De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Moniique

Haha.. arme Salsa.. hij wilt dus waarschijnlijk gewoon een vriendinnetje.. of het is een player? Haha..

Oh spannend dat vanavond het eerste blok erin gaat! Alleen klinkt het dan niet echt goed dat Phoenix River aanvalt.. Zullen ze wel zin hebben dan? :)

Karin

Ze heeft altijd wat startproblemen, maar uiteindelijk komt het wel goed hoor 

Ach, Salsa is gewoon een lellebel  Maar valt op de verkeerde kleurtjes 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Leuke plannen heb je weer Karin!
Nu moeten de valkjes nog even meewerken en je plannetjes lopen weer gesmeerd ;)

Groetjes!

Karin

Ik hoop het ook ! En wat een schattig jong heb je in je handtekening staan  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanmiddag hebben River en Phoenix al het blok geïnspecteerd !!  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Moniique

Oh spannend..  ;D Hebben Diba en Dizzy er al zin in?  :-* ;D

*Manon*

Dat gaat de goede kant op Karin... zijn River en Phoenix nu ook de ouders van Zazcha?

Groetjes Manon

Karin

Ja, dat zijn inderdaad Zazcha's ouders. Vorig jaar hebben ze helaas niks gedaan. Ze mochten als laatste, maar treuzelde te lang, waardoor ik het blok weggehaald had. Anders kwam ik in de knoop met de vakantie. Vlak erna had ze eitjes op de grond gelegt  ::) Het nest waar Zazcha in zat was hun eerste en enige nest tot nu toe, dus spannend !!  ;D ;D ;D

Dizzy en Diba hebben inmiddels ook een blok !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Tot mijn grote verbazing blijft Phoenix steeds in het blok zitten terwijl River schreeuwerig en paniekerig op stok zit ! Dat deden ze de vorige keer ook toen Phoenix eitjes ging leggen, dus er is een grote kans dat er al een ligt of er een op komst is  ;D ;D ;D Véél sneller dan ik dacht, ik had ze expres ruim een week voorsprong gegeven op Dizzy en Diba, maar dat was dus niet nodig  ::) Vanmiddag had ik nog hun volière schoongemaakt, heeft ze dus blijkbaar niet gestoord  ;) Ik dacht het nog snel even te doen voor er eitjes komen. Nu maar hopen dat ze niet "te snel" zijn begonnen en de eitjes wel bevrucht zijn. Maar goed, dat horen jullie wel over een week of drie  8)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dizzy en Diba deden nog niet veel met het blok..... Vreemd... tot ik zag dat de opening niet helemaal vrij was. Ze konden er wel in, maar 1 spijltje zat voor het gat, zodat deze 1/4 smaller was geworden. Ik denk dat ze dat te bedreigend vonden. Ze konden er wel gewoon in, maar willen natuurlijk er snel in en uit kunnen. Nu het opgelost is hoop ik dat ze snel aan de slag gaan  ;D Ze hebben in ieder geval genoeg geknaagd aan het invlieggat.... dat doen ze altijd voor er eitjes komen  :D

Bij River en Phoenix heb ik 2 eitjes weggegooid. De andere 2 heb ik laten liggen. De eerste 2 waren sowieso niet bevrucht. Normaal laat ik ze liggen, maar er zaten haarscheurtjes in en ik was bang dat ze gingen lekken met alle nare gevolgen van dien. Nu kunnen er 3 dingen gebeuren : of ze legt er snel  eitjes bij ( wat ik dan hoop, want 2 jongen in een nest vinden ze vaak niet de moeite  ::) ), of er komen geen eitjes meer bij ( ook goed, hou ik het gewoon goed in de gaten ) of ze gaat er pas over een week eitjes bij leggen ........ Dat zou wat minder zijn, want dan is het verschil in jongen te groot.... Nou ja, we gaan wel zien.....

Omdat Ik steeds meer aanvragen krijg en het eerste nestje van River en Phoenix dus waarschijnlijk klein blijft ga ik over een week of 2 - 3 een ander koppel een blok geven.... Welke weet ik nog niet. Magic en Dimple wil ik liever even "bewaren" om tegelijk met een "nieuw" koppel of een te onervaren koppel te laten broeden. En 2 koppels erbij vind ik te veel. Ik probeer het zo uit te mikken dat er een week of 3 - 4 leeftijdverschil zit tussen de jongen, anders wordt ik gek  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Leuk, bij jou is het ook begonnen :D
Maar, niet gek worden hoor! ;D ;D ;D

Groetjes, Marian

Karin

Nee hoor, daarom niet te veel nesten tegelijk  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jacky

Ook eitjes bij jou ;D

Ik ben benieuwd naat het nestje van River en Phoenix. Ik heb hun kleinzoon hier, Bailey  ;D Zoontje van Zazcha van Manon.

Ik heb zitten kwijlen van je valkenzolder. Prachtig ingericht!

Ik ga je zeker volgen.

Groetjes Jacky

Karin

Wat leuk dat je een kleinzoon hebt ! Wat gaat dat snel bij vogels hè ?  :P Het zal vast een lekkere deugniet zijn !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

1 oktober 2009, 22:57:56 #2729 Last Edit: 1 oktober 2009, 23:02:08 by Karin
Gisteren heb ik Dizzy en Diba zien wipwappen  ;D ;D ;D Ook gaan ze steeds vaker het blok in.......

Phoenix zit echt 24 - 7 in het blok... ze komt er zelden uit. River is daarnaast een luie vader, want die zit er zelden bij....

Ik heb net toch het volgende koppel appart gezet en een blok gegeven. Eigelijk wilde ik dat pas over 2 - 3 weken, maar ze zaten de hele dag flink te  :censuur dat ik ze toch nu maar alvast een blok heb gegeven voor ik zo dadelijk eitjes op de grond vind  ::) Omdat dit een geheel onervaren koppel is ga ik er vanuit dat het eerste nest mislukt, maar wie weet....

Zelf zit ik een beetje in de lappenmand : het begon met een beetje buikgriepachtige verschijnselen ( behalve diarree gelukkig  ;D ), weeïg gevoel. Toen een verkoudheid er bovenop en nu een kaakontsteking en flinke hoofdpijn... Hangt wel allemaal samen met de verkoudheid. IK slik en spuit dus de hele dag door, hahahaha. Ga zo weer spuiten : neusspray  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves