De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Karin,
Gefeliciteerd met de zes donsjes!!!
Hopelijk worden dit nou eens GEEN papkuikens ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Ahh kijk es aan! Zes nieuwe Tuurkes! ;D

...en uiteraard kijk ik ook al uit naar de foto-update! ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

sabine

Karin (en anderen)
Wil je als je blieft even bij spoed lezen? http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30253.0.html
Hopelijk kan jij / jullie mij helpen !!!

SPOED SPOED SPOED

Liefs Sabine

Karin

8 november 2008, 21:36:35 #1683 Last Edit: 8 november 2008, 21:55:59 by Karin
Nou, ik hoop ook geen papkuikens  ;D Vorige nest hebben ze maar tot, ik dacht een week of 4  - 4 1/2 gevoerd, dus we zullen zien hoe ze het nu doen. Op zich een hele goede moeder, maar een onervaren vader, en 6 ( vorige nest ook ) was gewoon een beetje teveel voor mams alleen. En ach... ook wel weer gezellig hoor, die papspetteraars in de huiskamer  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Gefeliciteerd met je donsjes!! wat een groot gezinnetje weer zeg..  :D

Ben benieuwd naar de rest van de foto's..

Fijn weekend!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Nou, eerst maar eens de foto's van de piepkuikens van Dizzy en Diba 

Dit is het allereerste jong, nu 9 dagen oud, hier pas geboren. Ik heb hem / haar vanavond geringt en dat was al weer bijna te laat  Hele dikke pootjes heeft deze al !

Deze is gemaakt op 2 november....

En deze op 5 november....

Diba was een beetje boos en probeerde meteen het laatste ei weg te moffelen onder zijn buikje.....

Ik heb nummer 2 en nummer 3 ook meteen maar geringt, nu zijn de pootjes nog goed te doen 

Deze 6 jongen worden dus prachtige felgele pareltjes, grote kans op heel veel cinnamon gepareld, vorige nest waren ze alle 6 cinnamon gepareld. Ben benieuwd of er nu ook gewone pareltjes bij zitten 

Zo, even wat kruidnootjes tussendoor en dan verder.....

Ik kreeg gisteren de DNA uitslag van Milo binnen ! En Milo is een........POPJE !!  Hartstikke leuk natuurlijk, en makkelijk... maakt het niet zoveel meer uit wat voor valkje erbij komt. 3 popjes en 1 man gaat prima 

Gisteren heb ik 4 valkjes gekortwiekt : Lana, Milo, Charlie en Donder..... Lana en Charlie hadden al eerder gevlogen, maar Milo en Donder gingen gisteren als ervaren brokkenpiloten hier door de lucht......        

Milo belande bovenop de spiegel.....Kon ik natuurlijk weer nét niet bij....

Donder hielt zich een beetje in en ging op de kooi zitten, dat lukt me nog wel 

Dus hup... gisteren de schaar in hun vliegpennen... Omdat ik alleen was en ze niet echt meewerkten misschien niet overal even rechtgeknipt, maar goed.... ben geen kapper  En het belangrijkste is dat ze niet tegen het raam aangeplakt worden 

Vandaag gingen Bliksem en Tex ook de lucht in ! Tex vloog zelfs meteen richting keuken en zat tussen het espressoapparaat en een bloempot in  Dus alleen Inzo heeft nog alle vliegpennetjes helemaal ! Die is nog niet de lucht in geweest 

Inzo is zo'n leuk ding, ik blijf het maar roepen  Hihihi, het lijkt wel of ik hem / haar zelf wil houden, maar nee hoor....Ik heb gewoon altijd een favorietje in een nest  Inzo laat hier hun nieuwe speelplaatsje zien ! Hier mogen ze dus iedere avond even opzitten en sommige worden hier ook op gevoerd.

Bliksem, deze blijft heel veel eten ! Echt 3 flinke maaltijden per dag, terwijl de rest al zit te mutsen 

Donder, eet al een stuk minder....

Charlie, eet ook niet zoveel meer....

En Milo idem....

Lana eet weer iets meer dan eerst....

En Tex gaat steeds minder eten...

Ik wilde ze vanaf vandaag 2 papmaaltijden geven aan de oudsten, en dan de jongsten nog 3. Bij de eerste maaltijd zaten de oudsten te mutsen, bij de middelste maaltijd  wilde ik alleen de jongsten wat geven en de oudsten zaten mee te blèren. Het valt me sowieso op dat de eerste maaltijd het minst goed gegeten wordt. Dus vanaf morgen krijgen alleen de jongsten de eerste maaltijd en de rest krijgen met maaltijd 2 en 3 pap. Ze zullen met de eerste maaltijd wel een beetje meesnoepen, maar ik ga ze niet een hele papvoeding geven... Gewoon een paar mililiter.....

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Toch wel een maf gezicht, die geplukte valkjes! ;D
Het lijkt wel of het kopje er bovenop geplakt is! ;D

En Tex vliegt dus ook al? :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Leuk weer de update!
Leuke foto's en lekker eigenwijs.. ;D ;D

Heb je mijn mailtje nog ontvangen?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je piepkuikens  :-* Wat zijn ze schattig!
En wat heb je weer geweldige foto's gemaakt.  ;D

Bedankt voor je hulp gisteren!  :-*

Liefs Sabine

Karin

Graag gedaan Sabine, en Marc, ja, Tex vloog ook, nu niet meer  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

heleen

Hoi Karin,

Ik heb je net een mailtje getuurd HEEEEEEEEEEEEELP.

groetjes Heleen

Karin

Ik denk dat ik hem al beantwoord heb ?  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Inzo heb ik vannacht bij de laatste voeding ook maar beperkt gekortwiekt..... Inzo vond het nodig om ook flink te gaan vliegen en voor er ongelukken gebeuren.... Ik hoop dat de vliegpennen niet te snel groeien, dan hoef ik het niet nogmaals te doen en kunnen ze weer vliegen als ze naar de baasjes gaan !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Gefeliciteerd met de donsjes, ze zijn weer lief!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marian

Hoi Karin,

Wat een leuke foto's weer :)
En donder blijft mijn favourite ;)
Leuk hè zo'n speelboom..euh....ook eetboom in jouw geval  :P

Succes met de kleine piepjes :-*

Groetjes, Marian