* Yvegemse Valkjes * Boekje sluiten aub?

Gestart door Silke *, 11 oktober 2007, 19:58:09

« vorige - volgende »

Welk valkje vinden jullie het leukst/mooist? Kies 1

Kootje
Fluffy
Punky
Lientje
Micky
Melanietje

Sharon

Hoi Silke,
een valkje op gaan halen? Oh, wat ontzettend gaaf zeg! Ik ben echt zeer benieuwd welke mutatie en wanneer dan hoor! Echt super!! Dus voorlopig kom er gewoon één koppeltje bij dan. Leuk.
En ik weet zeker dat het met de uitbreiding van je volière helemaal goedkomt!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Dierenfreackske

Hey Silke ....je zei in mijn dagboekje dat ik een pop bestelde maar het zijn er toch twee he !? Grtjs Ann

Silke *

Hoi Sharon,

Er komt voorlopig idd 1 koppeltje bij. Ik verklap je al iets meer: het wordt een popje die opgehaald wordt.
Ja hoor, binnenkort een nieuwtje bij de hoop  ;D

Hoi Ann,

Ja hoor, kijk maar in je boekje, ik had het over geelwangen. Je bestelde maar 1 geelwang, toch?

Groetjes
Silke

Sharon

Hoi Silke,
wat ben jij gemeen zeg, om ons zo in spanning te houden! Vind ik niet lief hoor  :P

En dan denk ik dat het dat lutino popje wordt split bont witmasler of split bont bleekmasker van Marlies.
Ik ben benieuwd wanneer je haar dan op gaat halen.
Hoe oud is ze eigenlijk?

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Anja

Hoi Silke,

Valkjesuitbreiding...............Proficiat.

Net als Sharon willen we wel iets meer weten.

Groetejs Anja

Anke

Hoi Silke,
Die uitbreiding klinkt goed!!
Dan kan je dus ook bleekmaskers kweken :)
Ik ben benieuwd hoe het allemaal vorm gaat krijgen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Hoi Silke,

heb je ook al namen?
Het klinkt in ieder geval al heel erg goed.

Groetjes,
Jeanine.

Dierenfreackske

ok Silke ...dat is waar !! hihi !! Grtjs Ann

Hoe is het met de valkjes vandaag ? En heb je er al een koppeltje bij of is dat nog niet voor direct ? Grtjs Ann

Mara

Hoi Silke

Lees ik hier iets over uitbreiding? Dan wil ik wel graag meer weten.  ;D

Mara

Sharon

Hoi Silke,
wanneer ga je ons nog eens iets meer vertellen? We zijn allemaal heel erg benieuwd hoor! Dus kom op en vertel nog eens wat ivm je 'geheim'!

Alles goed nog trouwens?

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Silke *

Hoi Sharon, Anja, Anke, Jeanine, Ann, Mara,

Ik vertel alles straks  ;D Ik maak een duidelijk verslagje van de pop die ik ophaalde vandaag  ;D ;D

Groetjes
Silke

Ps: wordt een erg lange hoor  ;)

Anja

Hoi Silke,

Dat mag dan wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed verslag zijn hoor ;D ;D ;D ;D ;D

Ik wacht geduldig 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Is het toch de lutinootje geworden van Marlies ?  ::) :D

Ik feliciteer je alvast en kom dalijk natuurlijk weer even kijken. ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Silke *

Hallo allemaal,

Vanmorgen om 8 uur opgestaan om om onze nieuwe aanwinst(e) te halen. Wij zijn zelfstandig thuis (zetels verkoop) en we moesten nog door Nederland om zo naar een heel stuk ver in Duitsland te rijden. Toen kwamen we terug uit Duitsland en een stuk terug in Nederland. Later kwamen we aan bij Marlies en haalden we het popje op. Het was daar heel gezellig en ze heeft erg mooie volières staan!

Toen kon ik kiezen uit 2 popjes, met allebei dezelfde mutaties.

Sharon, je hebt dus helemaal gelijk!
Een lutino pop split bont bleekmasker/witmasker!
Ik koos dus eens voor geen cinnamon, goed hè  ;D
Dus, de naam van het boekje mag eindelijk veranderen  :D :D

De valkparkiet (hè Sharon) is van juni 2007, dus kan ze in juni ook gaan kweken. Ze komt idd van Marlies  :)

Ze is echt prachtig, heeft een erg mooi formaat, een geweldig grote kuif en haar wangvlekken volrood en erg groot  :D :D
Ik ben al helemaal weg van haar!

Toen we dus bij Marlies aankwamen, hebben we eerst de valkparkiet gekozen, maar Marlies heeft genomen wat ze kon vangen, dat zei ik haar ook.
Nu zitten haar veertjes een beetje in de war,  de donsjes komen zo wat naar boven, ze zal zich wel nog poetsen  :)

Toen ze wat vertelde, samen met haar man, hebben we gekeken naar haar andere vogels en haar uitbreiding die ze nu maakt, wordt allemaal erg mooi!

Daarna mochten we wat drinken en hebben we wat gepraat. Haar man heeft dan ook onze valkparkiet ontwormd.

In de terugweg zat ze heel flink in haar kooitje, een kweekkooi, ook niet te groot zodat ze zich kan bezeren!
Ze zat erg stil en keek met een lief kopje, de gehele terugweg, naar mij. Ik had ze op mijn schoot gezet en goed tegen me gedrukt zodat ze zo min mogelijk schokken ving van de vrachtwagen.

Toen we thuis kwamen was het bijna 19 uur, dus het was al donker. Ik durfde ze niet meer in de volière te zetten, moest ze zich kwetsen ...  :-\
Ze zit nu in de garage in het kweekkooitje, maar dat zal maar duren tot morgenochten. Ik heb ze wat water en eten gegeven en ook trosgierst.

Een naam ik heb nog niet, jammergenoeg, alhoewel ik de gehele 11 uur dat we aan het rijden waren, aan het zoeken was naar namen, vond ik er toch geen. Belle en Diëgo vind ik wel leuk, maar het is nog niet helemaal wat ik wil.

Haar partner wordt dus een zwaar bont witmasker mannetje met eventueel een split zoals lutino. Dan kan ik mss lutino bleekmaskers kweken en daar is veel vraag naar!  ;D

Tot nu toe heb ik nog geen succes met mijn zoektocht naar een mannetje, maar ik blijf doorzetten!
Ik ben erg zindelijk, ik weet het, het MOET een bonte witmasker man zijn!!  ;D

Ik trek morgen een foto van dit knap meisje, maar moet ze nu ff met rust laten.

Groetjes
Silke en de 7 ( :D) valkjes  ;)

Silke *

Hoi Anja,

Hahaha, hij staat er nu  ;D

Hoi Yvon,

Ja hoor, lees maar  ;)

Groetjes
Silke