De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Debby,

Ja ik ben ook benieuwd, kan nog niet echt een keus maken, zijn allebei van die schatjes hé!
Ik wou eerst een DNA laten testen, maar eigenlijk maakt het me ook niet uit wat het wordt, vind het ook wel spannend zo eigenlijk en nu kan ik lekker kiezen en dat is ook wel heel erg leuk ;D ;D

Groetjes Manon

♥Debby♥

Hahahaha... ik wilde eerst een popje omdat ik dacht 2 mannen te hebben.. maar ik heb dus een man en pop en dus maakte het niet meer uit wat erbij kwam..  Ik was zoiezo al gevallen voor Dixie dus ach.. hahahaha...

alles is welkom.. hij/zij is zoooo mooi!  :-*

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Ik heb de 3 jongen van River en Phoenix nu beneden zitten. Helaas hebben Dimple en Magic ze niet gevoerd. Daar was ik al bang voor, die zijn veel te druk bezig met wipwappen  ::) Wel sneu voor Ukkie, want die zat steeds heel gezellig tegen de bontjes en de fallow aan. Maar ja, nu moet hij maar eens gaan klimmen  ;D ;D ;D Jammer, ik had gehoopt het een week te kunnen rekken. Ze zijn nu tussen de 3 en 3 1/2 week oud, dus het zal nog een hele klus worden ze te voeren en groot te krijgen. Er zullen heel wat pakken tissues en pap doorheen gaan  ::) Ik ga ze wel tijdelijke namen geven, want steeds oudste bontje enz. te zeggen vind ik zo onpersoonlijk. Zolang ik het geslacht van de fallow witmasker nog niet weet heet deze Fallow, de jongste heeft heel schattig precies aan beide kanten een gele stip op een vliegpen, heel apart ! Deze gaat dus voorlopig Stippel heten  ;D Nu nog een naam voor de oudste.... Eh.... bontje ? Kaneel ? Nou, schiet me vast wel wat te binnen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Veel succes met het voeden van de jongen!!!
Dat zal zeker een hele klus worden...
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Karin ...proficiat met de drie jongen en het zal inderdaad een hele klus zijn om ze groot te brengen he !
Heel appart zeg dat ene donsje met een stip !Grtjs Ann

Nathalie84

Mara

Hoi Karin

WAt een update, echt heel erg leuk om te lezen en vooral om foto's te kijken.

Je hebt prachtige jongen.

Mara

♥Debby♥

Zonde dat het niet gelukt is Karin.. Dit betekend toch behoorlijk wat extra werk.. al geloof ik niet dat jij dat een heel groot probleem vind.

en wat de naam betreft.. ik heb even geen ideeën voor je.. inspiratie is wat op eigenlijk.. mocht me iets te binnen schieten dan zal ik het hier melden..

verder alles goed?? met Indy? moederpoes? oude poes? valkjes?

Karin

Citaat van: Debbeltje op 12 januari 2008, 20:03:18
Zonde dat het niet gelukt is Karin.. Dit betekend toch behoorlijk wat extra werk.. al geloof ik niet dat jij dat een heel groot probleem vind.

en wat de naam betreft.. ik heb even geen ideeën voor je.. inspiratie is wat op eigenlijk.. mocht me iets te binnen schieten dan zal ik het hier melden..

verder alles goed?? met Indy? moederpoes? oude poes? valkjes?

Het extra werk vind ik niet zo erg, maar ja, het risico hè ?  ::) Zou zonde zijn als er wat gebeurt, maar goed. Als ik niks doe halen ze het zeker niet dus ik ga mijn best weer doen  ;D Alles verder prima, moederpoes eet goed, Indy ondeugend als altijd en oude poes nog steeds de baas in huis  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Alleen even foto's van de jongen van River en Phoenix, van de andere moet ik nog foto's maken  ;D

Bontje, deze is een beetje verlegen als ik foto's maakt, wil het liefst niet op de foto  ;D ;D ;D Maar dat komt goed uit, want dan kan ik meteen goed de rug laten zien :

En uiteindelijk toch een foto van de voorkant kunnen maken :

Fallow

Stippel of zal het Spikkel worden  ;D Hier zie je de 2 spikkels, heel apart. Het donkere komt door de uierzalf, dat wordt vanzelf weer licht  ;)

En deze is helemaal niet verlegen voor de foto, gaat er gewoon voor zitten hoor !  :D

En hier het stel gezellig bij elkaar in de kooi :

Ze zitten op een laag keukenrol en een paar keer per dag verschoon ik dat want door de papvoeding poepen ze véél én nat     :o

Ze hebben net eindelijk eens een goede voeding gegeten, alle drie 12 ml ! Dat gaat de goede kant op  ;D Vooral de Fallow wilde nog wel wat lastig doen, na een halve voeding tegenstribbelen. Nou ja, dat is meestal de eerste 2 dagen, daarna snappen ze de bedoeling. Wel hebben ze de nare gewoonte om af en toe tijdens het voeren ineens hun kop af te wenden, de spetters pap vliegen dan in het rond en ze zitten helemaal onder  ::)

Ze maken echt de liefste geluidjes ( nog wel, wacht maar tot ze de hele dag bedelgeluidjes gaan maken  ;D ) en doen al vleugeloefeningen. De hele kast ligt vol met van die hulsjes die om de veertjes zitten  ::)

Ik heb vanavond van de fallow wat borstveertjes geplukt en die gaan morgen op de bus naar Gendika !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,
Wat een mooie update van je valkjes  :o :o
En wat zijn ze mooi ;D ;D ;D
De oogjes van Fallow springen er echt uit en ik vind het oudste bontje, Bontje heet ie, supergaaf!
En die twee spikkels op Spikkeltje is ook erg grappig, heb ik nog nooit gezien zoiets ::)
Mooie foto's hoor, maar 'k had ook nog een vraagje.
Je schrijft dat papvoeren een risico is... omdat er wat kan gebeuren... Wat kan er eigenlijk gebeuren?

Groetjes Manon

♥Debby♥

Mooie foto's weer! en inderdaad.. er zitten behoorlijk wat risico's aan.. hier is het met diesel gelukkig goed gegaan maar dat doen we dus echt nooit weer.. tenzij je natuurlijk in een situatie komt zoals jij nu.. dan zou ik er 100% voor gaan..

Manon, je zou eens moeten lezen bij handopfok... ik kreeg er af en toe kippenvel van..

Ik hield bij Diesel de krop altijd goed in de gaten want het meest hoor je van kropverzuring.. en daar kunnen ze aan sterven..

en het duurt ook langer voor ze zelfstandig zijn.. Diesel heeft echt 10 weken pap gehad.. wel afgebouwd natuurlijk maar hij heeft heel lang die laatste voeding nog gehad..

Ik ben benieuwd naar de foto's die nog komen gaan karin..

en spannend hoor.. de veertjes op de bus! we zullen duimen dat je een prachtige pop in je bezit hebt!  :D

Caroline

Succes met je papkindjes.  :)

Ik ben verliefd ...... op Fallow.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Citaat van: Kruimel op 12 januari 2008, 23:10:39
Hoi Karin,
Wat een mooie update van je valkjes  :o :o
En wat zijn ze mooi ;D ;D ;D
De oogjes van Fallow springen er echt uit en ik vind het oudste bontje, Bontje heet ie, supergaaf!
En die twee spikkels op Spikkeltje is ook erg grappig, heb ik nog nooit gezien zoiets ::)
Mooie foto's hoor, maar 'k had ook nog een vraagje.
Je schrijft dat papvoeren een risico is... omdat er wat kan gebeuren... Wat kan er eigenlijk gebeuren?

Groetjes Manon

Ja, je moet toch binnenkort gaan kiezen hoor  ;D Ik wil het dan graag weten, en ook welke naam het krijgt natuurlijk  ;D Ja, handvoeding neemt risico's met zich mee. Daarom doe ik het ook nooit zomaar, alleen als het niet anders kan. Kropverzuring, infecties... je moet echt heel voorzichtig zijn, heel hygiënisch en dan nog.... Ik heb wel veel ervaring hoor, dus maak je maar geen zorgen. Ik heb er al heel wat grootgebracht. Mijn eigen Cuba, Willow, Summer ( deze was amper 2 weken ), Sterre ( deze bijna vanaf week 1.... hm, ja, heb altijd de neiging om ze te houden, hahahaha ) en Jos die zo dadelijk als vriendje Murphy krijgt en nog een stuk of 10 - 15 andere.... Helaas bij onervaren koppels is het nog wel eens nodig. Of als ze bijvoorbeeld maar 1 jong hebben, vinden ze de moeite niet. Ik probeer ze altijd bij een ander koppel te leggen, maar die heb je niet altijd voorhanden of het wil niet lukken, zoals nu bij dit nest. Je kan de natuur zijn gang  laten gaan, maar dat kan ik niet. En dat ga ik ook niet doen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Caroline op 13 januari 2008, 00:06:50
Succes met je papkindjes.  :)

Ik ben verliefd ...... op Fallow.  ::)

Ik óóóóók !!  :-* :-* :-*
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek