* Yvegemse Valkjes * Boekje sluiten aub?

Gestart door Silke *, 11 oktober 2007, 19:58:09

« vorige - volgende »

Welk valkje vinden jullie het leukst/mooist? Kies 1

Kootje
Fluffy
Punky
Lientje
Micky
Melanietje

Dierenfreackske

Hey Silke ...ik ken daar niet zo veel van maar het
is misschien wel riskanter , allicht wel he !! Maar
ik denk wel dat je weet wat je doet he !! Ik vertrouw je
ook wel voor 100 procent , want als ik mijn twee valkjes ga hebben kan het zijn als je er nog hebt ...ik er misschien nog wel twee bij kopen daarna maar eerst die twee zusjes tam maken of toch min of meer he !! Als ze zijn zoas Suske en Wiske dan ben ik al heel tevreden , ik hoop alleen dat ik ze ooit mag kroelen ; bij Wiske heb ik een kroeltje gegeven vandaag zonder dat ze weg vloog !!! Hihi.....ik denk dat het wel goed komt hoor !!! Grtjs Ann

Mara

Hoi Silke

Mooie foto's. Ik had heel wat bij te lezen!

mara

*Manon*

Hoi Silke,

Wat een mooie man heb jij te pakken gekregen hey!
Supermooi!
Ik ben blij dat ie gezond lijkt te zijn en ik hoop dat jij een heel mooi nestje krijgt van ze, maar dat kan eigenlijk niet misgaan hé...

Groetjes Manon

Silke *

11 januari 2008, 21:09:21 #1008 Last Edit: 11 januari 2008, 21:11:57 by Silke *
Hoi Ann,

Ik denk dat Micky en Melanietje wel apart gaan hoor en het ziet er ook goed uit voor hen. Nu ging ik vandaag foto's gaan trekken, die kropen weer op het deurtje van de volière, echt schattig om ze te zien zitten  :)
We gaan eerst afwachten of ze goede ouders zullen zijn en wel geelwangetjes krijgen  ;)
(Zie verder hieronden voor M & M)

Als je de valkparkieten in de volière steekt, zullen ze wel niet meer zo tam zijn dan als ze binnen zitten hè.

Hoi Mara,

Haha, ja, ik blijf maar doorpraten  ;D ;D
Bedankt  :-*

Hoi Manon,

;D bedankt  ;)
Diëgo lijkt mij wel gezond hoor en hopelijk krijgen ze leuke jonkies   ;D

Hoi allemaal!

Even weer een update, tja alweer  ::) Telkens per koppeltje.

TIMO & FLUFFY

Timo

Fluffy

Zij stellen het goed hoor. Ik weet niet of ze dit jaar nog een koppeltje blijven, het kan zijn dat Timo en Lientje een koppeltje worden en Punky en Fluffy. Maar we zien wel  :)

Zie je trouwens het bleke masker van Timo?  :o

PUNKY & LIENTJE

Punky

Lientje

Met hen ook alles goed en ik blijf wat twijfelen omdat Lientje meer en meer naar Timo toe trekt en soms dan ook weer naar Punky toe.

Toen ik vandaag in de volière ging dacht ik ff dat Punky een donkere wildkleur is geworden  :o :o
Maar toch blijft er een donkerbruine kleur inzitten...

MICKY & MELANIETJE

Micky

Melanietje

Die stellen het gewoon "liefdevol"  ;D
Echt leuk om zo'n stelletje verliefde valkjes te zien. Die kruipen de hele tijd op "hun" plekje op de deur van de volière.

Ook grappig is, als ik het klepje naar de binnenvolière weer openzet zodat ze naar daar vliegen, wil Micky vertrekken en zit op dat klepje, maar Melanietje komt niet achter. Dan vliegt hij terug om haar te halen, zo wel 6 keer na elkaar tot ze samen gaan naar het binnenhok  ::)

DIËGO & AMORÉ

Diëgo

Amoré

Diëgo en Amoré stellen het in 1 woord, SUPER.
Diëgo is echt een prachtje om te zien, moet je naar zijn kuif kijken, die kan bijna geen enkele keer helemaal op de foto  :o

Amoré ziet er ook goed uit. Haar wangen zijn precies fluostiften  ;D Ook op de laatste kan je goed zien dat ze helemaal geen kaal plekje heeft achter haar kuif  :)

Even nog iets over Diëgo:
Toen ik voor de volière stond praatte ik wat tegen Diëgo, die floot terug naar mij, zo op een mannetjestoontje  ;D
Hij is echt een lieffie  :-* Toen ik dan in de volière stond waren alle valkjes naar het binnenhok gevlogen en hij zat daar nog, hij draaide zich om naar mij, precies of hij wou zeggen "Ja, wat is er?"  ;D Dan heb ik nog wat tegen hem gepraat en hij zat daar zo met een lief kopje te kijken...  :D

Even iets anders........

Zo zal de nieuwe volière eruit zijn moest hij er komen. Eventueel gaat het binnenhok weg en komt daar gewoon ook de rest van het buitenhok. In de winter gaan er dan zeilen (zoals Mara) misschien aan de volière zodat ze niet in de tocht zitten.

Zo, dit was het weer  ;D

Groetjes
Silke & knuffs van de valkjes  ;)

Anja

Hoi Silke,

Wat een mooie close upjes zeg.

Ben benieuwd hoe de koppelvorming verder gaat.

Zo te zien op de tekening wordt het een pracht van een voliere.

Groetjes Anja

Lauwers

Hoi Silke,

mooie foto's en wat zie ik? veranderingswerken? Leuk! :)
Wanneer de voliere af is, moet je er zeker wat foto's van posten!

Groetjes,
Davina

*Yvon

Hoi hoi

Wat een hele mooie close-uppies heb je weer geplaatst !!  ;D
En met de koppelvorming zal het best wel gaan lukken,al gaat het met een beetje hulp van jou.  ;) ;D
Als je voliere wordt zoals op de tekening,wordt het idd een hele mooie !!  :D
Heeft Diego ook split voor cinnamon ?
Ik zie bij hem een rood lensje of komt dat door de flits ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Wow, gave foto´s weer joh, super.

En je volière, tenminste hoe die wordt, wauw!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Silke,
Wat een prachtige foto's!!!
En die voliere.. :o dat beloofd wat, prachtig hoor!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Silke ....wat heb ik genoten van je leuke close ups
zeg !! Wat grappig dat Melanietje tot 6 keer toe haar ventje doet komen om haar om naar het binnenhok te gaan zeg !!
Ik moest er echt om lachen hoor !! Leuk dat ze zo verliefd doen he !!
Grtjs Ann

natacha

Hallo Silke,

Wat een prachtige koppels zeg. Echt mooie valkjes.
Ik denk ook dat je volieren er mooi gaat uitzien. wanneer begin je eraan te bouwen, of ben je misschien al bezig?

Groetjes
natacha

Anke

Hoi Silke,
Hoe is het hier?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey,

Je Bonte Witmasker ziet er echt wel heel netjes uit :D.

Groeten Tjerk

Yvette

Je hebt hele mooie close-upjes gemaakt
En de kuif van Diego en van de andere valkjes zijn werkelijk prachtig mooi

Silke *

Hoi Anja,

Bedankt! Tja, ik ook, ik ook, erg benieuwd  ;D
Misschien zet ik de koppels wel apart maar dan denk ik soms van ook weer niet.... Pff het wordt moeilijk zeg  ;D

Hoi Davina,

Er komen misschien zulke grote plannen. Die volière laten we maken door een man die dat eigenlijk doet na zijn werkuren. Zelf heeft die een MEGAgrote volière staan (eigenlijk wel meerdere, maarja..)  ;D
Als er een volière staat, komen er gewoon zéker foto's  ;)

Hoi Yvon,

Dankje  :)
We komen er wel uit, wat de koppels betreft  ;)

Van Diëgo's splits ben ik natuurlijk niet 100% zeker aangezien ik geen ouders zag van hem en dat hij van een beurs komt.
Split cinnamon zou kunnen, maar volgens mij niet. Het zou kunnen komen door de flits aangezien Amoré wel véél fellere ogen heeft.

Hoi Caroline,

;D ;D ;D Haha, ja hip hè  ;D
Dankje.

Hoi Anke

Ook bedankt hoor  :)
Het beloofd idd wat, nu maar hopen...  ;D

Hoi Ann,

Je blijft me verrassen hoe enthousiast je bent over Micky en Melanietje  :D
Haha, ja, het was echt wel leutig (zoals ze hier zeggen  ;D) om te zien.

Hoi Natacha,

Jee, ik moet je dagboekje gauw nog eens bijlezen hè  :-[
Echt, dankje hoor  :)
De volière wordt mss gemaakt. Dan wel door een man die dat doet na zijn werkuren. Zelf heeft hij er verschrikkelijk mooie en grote staan zeg  :o :o :o

Hoi Anke,

Goed goed hoor  ;)
Ben nu weer bij mijn vader. Maar toen ik gisteren vertrok had ik de valkjes nog genoeg eten gegeven en drinken enzo  :)

Hoi Tjerk,

Ja thanks  :)
Hij zit wel netjes in zijn verenpakje  ;D

Hoi Yvette,

Dankje hoor  :)
Ja, die kuiven staan soms hoog in de lucht  ;D ;D

Groetjes
Silke