De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Karin,
Wat een leuke kleintjes zijn die van Dimple en Magic toch. Ze groeien wel heel snel eh. Echte schatjes!

En die van River en Phoenix zijn ook zo lief. Wel spannend hoe ze er gaan uitzien als ze wat groter zijn he. Hoe oud zijn de kleintjes nu al ?

Groetjes Sally

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske

Ach wat zijn ze schattig en lief zo !!!
Het worden vast stuk vopor stuk mooie valkjes hoor !!!
Grtjs Ann  (schitterende foto's)

Karin

CitaatHoe oud zijn de kleintjes nu al ?

Ze zijn van 16 - 18 - 20 december, dus de jongste is pas een week oud.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Wat worden de jongen van Dimpel en Magic al groot en vooral ook mooi!!!

Voor donsjes heb ik een zwak.... oh wat zijn ze weer schattig :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Ik ben een beetje aan het freubelen geweest met animatieshop voor een nieuwe handtekening. Ben niet helemaal tevreden, maar hij is toch maar tijdelijk  ;D Welke vinden jullie het leukst ?

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Wat heb je een superleuke foto's gemaakt. :D Vooral die foto waarbij ze met z'n vieren op een rijtje zitten is echt ontzettend lief!
Het zijn echt schatjes, de kleine donsjes en de mini-valkjes. ;D

Ik zou gaan voor handtekening nummer 2. ;) Leuk bedacht!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Karin,
Ik stem ook voor handtekening nummer 2.
Die vind ik duidelijker :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerda

Hoi Karin,

Ik zou kiezen voor nummer 1. Is wat subtieler en je kleintje komt wat mooier uit!!

Groetjes, Gerda

Mara

Hoi Karin

Ik vind ze allebei mooi maar ik zou toch voor de eerste foto gaan.

mara

Karin

Citaat van: ManjaV op 29 december 2007, 08:23:52
Hoi Karin,

Wat heb je een superleuke foto's gemaakt. :D Vooral die foto waarbij ze met z'n vieren op een rijtje zitten is echt ontzettend lief!
Het zijn echt schatjes, de kleine donsjes en de mini-valkjes. ;D

Ik zou gaan voor handtekening nummer 2. ;) Leuk bedacht!

Groetjes,
Manja

Dank je. Ja, ik heb ook een zwak voor donsjes  :-* :-* :-*
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Bedankt voor jullie mening over mijn handtekening. Ik denk dat ik het gewoon bij deze hou  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

30 december 2007, 00:00:31 #267 Last Edit: 30 december 2007, 00:02:55 by Monky
Hi Karin,
Leuke handtekening weer.

Wat een heerlijke foto is dit zeg...  :-* :-* :-*
Ik moet denken aan dat nummer... "We all stand together"
Bom Bom Bom... aia... Bom Bom Bom... aia... Bom... Bom Bom Bom Bom...

Als ik die jongen zo zie van Dimple en Magic, dan komen er toch weer allerlei leuke herinneringen boven... En natuurlijk de trosgierstverslaving hahaha  ;D

Je hebt weer mooie jongen. Ik ben heel benieuwd hoe de fallows eruit zien als ze helemaal in de veren zitten.

Groetjes,
Monky

Karin

30 december 2007, 01:00:39 #268 Last Edit: 30 december 2007, 13:31:05 by Karin
Zo, een flinke update, wel een werk hoor met zoveel jongen tegelijk  :o

Allereerst heb ik Cocktail in een kooi naast de kooi van Twister in de badkamer gezet. Hij vliegt nu al een paar weekjes vrij in de vogelkamer, maar wilde hem voor oud en nieuw toch echt in een kooi hebben. Meteen maar gebruik  van gemaakt en hem naast Twister gezet. Over 1 of 2 weken mag hij bij haar in de kooi, kunnen ze nu alvast kennis maken  ;)

De bleekmasker heeft echt zijn zangknopje gevonden zeg, jee, hij zingt de hele dag ! Ik ben druk op zoek naar zijn uitknopje, maar kan hem niet vinden  ;D ;D ;D Zelf vind ik het niet zo erg, maar Marcel kan er niet zo goed tegen, maar goed. Het is maar voor een week of 6 nog  ;D ;D ;D Ik zit nog steeds te denken aan een naam. Ik zat eerst aan Mexx te denken, ik heb ooit een jong verkocht die ik zo genoemd had en vond het wel leuk. Toen ik aan Marcel vroeg of hij een idee had zei hij "TomTom", hahaha, klinkt ook wel leuk : Mellody en TomTom  ;D Hij is wel erg fladderig als ik voor zijn kooi sta. Zeker als ik zijn voer verschoon of zo, dan schiet hij meteen in de stress. Ik ben dan zo bang dat hij uit de kooi glipt en zich verwond met overal tegenop vliegen..... Ik stop dus met proberen tam te maken, het zal toch niet zoveel zin hebben. Mellody komt ook niet op mijn hand zitten ( wel op mijn hoofd ) en die gaat ook altijd zelf terug in de kooi. Ik laat het dus maar zo. Vandaag besloot ze gezellig bij Cookie en Kenzie de kooi in te gaan  ;) Toch wel grappig dat ze zelf af en toe wisselen van huisje.

Vandaag nog een mooie foto gemaakt van Kenzie, ik vind het zo'n prachtig valkje !

Jammer dat ze geen jongen zal krijgen. Nou ja, ik heb Sterre, een jong van haar, daar ben ik al heel erg blij mee  :-*

Nou, en dan de jongen update, eerst maar de jongen van Dimple en Magic ! Ik heb ze vanmiddag gewogen en het Ukkie is inmiddels 97 gram ! Gaat dus hartstikke goed met hem / haar. Binnenkort zal het dus besproken mogen worden. De andere jongen zijn tussen de 104 en 110 gram, ligt dus allemaal vlak bij elkaar. Ik heb vanmiddag eerst hun broedblok maar weer eens uitgemest. Jeetje, wat een troep maken ze ervan zeg ! Ik snap ook niet hoe sommige kwekers de broedblokken gewoon nooit schoonmaken, pas als de jongen uitvliegen. Dan zitten ze toch op een kilo mest ?  ??? Ze worden nu vooral door het gat in het broedblok gevoerd. Ze zitten dus met zijn viertjes te wachten tot mams of paps ze vol lekkers stopt. 2 x per dag geef ik de ouders 2 bakken zaad, een bak andijvie, een stuk zelfgemaakt brood en 1 x per dag trosgierst. Ze vertikken het om eivoer te eten en gekookt ei lusten ze ook al niet. Ik maak dus zelf brood waar ik eieren doorheen doe. Nou ja, ze groeien er goed op  ;D ;D ;D Inmiddels hebben de besproken jongen een naam gekregen :

Murphy, gaat bij Tosca wonen die ook Jos bij mij vandaan heeft, een jong van Mellody en de inmiddels overleden Jipper :

Dixy, gaat bij Debby ( Debbeltje ) wonen :

Mumble, gaat bij Marco en Nathalie wonen die nog een jong bij mij vandaan nemen, welke weten we nog niet  ;)

Als ik die foto zie begin ik steeds spontaan te zingen "hiephiephoi, hiephiephoi, Calimero, hiephiepnou, hiephiepnou, Callimero", hahaha, hoe Mumble erbij zit  ;D

En dan "last but noy least" het vierde jong, die dus nog vrij is omdat ik hem / haar niet eerder wilde laten reserveren.

En hier het hele stel bij elkaar, gezellig in het bakje en voor het eerst met trosgierst. Ze doen er nog niks mee, maar kunnen alvast wennen  :)

Het is wel erg grappig als ik met de jongen bezig ben. Alle valkjes die los vliegen komen zich ermee bemoeien. Ik had vanmiddag een stuk of 4 valken op me zitten en het waren niet eens de tamste die los vlogen. Krijg je dus dit soort foto's :

Hahaha, Chico en je ziet nog net de staart van zijn popje Dazzle.

En dan het nest van River en Phoenix. Toen ik vanmiddag foto's maakte viel me op dat het oudste jong een beetje bloed aan de vleugel had. En ja hoor, vanavond had River bloed aan zijn snavel, hij plukt dus ! Of beter gezegt, hij bijt veertjes door waardoor die gaan bloeden, grrrr..... Morgen even kijken of ik er iets op kan smeren. Ik heb vandaag ( nadat ik het bloed zag hoor ) voor het eerst hun blok schoongemaakt. Ik durfde het niet eerder, bang dat de ouders niet meer het blok in gingen. Maar ze zijn nu oud genoeg dat mochten ze de jongen verlaten ( je weet het nooit met zo'n onervaren koppel ) ik ze nog gedeeltelijk met de hand kan groot brengen en ze hopelijk bij Dimple en Magic erbij kan moffelen. Maar goed, ze hebben ze niet verlaten, ze zijn gewoon gevoerd. Ik hou het wel extra in de gaten nu River zo vervelend doet. Hier alle drie :

Jong 1, bont, split fallow witmasker, deze wordt dus geplukt :

Jong 2, fallow witmasker, split bont. Misschien ga ik deze DNA testen en als het dan een pop is mag ze waarschijnlijk blijven. Maar eerst even kijken hoe het karakter wordt  ;)

Jong 3, is dus ook een bonte, split fallow witmasker :

En dan...... het nest van Dizzy en Diba !! Eindelijk ! Bevruchte eitjes. Vorig jaar 2 nesten met onbevruchte eitjes, maar blijkbaar weet Diba nu hoe het moet  ;D 6 bevruchte eitjes !  De eerste 2 jongen zijn eerste kerstdag geboren, de 3e op tweede kerstdag en nummer vier vanavond. Het vierde ei had helaas een flinke deuk. Dizzy en Diba hebben nog wel eens hommeles in het blok en dan jaagt ze hem er doorheen. Helaas is er dus een ei gesneuveld. Wanneer het is gebeurt weet ik niet, omdat ik ze geheel met rust gelaten heb, maar ik denk een dag of 3- 4 voor het uitkomen. Ik heb nog geprobeerd het te repareren met kleurloze nagellak, maar de schaal was te veel kapot. Het laatste ei was wel bevrucht maar is al in een heel vroeg stadium afgestorven. Het ziet er gewoon helder uit. Ik maak me natuurlijk wel een beetje zorgen om het jongste jong, want er zit 3 dagen verschil in en de nestgenootjes zijn gewoon al megagroot in vergelijking met deze. Ook was het ei vrij klein. Overigens is het nog vrij spannend geweest hier want Dizzy kon haar vierde ei niet goed kwijt. Op de dag dat ze het moest leggen hing ze in de tralies, vleugels naar beneden en ik kon haar zo pakken. Ik heb haar omgedraaid, maar kon niks voelen. Warmtelamp opgehangen, wat beweging gegeven en ja hoor.... daar kwam het ei. Gelukkig maar ! Misschien viel het allemaal mee en had ze ook zo gezeten als ze in het blok zat, maar ik maakte me gewoon erge zorgen. Ze is 5 jaar, nog niet heel oud, maar ja, er kunnen natuurlijk wel problemen ontstaan. Wat voor mutaties het zijn weet ik nog niet, ze zullen in ieder geval alle 4 gepareld zijn, maar of Diba ook nog andere dingen vererfd is nog even afwachten.... Je moet goed kijken op de foto om jong 4 te zien, maar het zit links, nog nat, onder de andere piepkuikens gekropen....

p.s. : ik zet de bladzijde van de update maar ff in de titel, want als ik zelf dagboekjes leest zoek ik me vaak rot naar hetgene wat in de titel staat  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Jemig Karin.. wat gaat het hard... in een paar dagen tijd zijn pennetjes veertjes.. Dixie wordt Schitterend!

ik heb nog foto's bekeken van Garrath en Jefke.. echt schitterend..

en weer nieuwe piepkuikens.. je krijgt het echt heel erg druk nu! hahahaa.. gaat het nu nog allemaal goed met je planning ivm vakantie??

Super dat het ukkie van magic en dimple zo goed bijtrekt.. ben benieuwd wie de gelukkige gaat worden..

vraag me af of Marc al gezien heeft dat reserveren mag! hahahahaha....

bedankt weer voor de update.. geweldig.. heb genoten en kan nu lekker gaan slapen!  :)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.