De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Citaat van: Debbeltje op 18 februari 2008, 18:53:34
Als ik je ergens mee kan helpen moet je het zeggen hoor.. ik wil ze met alle liefde voor je opvangen..

Misschien is dat wel een idee ? Zou je er tijd voor hebben om ze een beetje in het gareel te houden ? Omdat ze met zijn tweetjes zitten is het een beetje lastig ze een beetje aan mij gebonden te houden ( vliegen-vliegen-vliegen ) en als ik er dan een week tussenuit ben ben ik bang dat het helemaal lastig wordt Misschien nog een idee, maar dat moet je dan wel willen hoor, misschien kan het fel gekleurde pareltje iets langer bij je logeren zodat ze even apart zitten ? Je woont lekker dichtbij, dus dat zou mooi zijn  ;) Ik heb alleen momenteel geen auto ( hebben we verkocht, hahaha, en we moeten nog een nieuwe kopen ), dus dan zou je haar op moeten komen halen. Ik hoor het wel. Als het niet kan geen probleem hoor, doe ik gewoon nog meer mijn best  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 18 februari 2008, 19:42:55
Niet nodig hoor, ik ga woensdag naar Karin en neem ze meteen allemaal mee! ;)

Hahaha, ik denk dat je dan ruzie thuis krijgt  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Kruimel op 18 februari 2008, 21:23:11
Hoi Karin,

Lekker vooruitzicht heb je zeg... Eurodisney, wanneer gaan jullie?

En wat goed dat er al wat valkjes weg mogen zeg!! ;D ;D

En dan die Sascha... wat ik heb met valkjes die niet zelf willen eten... ik weet het niet hoor, eerst bij Caroline Tibeau Tinco die niet op gewicht bleef, omdat meneer niet zelf wou eten en nu Sascha die maar aan de pap wil blijven zitten.... ;D ;D ;D ;D
Wat denk je... is het een man of een pop of heb je geen idee nog??

Groetjes Manon

We gaan in maart ! Heerlijk hoor, vorig jaar zijn we 3 dagen geweest, nu nemen we het er een week van. Het kan nml daarna voorlopig niet meer omdat er dit jaar een tweede hond bij komt. 1 hond uit logeren gaat nog wel, maar 2.....  ;D In principe denk ik dat Sascha een popje is. Het is wel zo dat ze brabbelt en fluit, maar dat doet Twizzle ook en die is DNA getest en een pop  ;) Maar we zullen zien ! Het is wel een lekker ding hoor, en ik denk als er van de week een aantal valkjes weg zijn het snel kan gaan  ;) Zo, ik ga ze even voeren, kijken hoe Joep en Pinky er voor staan en anders gaan ze lekker woensdag ook weg. Jippie !! Rust ! Hahahaha  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Citaat van: Karin op 18 februari 2008, 22:56:40
Citaat van: Debbeltje op 18 februari 2008, 18:53:34
Als ik je ergens mee kan helpen moet je het zeggen hoor.. ik wil ze met alle liefde voor je opvangen..

Misschien is dat wel een idee ? Zou je er tijd voor hebben om ze een beetje in het gareel te houden ? Omdat ze met zijn tweetjes zitten is het een beetje lastig ze een beetje aan mij gebonden te houden ( vliegen-vliegen-vliegen ) en als ik er dan een week tussenuit ben ben ik bang dat het helemaal lastig wordt Misschien nog een idee, maar dat moet je dan wel willen hoor, misschien kan het fel gekleurde pareltje iets langer bij je logeren zodat ze even apart zitten ? Je woont lekker dichtbij, dus dat zou mooi zijn  ;) Ik heb alleen momenteel geen auto ( hebben we verkocht, hahaha, en we moeten nog een nieuwe kopen ), dus dan zou je haar op moeten komen halen. Ik hoor het wel. Als het niet kan geen probleem hoor, doe ik gewoon nog meer mijn best  ;D

Wanneer gaan jullie precies weg??

We komen er vast wel uit.. als je voor jezelf even bedenkt hoe je het precies zou willen dan hoor ik wel van je..

Wij gaan zelfs zaterdag er even tussenuit maar zijn vrijdag weer thuis.. daarna heb ik geen vakantieplannen meer tot aan augustus...  ;)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Manon*

Hoi Karin,

Ik ben blij dat het goed gaat met Sascha en ach.. dat eten komt vanzelf wel hé... als ze straks niks anders meer krijgt dan zaadjes... ja dan moet ze wel he  ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Karin

Citaat van: Kruimel op 19 februari 2008, 12:26:23
Hoi Karin,

Ik ben blij dat het goed gaat met Sascha en ach.. dat eten komt vanzelf wel hé... als ze straks niks anders meer krijgt dan zaadjes... ja dan moet ze wel he ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Ach, ze kan prima zelf eten hoor, ze vind alleen de pap gewoon erg lekker  ;D En ik wil papjongen nooit "dwingen". Tot nu toe bevalt me dat het beste. Ik denk dat ze binnen een week wel van de pap af is hoor. Zeker als er een paar valkjes weg zijn.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Nauw  moe... ik heb Sacha zien en vooral horen bedelen en ik kan je zeggen... dat is niét niks! :o ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 20 februari 2008, 21:23:53
Nauw moe... ik heb Sacha zien en vooral horen bedelen en ik kan je zeggen... dat is niét niks! :o ;D

;D ;D ;D Sascha dacht dat jij haar vader was  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Zo vader zo dochter/zoon?? Maar zo schreeuwen doe ik niet hoor!  ;)

*Manon*

Sascha zei nog net geen papa.... hahahahahaha..... ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Marc van de Kuifjes

Marc van de Kuifjes

Hoe gaat het intussen bij de bonte parel? Zijn de andere valkjes intussen ook reeds "uitgevlogen"?

Karin

Het gaat goed met de papjongen. Met een beetje geluk mogen Ozzy en Lita woensdag weg. Vandaag hebben ze beide ca 10 ml gegeten ( en dat eet de oudste, Ozzy, nog het meeste  ;D ) en k probeer het dus af te bouwen.

Van Sascha krijg ik een punthoofd. Heb ik haar net gevoerd ( en ja, zij ook iets minder dan normaal, ze moet er toch echt eens af hoor, anders zit ze hier volgend jaar nog  ;D ), ga ik de kooi schoonmaken ( ik heb in de kooien beneden keukenpapier liggen. Dit absorbeerd goed de natte-pap-poep en ligt ook niet meteen door het huis heen. Makkelijk dagelijks schoon te maken ), blijft ze op me springen en gillen, loopt zelfs onder het keukenpapier door terwijl ik het goed probeer te leggen. Ik wordt er gewoon kriegel van. Maar voor de rest gaat het goed met haar hoor  ;D ;D ;D Als de andere weg zijn zal het denk ik een stuk makkelijker worden. Dan krijgt ze gewoon een klein beetje pap en voor de rest zoekt ze het maar lekker uit. Ik streef er naar dat ze voor volgend weekend weg kan. En anders moeten de nieuwe baasjes maar oordopjes kopen  ;D Hier vliegt ze ongeduldig op me af : pááááááp !!  ;D

Van de week had ik nog 2 foto's van pareltje 4 ( Pinky, die inmiddels weg is ) en pareltje 5 ( Lita, die van de week samen met Ozzy weg gaat ) gemaakt tijdens de voeding :

Pinky

Lita

Het pareltje wat ik zelf gehouden heb is me daar een portret. iedere avond mogen ze er even uit en dan om en om. Deze vliegt dus steeds terug en gaat boven op de kooi zitten. Ik heb al expres er dekens op hangen, maar dat maakt niet uit. Volgens mij kijkt ze gewoon graag in de spiegel  ;D Hoe gaat het dus steeds : ze stapt op mijn hand en vliegt terug, ik doe weer mijn hand voor haar, haal haar eraf en ze vliegt weer terug. Dit gaat dus een minuut of 10 door tot ze doodmoe is en dan blijft ze op mijn schouder zitten. Wat een muts  ::) Als ze uitgerust is gaat ze er weer vandoor. Knuffelen gaat wel, maar van korte duur. Als dat ze door gaat zal ik haar "beperkt kortwieken", dus op zo'n manier dat ze nog wel gewoon kan vliegen ( want vliegen moet  ;)  ), maar dat ze er iets meer moeite voor moet doen. Zeker omdat ik er 2 tegelijk hou is dit denk ik makkelijker. Maar ik kijk het eerst nog even aan, kijken of ze makkelijker wordt. Hier is de ijdeltuit :

Twizzle, het fallow witmaskertje, komt wel gezellig bij me zitten en laat zich ook heerlijk kroelen. Die vliegt gewoon een paar keer door de huiskamer en komt dan bij me zitten. Ik ga binnenkort op vakantie en dan gaan Twizzle en het pareltje uit logeren bij Debby. Zo hebben ze nog iedere dag aandacht om te voorkomen dat ze als ik terug kom fladderiger geworden zijn.

Over een week of 3 - 4 krijg ik 2 valkjes terug. Helaas zijn ze een maand of 4 geleden begonnen met schreeuwen en het lukt de baasjes niet om het 100 % te negeren. Omdat één van de baasjes nachtdiensten draait en overdag slaapt is het een groot probleem geworden. Het zijn waarschijnlijk 2 mannen, ze vinden elkaar niet zo heel erg leuk, eentje is een beetje bang voor de ander. Ik denk dus dat ik voor beide een lief popje moet gaan zoeken. Ik neem ze eerst in huis om ze goed te observeren en dan zie ik wel wat ik doe. Het zijn wel bijzondere valkjes, want het zijn beide zonen van 2 van mijn overleden mannen : Jazzy en Jipper  :-[
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hey KLarin ..
ik heb weer super genoten van je verhalen en foto's want ik was alweer een paar blz. achter hoor ! Is dat Sascha het valkje voor Manon of is dat een andere Sascha ?
Ik vind dit echt een heel mooi valkje hoor ! Grtjs Ann

*Manon*

Hoi Karin,

Nou zeg, dat is me toch wel een valkje of niet die Sascha!
Als ik het goed begrijp dan is ze een popje? Of kun je dat nog niet met zekerheid zeggen?
Ach het maakt ook niet uit hoor, maar het valt me op dat je het hebt over haar ;) ;)

Ik denk dat als ik haar kan ophalen, dat ik de cirkel kan doorbreken?
Door haar geen pap meer te geven... nieuw huisje, nieuwe omgeving en geen pap!!
Het zal wel goedkomen toch... maar één ding hoop ik wel.... dat ze niet blijft schreeuwen ;) ;)

Ik hoor het wel van je wanneer de tijd er rijp voor is om haar op te halen.
Spannend vind ik het wel worden nu hoor en het inderdaad lang genoeg geduurd  ;D ;D ;D maar goed, dat hebben we zelf niet in de hand hé!

Groetjes Manon