De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Voor de liefhebbers, de pagina hiervoor staan de foto's van de piepkuikens van Dimple en Magic ( voor het geval het door de kerstwensen niet meer opvalt  ;D ).

En dan nu de foto's van de nieuwe piepkuikens ! Het is van het koppel River x Phoenix, een fallow bonte witmasker x split koppel. Het is hun allereerste nest en helaas is het niet helemaal goed gegaan, eigen schuld, had ik maar geen foto van de moeder moeten sturen, ja ik zal altijd bijgelovig blijven hè  ;D ;D ;D Er zit nu een groot slot op mijn mond en er komt nooit meer wat uit voordat alle jongen geboren zijn ! De eerste 3 jongen gingen goed, maar helaas het vierde jong dood in het ei. Er zat een gaatje in, ik weet niet of de ouders hte per ongeluk gedaan hebben of dat het jong toch begonnen was met uitkomen, maar het eigeel was nog niet helemaal opgenomen. Ik denk dat het zo'n 1 1/2 - 2 dagen voor het moest uitkomen overleden is in het ei. Het 5e ei is niet verder tot ontwikkeling gekomen.

Nou, daar komen ze hoor :
Jong 1, in ieder geval bont en GEEN fallow, wat het verder is is nog even afwachten :

Jong 2, een fallow witmasker, in ieder geval GEEN bont, wat het verder heeft is ook nog even afwachten  ;)

Jong 3, nog geen idee, in ieder geval GEEN fallow

Van dit nest wordt nog even helemaal niks besproken, ik wil eerst kijken wat voor mutaties het allemaal zijn, ik moet dus nog even geduld hebben  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Ach wat schattig Karin !!! Die lieve kleine schattige donsjes !! Grtjs Ann

Diaantje

Ik was al zo benieuwd...
Ze zijn lief hoor.. jammer van jong 4.
Ik hoop dat het met deze 3 goed blijft gaan, ben ook heel benieuwd naar de uiteindelijke mutaties.

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Jammer van het ene kuikentje, maar toch proficiat met de andere kuikentjes die het wel gehaald hebben! :D

En hier komt dan de domme vraag... hoe zie je dat het een fallow is of niet?

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 26 december 2007, 18:07:27
Jammer van het ene kuikentje, maar toch proficiat met de andere kuikentjes die het wel gehaald hebben! :D

En hier komt dan de domme vraag... hoe zie je dat het een fallow is of niet?

Aan de oogjes.... ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

26 december 2007, 22:06:38 #245 Last Edit: 27 december 2007, 00:36:56 by Debbeltje
Citaat van: Karin op 26 december 2007, 01:03:50
Citaat van: Debbeltje op 25 december 2007, 23:18:20
Reuze benieuwd naar de foto's..ik heb zo'n voorgevoel dat we kennis gaan maken met nog meer donsjes... je grijns zegt genoeg! ;D

;D ;D ;D

Alvast voor jou, de rest komt morgen :

ooooooooo Wauw.....  *verliefd....*  ;D en die krop zeg... poeh.. die klapt bijna uit elkaar!! hahahhaa..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Jaaa zie je wel.. nog meer piepkuikens!!  :D

Wat een schatjes ook zeg.. en spannend hoor zo'n eerste nestje..  zonde van het 4e en 5e eitje.. en nu dus heel spannend.. hoe mooi gaan ze worden...

en Dixie is om op te vreten.. ik moet wel lachen om die groepsfoto.. de grootste die er tussen zit!  :)

Karin

Dixie is even groot als het eerste jong, maar hij / zij maakt zich graag groter  ;D Weet je al of je het geslacht wil weten ? Ik zou het zelf niet doen, want je wilt Dixie toch wel en dat scheelt je weer 22,50  ;) De mannen gaan toch meestal met een maand of 3 1/2 - 4 zingen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hmmm... Jefke was een man... Garath een man... Elmo een man... dan zal Dixie ook wel een man zijn! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Hoi Karin,
Wat worden de jongen van Dimpel en Magic mooi!!!

Hi hi zie je wel dat er nog meer donsjes aankwamen!
Gefeliciteerd met de kleintjes!!

Ook ik ben heel benieuwd hoe de kleintjes eruit zullen zien.
Fallow??? Ik kan me er niet heel veel bij voorstellen...
Geniet maar lekker van het grut!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 27 december 2007, 09:22:51
Hmmm... Jefke was een man... Garath een man... Elmo een man... dan zal Dixie ook wel een man zijn! ;D

Haha, zou het ? ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: *Anke* op 27 december 2007, 11:30:41
Hoi Karin,
Wat worden de jongen van Dimpel en Magic mooi!!!

Hi hi zie je wel dat er nog meer donsjes aankwamen!
Gefeliciteerd met de kleintjes!!

Ook ik ben heel benieuwd hoe de kleintjes eruit zullen zien.
Fallow??? Ik kan me er niet heel veel bij voorstellen...
Geniet maar lekker van het grut!!
Groetjes Anke

Fallow is eigelijk Bronze fallow ( als ik het goed onthouden heb  ::)), maar ik hou me niet zo aan de nieuwe benamingen, ik kweek toch huisvalkjes  ;D Ik gebruik gewoon gepareld, fallow, primrose  ;D ;D ;D Fallow is lichter dan cinnamon en dan echt bloedrode ogen. Als je op mijn site kijkt kun je de vader zien, River, dat is een fallow bonte witmasker. Wel met weinig bont, maar dat maakt het er niet minder mooi op  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Ik heb even op je site gespiekt :)
River en Phoenix zijn prachtige valkjes!
De jongen gaan ook vast heel mooi worden ;D
Groetjes Anke

Ps: leuk je fotogallerij doet het ook weer :)

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Hoi Karin,

we hebben inderdaad besloten het maar zo te laten..

we hebben nu, 1 pop en 1 man.. Dixie er dus bij.. als het een pop is dan is het geen enkel probleem.. Duuk heel blij... is het een man dan is het ook geen probleem want de bedoeling is dat er nog een popje bij komt..  :D

dus laat het maar lekker gaan.. we wachten gewoon af wat er gebeurt...  ;D

Karin

Vanavond weer nieuwe foto's gemaakt, het groeit snel hoor  ;D De jongen van Dimple en Magic al eerste :

Het oudste jong, deze heeft hele mooie felle parels :

Dixie  ;D

Het derde jong, deze heeft hele mooie zachte parels, altijd weer leuk als er verschil in zit  ;)

En dan het jongste jong, vanavond nog gewogen, 87 gram...

En dan het nest van River en Phoenix, het oudste jong, het bontje :

Het fallow witmasker jong, niet moeders mooiste met die felle rode oogjes  ;D Komt vast goed als het veren gaat krijgen  ;)

En dan het jongste jong :

Ik heb de 2 oudste vandaag geringt, vooral de fallow had al behoorlijk dikke poten  ;D ;D ;D

Het tam maken van de bleekmasker wil nog niet zo lukken. Als ik naast de kooi sta en tegen hem praat blijft hij rustig, maar zodra ik mijn hand in de kooi doe fladdert hij als een gek en gaat bovenin zitten  ::) Dan kan ik er lekker niet bij  ::) Ja, dat schiet niet op natuurlijk  ;D ;D ;D Nou ja, in het ergste geval laat ik het gewoon zo, Madelief is tenslotte ook niet meer echt tam, ze komt alleen op mijn hoofd en schouders zitten en daar is alles mee gezegt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves