De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

13 juli 2009, 00:19:41 #2670 Last Edit: 13 juli 2009, 00:23:05 by Karin
CitaatHoi Karin,
Ach arme Cocktail een ontsteking.
Hopelijk slaat de AB snel aan.

Wahaha ik zie jou helemaal bezig om de voliere te verdelen.
En die eigenwijze valkjes natuurlijk NIET meewerken  
In 10 minuten... dat is zeker knap
Groetjes Anke

Ik vond het ook wel knap  ;D ;D ;D Er vloog alleen steeds een albino met ze mee, dat was nog het grootste probleem  ::) Maar gelukkig toch nog vrij snel gelukt  :P

CitaatBeterschap voor Cocktail.

Groetjessssss

Dank je !

CitaatHoe komen ze nou toch weer aan zo'n ontsteking? Nou meid, sterkte en beterschap!

Geen idee, maar Cocktail kwakkelt wel meer, net alsof hij minder weerstand heeft  ::) De andere mankeren niks. Maar gelukkig eet hij als een dijkwerker en zit mooi in de veren.... Hoop dat hij er snel van af is  :-\
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Beterschap voor Coctail :)
Handig dat je die kooi in 4-en kunt delen.....en dat de valkjes je meehielpen ;)
Zo de grote poetsbeurt zit er weer op, pfff, kun je er weer effe tegen :P
Heb je nu geen valkjes meer in de huiskamer? Lijkt me inderdaad stilletjes...
Geniet je nog van je nest vrije periode? Of begint het alweer wat te kriebelen :D

Groetjes, Marian

Karin

Madelief en Dana zitten nog in de huiskamer, dus nog niet helemaal stil  ;D Het begint al een héél klein beetje te kriebelen, maar nog niet te erg hoor  ;D ;D ;D In september gaan de eerste blokken er in. Hoeveel weet ik nog niet, want ik ga dit seizoen vooral op verzoek kweken : bij genoeg aanvragen het blok erin  ;) De eerste aanvragen heb ik al, dus in iedergeval één blok, misschien 2..... ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerdy

wat heerlijk dat alles weer schoon is.

ach gos Coctail..hoop dat de ab snel gaat werken.

groetjes Gerdy

Karin

Ja, ik hoop het ook  ;) Ik hoop ook dat hij genoeg water drinkt en zo de antibiotica binnen krijgt. Ik zoet het al een beetje aan met honing. Gelukkig eet hij goed en is hij verder actief genoeg.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Met het tongetje van Cocktail wil het nog niet zo vlotten  ::) Ik hoop niet dat het een tumor of zo is, want dan gaat het natuurlijk niet helpen  :-X Ik geef nog even een tijdje AB en als het niet helpt dan toch maar een dierenarts zoeken die hem veilig onder narcose kan brengen om goed te bekijken. Helaas kan dat bij mijn dierenarts niet. Die is qua narcose alleen ingesteld op honden, katten en knaagdieren ( per injectie dus ).

Gisteren hebben Dexter en Meego hebben gisteren losgevlogen met Sterre en Mellody. Vooral Sterre zat steeds dichtbij Meego  ;D Ik ga ze proberen voor dit weekend nog met zijn vieren in een kamervolière te plaatsen. Dan kunnen ze goed aan elkaar wennen. Het meest ideale zou zijn Meego x Sterre ( omdat Sterres moeder ook een getekende is net al Meego ) en Dexter x Mellodie ( beide bonte witmaskers ), maar als ze anders kiezen vind ik het ook prima !  :P

Ik ga volgende week eens bedenken met welke koppels ik ga kweken dit jaar.
Ik denk dat Cocktail voorlopig af zal vallen, misschien aan het einde van het seizoen, even kijken hoe het gaat.....

Dazzle en Chico mogen niet meer ( wat moeilijke jongen, wel goed tam te krijgen met handopfok, maar ja.... erg veel werk én risicovol, weinig bevruchte eitjes en het ergste : laatste jong zwaar mishandelt ).

Nessa en Kenya alleen bij genoeg aanvraag, vooral omdat ze steeds vreselijk geplukt worden door Kenya en dus hoogstwaarschijnlijk met de hand groot gebracht zullen worden.

Dizzy en Diba mogen in ieder geval dit jaar nog kweken, volgend jaar zien we dan wel weer. Dizzy is dan al 7 en het ligt er aan of het haar makkelijk af gaat.

Dimple en Magic mogen zeker bij voldoende aanvraag.

De wilde koppels River x Phoenix, Raven x Luana en Nova x Indra mogen bij voldoende aanvraag het weer proberen.

Salsa en Mellody zal niks worden. hij vindt haar gewoon helemaal niks aan. Ook Twizzle vind hij niks, hij wil alleen maar Summer  ::) Het nadeel is dat Summer nu veel minder tam is geworden. Ze was gewoon supersupertam en sinds ze helemaal aan Salsa verslingerd is mag ik haar alleen maar soms kroelen en ze komt veel minder bij me zitten  ::) Ze mogen geen nestje ( Salsa is een bleekmasker ). Ik hoop voor Salsa alsnog een bonte bleekmasker pop te vinden en als dat lukt ( hij valt dus niet op witmaskers, alleen op gekleurde valkjes  ::) Hij vind Sterre en Parel ook interesant ) dan verhuisd Summer tijdelijk naar beneden zodat Salsa goed gekoppelt wordt met de nieuwe pop. Maar ja, het zal wel een jonge pop worden en dat betekend dat het pas volgend seizoen zal worden.....

En dan hoop ik dat Dexter en Meego hebben gekozen voor Sterre en Mellody en dan mogen ze het aan het einde van het broedseizoen proberen !

Maar goed, eerst maar eens kijken of ik genoeg aanvragen krijg. Ik wil dit seizoen dus "op verzoek" gaan kweken. Ik heb namelijk geen idee of er veel animo is i.v.m. de kredietcrisis en ik wil niet zo dadelijk met jongen moeten "leuren". Ik heb in ieder geval al een paar aanvragen, dus 1 nest komt er in ieder geval  ;D ;D ;D Vorig jaar had ik in september al iets van 20 aanvragen, dus eerst maar eens kijken hoe het dit jaar gaat worden  ;)

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

hoi Karin,

spannend hoor...hoop dat de koppeling die je wilt gaat lukken
Meego is toch de lutino? of ben ik in de war?
ik haal Dexter en Meego altijd door de war....

Hoe is het met Cocktail,ik hoop wat beter....

Nog een vraagje waar haal jijdat eivoer?
Je kan het wel bestellen zag ik maar dan in 2 of 5 kg, dat is echt veel te veel,want ik doe met zo een "chineesbak" minimaal een half jaar en dat is denk ik hoog uit 500 gr....En je betaald dan ook nog verzendkosten...

groetjes Diana

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marian

Hoi Karin,

Hoe is 't nu met Coctail?
Leuk hoor dat valkjes koppelen, maar ja, niets zo eigenwijs als een ......... valkje ;D

Groetjes, Marian

Karin

CitaatMeego is toch de lutino? of ben ik in de war?
ik haal Dexter en Meego altijd door de war....

Dana is de lutino geparelde ( pop ), Dexter is de bonte witmasker en Meego is de getekende  ;)

CitaatHoe is het met Cocktail,ik hoop wat beter....

Wel wat beter, maar nog zeker niet over  ::)

Bedoel je die van Quiko ? Die kun je inderdaad alleen per 5 kilo bestellen. Het is meer een uitprobeersel van me, probeer diverse uit. Ben er nu bijna doorheen en dan ga ik weer een ander proberen  ;D Degene die het beste bevalt is dan een blijvertje  ;)

CitaatVoeg citaat toe
Hoi Karin,

Hoe is 't nu met Coctail?
Leuk hoor dat valkjes koppelen, maar ja, niets zo eigenwijs als een ......... valkje

Groetjes, Marian

Zeker eigenwijs die valkjes  ;D Maar Meego en Sterre zitten in iedergeval veel bij elkaar  :P

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

O dan vindt ik Dana zo een schattig valkje en Meego trouwens ook
Dat zijn dan de 2 van je handtekening toch?
Ik vindt hun zo schattig samen :-* :-*
Eerlijk gezegd had ik gedacht dat je hun zou koppelen  :-X

Ik bedoel het eivoer van Avian, dat vindt ik zo heerlijk ruiken de meeste andere stinken zo..bah...

Ik heb trouwens een andere kooi voor ze gekocht... ;D
Ik heb de grote San Remo(geweldige kooi) na veel wikken en wegen gekocht... :P
Mijn vriend wilde geen 2 kooien en die dacht ook met veel ruimtje gaat het vast goed, en in het ergste geval kan je die altijd nog opdelen in 2..... :D
Maar het gaat wel goed...
Tjippy zit wel vaak achter Yuki aan maar het is voor zover ik het kan inschatten acceptabel....
En ze hebben heerlijk de ruimte... ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Nee, met Dana ga ik niet kweken. Die is gewoon "voor de heb"  ;D Daarnaast vinden Meego en Dana elkaar nu niet zo leuk meer, Meego is meer gek op Dexter  :P

O, Avian, ja dat was goed eivoer. Helaas verkoopt de vogelhandel hier die niet meer  :-\  Die verkocht het ook in kleinere zakjes. Maar als je naar de avian site gaat staan er volgens mij ook andere verkooppunten op.

Gefeliciteerd met je nieuwe kooi !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

O ja dat ik dat niet eerder heb gezien op de site van Avian...
Ik zag het inderdaad net.
Voor mij zit de dichts bij zijnde in Zoetermeer...
hhhmm ga daar binnenkort eens heen lijkt me wel leuk..
Heb binnenkort ook weer voer nodig dan kan ik wellicht alles in een keer mee nemen....

Thanx Karin...

Dagboek Tjippy en Yuki

Anke

Hoi Karin,
Plannen genoeg lees ik alweer :)
Ik ben benieuwd of het werkt, kweken op aanvraag.
Hopelijk gaat de AB bij Cocktail aanslaan!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

CitaatHoi Karin,
Plannen genoeg lees ik alweer
Ik ben benieuwd of het werkt, kweken op aanvraag.
Hopelijk gaat de AB bij Cocktail aanslaan!
Groetjes Anke

Eigelijk heb ik dat altijd al gedaan, omdat ik met wachtlijsten werk. Meestal had ik voor de eerste nesten altijd genoeg op de wachtlijst staan, maar vooral de laatste nesten gebeurde het nog wel eens dat ze pas met 4 - 5 weken besproken werden. En dat wil ik nu eigelijk gaan voorkomen  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat

O ja dat ik dat niet eerder heb gezien op de site van Avian...
Ik zag het inderdaad net.
Voor mij zit de dichts bij zijnde in Zoetermeer...
hhhmm ga daar binnenkort eens heen lijkt me wel leuk..
Heb binnenkort ook weer voer nodig dan kan ik wellicht alles in een keer mee nemen....

Thanx Karin...

Graag gedaan  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves