De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Ik hoorde vandaag op mijn antwoordapparaat dat het huisje voor Donder en Bliksem besteld is.. 3x raden wie de levering aan mag nemen?... Juist ja! hahaha..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  9 november 2008, 13:57:49
Graag gedaan Sabine, en Marc, ja, Tex vloog ook, nu niet meer  ;D ;D ;D

Geknipt dus?
Dan is Tex niet meer de geknipte vogel om te vliegen! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Hihihi, handig hè, familie  ;D ;D ;D Ik kreeg ook vandaag bericht van het baasje van Charlie dat de kooi binnen was, een hele mooie ! Daar komt ook nog een pareltje van Dizzy en Diba bij te wonen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het gaat goed met de zesling ! Deze foto is vanmiddag gemaakt. Als je goed kijkt zie je dat het oudste jong donkere poten krijgt, dus volgens mij wordt dit een gewoon pareltje !!  

Het vreemde van dit koppel vind ik dat zodra het jongste piepkuiken geboren is ze niet meer in het blok gaan zitten. Ze voeren alleen de jongen en voor de rest zijn ze uit het blok. Ze houden ze dus niet meer warm. Gelukkig zijn ze met zijn zessen en kunnen ze zich zelf goed warm houden. De ouders zitten de hele dag zenuwachtig heel en weer te lopen. Ik hoop dat ze een beetje rustiger worden....

Gisteren zaten de papkuikens zo leuk op een rijtje te slapen...

Ook Dazzle en Chico waren heel erg onrustig vanavond. Ik was wel bezig met de kooien te verschonen, maar goed, dat zijn ze toch wel gewend. De eitjes waren heel erg afgekoeld. Gelukkig zitten ze in de beginfase en kan het nog niet zoveel kwaad....

Kenya zit wel stokstijf op haar eitjes....

Ook Dimple en Magic broeden netjes en bij Raven en Luana kon ik zelfs vanavond de volière helemaal schoon maken terwijl ze met zijn tweetjes in het blok bleven. Het was wel nodig, want het was al even niet gebeurt, omdat ze jongen hadden. Hun kooi heeft zo'n grote deur dat ze makkelijk kunnen ontsnappen als ik schoon maak. Normaal gesproken kan ik dmv schotten een stuk volière afsluiten en dan op mijn gemak schoonmaken ( hij is in vieren te delen ), maar ze zitten in 1/4 volière en ik kan ze moeilijk in een ander gedeelte jagen als hun jongen of eitjes in het ene gedeelte zit  ;) Maar gelukkig kon ik het nu op mijn gemak doen, Raven bleef in het blok en Luana zat alleen naar buiten te koekeloeren 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Voor slapende valkjes zien ze er wel erg wakker uit! :P ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Hele gave update en nog mooiere foto's!

Die op een rijtje vind ik echt zo gaaf.. ze komen al weer flink in de veren te zitten..  :)

Karin

Ja Marc, jij zou ook wakker worden als er iemand met een megacamera boven je bed hangt
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Debby !  :-* Heerlijk stel hè, zo op een rijtje  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik hoorde net toch een herrie op de vogelzolder... Er waren er 2 flink te keer aan het gaan Ik heb geen idee welke twee..... Toen ik de deur open deed deden ze allemaal alsof hun neus bloede  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Hahahaha... 't wordt tijd voor een webcam op zolder Karin..  ;)

Karin

Zo... even de reserveringslijst bijgewerkt. Iemand geschrapt omdat die blijkbaar toch niet zo graag een valkje wilde....  Iemand erbij gezet omdat ze er nog een tweede valkje erbij wilde... Een witmaskertje ! Hopelijk krijgen de koppels er veel  ;D Ook wat mensen die nu definitief voor 2 jongen van Dizzy en Diba gekozen hebben ( maar goed dat ze er 6 hebben  ;D Er zijn er al 4 definitief besproken ). Inzo is nu vrij gekomen ( ik had er geen goed gevoel bij  :-X ), maar die hou ik nog even als "reserve", je weet maar nooit met papkuikens. En Inzo is zo lief, ik vind het niet erg als die een weekje langer blijft  ;)

Ik kijk even of volgende week of zo de broedblokken van de primroses erin gaan. Ze hebben altijd een aanloopje nodig  ;D Ik hoop op een mooie pop voor Cuba  ;D Misschien dat Dizzy volgend jaar met pensioen gaat ( ik twijfel nog... ze is nu 6 jaar, volgend broedseizoen dus 7 jaar.... ) en alhoewel ze hele mooie jongen krijgt vraag ik me af of het dan niet "genoeg" is. Ze heeft er wel heel veel plezier in en het gaat heel goed samen met Diba... Maar goed, ik heb nog een jaar om er over na te denken. Maar als ik met haar stop dan heb ik dus Cuba "klaar staan" als vervangend koppel.

En bij de cathi's wil ik ook binnenkort de blokjes op gaan hangen. Ik ben benieuwd !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHahahaha... 't wordt tijd voor een webcam op zolder Karin..

Hihi, en dan te bedenken dat ik nog een hele dure camerainstalatie heb liggen en er nog eentje gehad heb toen mijn vader stopte met de zaak.... Moet ze maar eens aansluiten, maar wel heel goed de draadjes beschermen.... Wordt wel na het broedseizoen.... Geeft teveel stress.... De vaatwasser op de vogelzolder moet ook nog steeds aangesloten worden Wordt ook na het broedseizoen.... Manlief was er niet zo snel mee en toen lagen er al de eerste eitjes....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

De draadjes in een pvc pijpje wegwerken..

is natuurlijk wel super als je zo je zolder in de gaten kunt houden..

en wat een plannen weer..  Je favorietje blijft dus nog even... of misschien stiekem heel lang..  ;)

Ben benieuwd wat je met Dizzy gaat besluiten.. opzich zou het qua leeftijd toch nog geen probleem zijn? of staat er wel een max. leeftijd op..

Benieuwd wat je cathi's gaan doen.. leuk leuk leuk allemaal weer!

Karin

Ja, maar hij / zij gaat wel weg hoor !  ;) Noem me een zeur, maar ik vind met handopfokjes het toch altijd een beetje risicovol dat er iets mis gaat, en dan is het fijn als je er nog een "extra" hebt. Maare... Inzo moet gewoon naar een superbaasje waar hij / zij veel aandacht en knuffels krijgt  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Geen idee trouwens of er een houdbaarheidsdatum op kweekpopjes staat  ;D Ik heb wel eens gehoord van een pop van 10 jaar die het nog goed doet, maar ja, wel natuurlijk meer kans op legnood. En ik vind de pop belangrijker dan de jongen....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves