vriendinnetje!
Hij zit nu nog bij Tibeau Tinco in de kooi en hij zit volgens mij in de puberteit... boos dat ie wordt als ik met mijn handen bij hem kom... maar moet zeggen.. wordt wel minder nu ik hem even weer back to earth heb gezet...
Elke keer als Tibeau Tinco ergens bij mij zat, wou meneer Sascha daar ook zitten en joeg TT weg  >:(
Heeel veeel keren heb ik Sascha dan op laten stappen en op mijn andere schouder weer gezet en elke keer probeerde hij het weer :-\ Maar.... op een gegeven moment heeft hij de moed opgegeven en nu is ie weer wat aardiger voor ons  ;D ;D

Groetjes Manon

Karin

Hoi Manon,

Nee, niet gelezen, door omstandigheden ben ik erg weinig op het forum geweest en de dagboekjes zelf kan ik dan helemaal niet bijhouden  ;D ;D ;D Leuk dat hij een vriendinnetje krijgt ! Ik ga zo even neuzen in je dagboekje, kijken wie het wordt  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi Karin , veel succes met de donsjes ! Grtjs Ann