De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Ben terug van vakantie !!! We zijn heerlijk naar Zwitserland geweest en het was geweldig !!! We hadden ook internet, dus heb af en toe even kunnen meelezen  ;) Een heel leuk hotelletje, voor het eerst met de honden ( normaal gaan we altijd naar een vakantiehuisje ) en ze hebben zich keurig gedragen ! Ze zijn overal mee naar toe geweest, in de trein, bus, kabelbaan, restaurants.... alles ! We hebben ook erg veel bekijks gehad door veel touristen, veel mensen hebben foto's van ze gemaakt. Ze worden nog eens beroemd, hahahaha...

Met de vogels is alles goed gegaan. De oppas heeft ze flink verwend  ;) Wel moesten we een vis "euthanaseren" omdat die een grote tumor had en op apengapen lag en één van onze katten had een hersenbloedinkje gehad tijdens onze vakantie. Gelukkig begint het al goed bij te trekken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

2 augustus 2009, 23:06:02 #2686 Last Edit: 3 augustus 2009, 18:19:15 by Marian
Hoi Karin,

Wat leuk dat je er weer bent :D
Alhoewel zo'n vakantie vaak veelste snel voorbij gaat ;)
Mooie foto's, zo in de bergen met je hond! Euh .... honden! ;D
En met je honden in een hotel, wat leuk dat dat mag :D
Fijn dat het met je vogels allemaal goed is gegaan.
Dat vissen ook zo ziek kunnen worden... :-\, en ook je kat, ik hoop dat ie snel weer beter is en dat het maar goed bij mag trekken.

Groetjes, Marian

Caroline

Prachtige foto's van jullie honden.

Beterschap voor de kat.

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

Hoi Karin,

Wat een super mooie foto's van jullie honden, zo met de bergen op de achtergrond!.  :D

Wel sneu voor de vis + kat, hopelijk trekt de kat snel weer bij!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

*Manon*

hoi hoi Karin,

Beterschap voor je diertjes en fijn dat je er weer bent...

Ik heb ook een leuk nieuwtje.... Zazcha is papa en hij is een echte superpapa  ;D ;D ;D

ManjaV

Hoi Karin,

Welkom terug ;D
En je honden zijn echt supermooi!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Diaantje

Hoi Karin,

geweldig dat ze honden overal mee naar toe gingen!!!
Lijkt me echt euk als je honden hebt!
Je honden zijn dan natuurlijk ook prachtig, duskanme voorstellen dat mensen die foto's maakte...

Waar laat jij eigenlijk je honden als de valkjes in je woonkamer eruit zijn?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Thanx  ;)

De honden gaan in de hal als de valkjes los gaan. De oudste zou ik nog wel aandurven, maar de jongste is nog veel te onstuimig  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Madelief heeft sinds 2 dagen zo iets raars  ??? Ze wil de kooi niet meer uit ! Ze woont samen met Dana als enige valkjes in de huiskamer en mogen er iedere avond uit. Maar Madelief loopt steeds van me weg en bijt hard in mijn hand  >:( Ik laat nu de kooi open staan als Dana eruit komt en hoop dat het snel bij trekt.....

Volgende maand gaan de broedblokken er in. Ik heb nog niet zo heel veel aanvragen, dus ik begin met 2 koppels en zie wel hoe het verder gaat. Ik begin in ieder geval met Dizzy en Diba. Ik zat te twijfelen tussen hun en Dimple en Magic, maar Dimple is in mindere conditie dan Dizzy en Diba. Dimple zit nu in de rui en is ook niet echt dik te noemen. Dizzy is Hollands welvaren, dus als ze niet in de rui gaan mogen zij als eerste.

Het koppel wat ik erbij laat kweken zal waarschijnlijk River en Phoenix. Die hebben afgelopen seizoen geen jongen gehad, dus die mogen het proberen. Ik twijfel of ik Raven en Luana tegelijk laat kweken. Die krijgen altijd van die piepkleine nestjes en zou dus wel kunnen, maar dan moeten Cocktail en Twister wel weer bij de andere in de grote volière kunnen. Ik twijfel nog steeds een beetje met Twister die die rare plekjes op zijn tong had. Die zijn weg zover ik kan zien, maar hij gebruikt zijn bekje nog steeds zo raar. Het lijkt alsof hij het steeds af wil slijten aan de zitstok. Vandaar dat ze nog apart zitten. Hij is verder in superconditie, zit prachtig in zijn veren, eet en fluit als een dijkwerker, maar toch is hij nog niet helemaal OK.

Met alle andere valkparkieten gaat het prima ! Ze krijgen nu de ene dag pellets en de andere dag zaad. Omdat ze bij mij in 2 groepen om de dag los vliegen is dat makkelijk te doen. Degene die losvliegen krijgen bovenop de kooien bakjes met pellets. Ze eten er goed van ! 2 x per week is het "groentedag" en mogen alle vogels ( m.u.v. de vogels in de grote volière ) tegelijk eruit en zet ik bovenop alle kooien bakjes met groenten. Ze gaan dan helemaal uit hun dak ! Alleen Dexter en Meego laat ik dan in hun kooi. Ze krijgen dan daar groente. Vooral omdat Dexters vleugels nog niet helemaal goed zijn terug gegroeit ( hij mist al weer een paar staartveren ) en als ze dan met zijn alle tegelijk los gaan ben ik bang dat hij zich zelf pijn doet.  Zij krijgen de groente gewoon lekker in een bakje in de kooi.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren is Madelief er gelukkig weer uit geweest. Wel na een paar keer in mijn hand pikken, maar ze stapte wel op ! Het rare is dat zodra ze eruit is ik haar uren moet kroelen. Het is puur het eruit halen......  ???
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Hoe gaat het hier inmiddels met de valkjes? Zijn ze niet gebakken op de vogelzolder deze week? ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Nee hoor, want ik heb een sunscreen, en valkjes komen uit Aus-tra-li-e  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Tja, Australië of niet, ik merk toch dat ze hier niet graag in de warmte zitten, en zeker niet in de zon...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -