De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Bij mij kunnen ze niet in de kooi in de volle zon zitten ( alleen als ze los zijn, maar daar kiezen ze dan zelf voor ), dus gelukkig verder geen last van  ;) Vrouwtje heeft er meer last van. Ik verzorg ze nu alleen 's avonds als het koeler is  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Moniique

Hoi Karin =)

Ik dacht ik kom hier weer even kijken. Heb me hier een paar jaar geleden aangemeld vanwege mijn interesse in valkparkietjes en nu het bijna september is en bij jouw de broedblokken erin gaan dacht ik, ik ga even kijken of er al nieuws is bij Karin =)

Ik kan echt niet wachten hoor :D We wonen morgen alweer 4 weken in ons huisje, dus wij zijn er helemaal klaar voor :D

Zal hier nu de komende tijd alles goed doorlezen op het forum zodat ik goed voorbereid ben! Er is alleen zoooo veel informatie over de valkjes! Ben bang dat ik vergeet om overal rekening mee te houden!

Maar goed ik heb nog tot november :D

Groetjes,
Monique

Karin

Nou, heeft even geduurt  ;) Maar hier weer een berichtje van mij ! Drukdrukdruk..... We hebben de slaapkamer helemaal een opknapbeur gegeven : behang eraf, gaatjes dichten, structuurverf erop, nieuwe kast erin en sinds 2 dagen ons nieuwe bed    Maar nu eindelijk weer even tijd voor een update !

Monique, 1 koppel zit sinds vanavond apart en krijgt over een paar dagen een blok, het tweede koppel krijgt een week later een blok. Ik geef het eerste koppel een weekje voorsprong, omdat het andere koppel altijd zo snel eitjes heeft    Ik hoop nu dus dat ze beide rond dezelfde tijd aan eitjes beginnen zodat ik eventueel over kan leggen als er iets mis gaat.

River en Phoenix hebben krijgen als eerste een blok en Dizzy en Diba als tweede !! Dus nu maar duimen dat ze snel aan de slag gaan   
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Oh, lijkt me heerlijk, een nieuw bed :D
Ik wil je succes wensen met je beginnende kweekperiode.
Dan komen er strakjes weer van die heerlijke foto's voorbij ;D

Groetjes, Marian

Anke

Hoi Karin,
Spannend je kweekseizoen is weer begonnen :)
Veel succes!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

CitaatHoi Karin,

Oh, lijkt me heerlijk, een nieuw bed
Ik wil je succes wensen met je beginnende kweekperiode.
Dan komen er strakjes weer van die heerlijke foto's voorbij

Groetjes, Marian

Het is ook heerlijk !  ;D Na ruim 11 jaar trouwe dienst was ons waterbedje echt op... We hebben nu een boxspring en die slaapt ook heerlijk !  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHoi Karin,
Spannend je kweekseizoen is weer begonnen
Veel succes!!!
Groetjes Anke

Dank je  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Moniique

Oeh spannend :D En ik vind de koppels ook zo mooi! Ben benieuwd wat er uit komt!

Kan echt niet wachten.. zit elke keer 'zal ik de kooi al bestellen?'. Maar ja, dan heb ik de kooi deze week al en moet ik er nog 2 maanden naar staren terwijl er niks in zit ;) Dus met moeite wacht ik nog maar even met bestellen haha =D

& een nieuw bed na zo lange tijd is inderdaad wel lekker dan! Ben wel benieuwd.. wat slaapt nou lekkerder? Een gewoon bed of een waterbed?

Hoelang duurt het meestal als je een blok erin legt dat ze eitjes gaan leggen? En het uitbroeden, hoelang duurt dat ongeveer? Ik dacht ergens gelezen te hebben 18 dagen ofzo..

Karin

CitaatOeh spannend  En ik vind de koppels ook zo mooi! Ben benieuwd wat er uit komt!

Ik ook  ;D Bij Dizzy en Diba weet ik het wel : de liefste mooiste en forse valkjes in allerlei pareltjes  ;) Bij River en Phoenix wordt het een verrassing  ;) In iedergeval wat pittiger valkjes.

Kan echt niet wachten.. zit elke keer 'zal ik de kooi al bestellen?'. Maar ja, dan heb ik de kooi deze week al en moet ik er nog 2 maanden naar staren terwijl er niks in zit  Dus met moeite wacht ik nog maar even met bestellen haha =D

Ik zou ook even wachten, scheelt je weer afstoffen  ;)

& een nieuw bed na zo lange tijd is inderdaad wel lekker dan! Ben wel benieuwd.. wat slaapt nou lekkerder? Een gewoon bed of een waterbed?

Waterbed is gewoon heerlijk, maar de boxspring slaapt ook heel goed, en ik begin er nu al meer aan te wennen. Het heeft gewoon veel voordelen t.o.v. het waterbed, o.a. dat ik het hoofdend omhoog kan zetten ( electrisch ) en dat leest een stuk lekkerder dan in een plat waterbed.

Hoelang duurt het meestal als je een blok erin legt dat ze eitjes gaan leggen? En het uitbroeden, hoelang duurt dat ongeveer? Ik dacht ergens gelezen te hebben 18 dagen ofzo..

Meestal liggen er binnen 1 1/2 à 2 weken de eerste eitjes er, dan 17-19 dagen per ei broeden ( de eerste meestal rond de 19 dagen, de laatste 17 dagen ) en dan jongen. Het eerste koppel is wat langzamer dan het tweede, vandaar dat ik ze een voorsprongetje geef  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zotteke

Hai Karin,

Mijn Mimi is helaas weggevlogen  :'(. Cody nog nét op het nippertje niet. Hij was al uit het raam maar kon nog net bij z'n staart gepakt worden. Ik ben dus weer op de uitkijk naar een nieuw valkje en ik dacht dat ik bij jou ook wel even kon kijken. Ik had nog niet verwacht dat je al weer blokken zou hebben. Misschien dat ik een valkje bij je reserveer, maar ik moet er nog even goed over nadenken  ;). Veel succes met het kweken iig!

Karin

Ik hoorde vanavond zeer wilde geluiden uit de vogelkamer komen. Ik stond op het punt onder de douche te gaan, maar ben snel naar boven geglipt om om het hoekje te kijken, in de hoop dat River en Phoenix druk aan het oefenen waren, maar... helaas.... het waren Salsa en Summer.... zucht....  ::)  Mijn mooie lutino bleekmasker man die helemaal hoteldebotel is op Summer, mijn tamme gewone simpele pareltje waar ik niet mee wil kweken  :-X Ik heb het eigelijk al een beetje opgegeven dat het ooit wat wordt tussen Salsa en één van de witmasker dames....... Ik ben nu al een tijdje driftig op zoek naar een mooie bonte bleekmasker popje voor Cuba.... Maar helaas zijn die dun gezaaid  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Moniique

Bedankt voor je reactie =)

Is Summer dan ook hoteldebotel op Salsa of juist helemaal niet?

Karin

CitaatBedankt voor je reactie =)

Is Summer dan ook hoteldebotel op Salsa of juist helemaal niet?

Ze tollereerd hem, maar kan ook wel zonder hem.... hahahaha. De grootste liefde komt van zijn kant, alhoewel ik hem ook wel met andere popjes zie flirten, alleen niet met de goede  :-\
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Hoi Karin,

Wat leuk dat je kweekseizoen weer is begonnen, spannend!
Veel succes!

Groetjes Sabine

Karin

CitaatHoi Karin,

Wat leuk dat je kweekseizoen weer is begonnen, spannend!
Veel succes!

Groetjes Sabine

Dank je !
Ik ga zo het eerste blok ophangen. Ik schok gisteren wel even, omdat ik even dacht dat ik de verkeerde pop bij River had zitten  Phoenix viel River steeds aan, ik was even bang dat ik per ongeluk Luna erbij had gezet, het popje van Kazoo. Die twee lijken erg op elkaar, alleen als je ze naast elkaar zet is Luna duidelijk kleiner. En omdat Phoenix zo lelijk deed en Luna niet in de buurt van Kazoo zat schok ik even  Maar gelukkig na grondige studie is het toch de goede ! 
Over ruim een week dan Dizzy en Diba een blok en dan duimen op veel lieve jongen valkjes 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves