* Yvegemse Valkjes * Boekje sluiten aub?

Gestart door Silke *, 11 oktober 2007, 19:58:09

« vorige - volgende »

Welk valkje vinden jullie het leukst/mooist? Kies 1

Kootje
Fluffy
Punky
Lientje
Micky
Melanietje

Silke *

Héééj Michiel,

Mercikes en suuuupr graag gdaan hoor!!  ;D ;)
Eneum, dat achter een valkje koomn  ;D ;D ;D ;D

Wnnr de jouwe volledig tam is enzo heb ik weer kleintjes  ;D

Weet je al welke kleur je mooi vindt?
Kijk es op mn site bij "prijslijst" dr zie je alle versschillende kleuren  :) ;) ;D

Grtz  :-* :-*
Silke xx

Sharon

Hoi Silke,
alles nog goed hier? Volgens mij wel hè.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je uitkijkt naar het moment dat je broedseizoen weer begint. Wanneer is dat bij jou eigenlijk? Want elke kweker begint toch rond een andere tijd. En wat ontzettend leuk dat je al een geïnteresseerde hebt voor je jonkies straks! Als ik niet zo ver weg woonde had ik er ook wel een van je willen hebben hoor.
Heb je ondertussen de wilgentakken alweer weggehaald? Volgens mij is er niets meer van over.
En hoe staat het nu met je kamer? Weet je al welke kleur hij krijgt en zijn ze er al aan begonnen?

Liefs
Sharon

En vele kroeltjes van Angel
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Silke *

HoiHoi Sharon,

Met de valkjes gaat alles héél goed hoor!
Toen ik thuis kwam (daarnet) zaten ze met z'n allen gezellig samen buiten  ::)
Gezellig die regen...
Normaal zitten ze dan al binnen en komen aan geen kanten meer buiten (dus wel lastig als ik ze wil eten geven.)
Punky had blijkbaar WEER een trucje gevonden om in het broedblok te raken  ::) ::)
Ik ga morgen toch eens kijken of er geen eitjes in liggen hoor!

Ik begin met kweken rond maart-april, wanneer het weer wat warmer wordt.
Vanmorgen stuurde mij WEER iemand met de vraag of ik valkjes had en wanneer ik er opnieuw zou hebben  ;D
Maar,, jammergenoeg moet ik die mensen allemaal teleurstellen  :(
Maar ik heb wel alweer 2 kopers voor volgend jaar  ;D

Aan de wilgentakken is overal geknaagd, maar heb nog geen tijd gevonden om die weg te halen  :-\
Wel erg lastig dat ze het zo vroeg donker is en ik bijna geen tijd heb voor de vogels met school enzo.
Dit weekend blijf ik hier en zal proberen ze weg te nemen.

Dinsdag is dus die "raadgever" gekomen om heel ons huis te schilderen.
Ik wou dus oranje en dat wordt het ook  ;D
Maar wel gedeeltelijk dan, een oranje accent kleur zei ie.
Anders wordt het nogal druk of te fel.
Mijn vader zal het wss schilderen en begint er dit weekend aan.
Als ik dan het volgende weekend daarop ga, is het klaar  ;D

Groetjes
Silke x

Silke *

Hoi iedereen,

De takjes heb ik eruit gehaald  ;D
Het is nu direct heel wat leger in de volière  :(
Er liggen dus gelukkig geen eitjes in het broedblok  :)
De volière is ook eens gekuist in het buitenhok, het binnenhok wss in het weekend.
Heb wel ondervonden dat er veel staartveren en gewone pluimen op de grond liggen  :o

Anders stellen alle valkjes en andere diertjes goed!
En jullie hebben zeker nog wat foto's tegoed van mij, het is nu toch alweer een eindje geleden..  ::)
Mss morgen, maar ben nog niet zeker, en het worden er ook geen 221 de volgende keer  ;D

Kroeltjes van de valkjes,
Groetjes van mij,
Silke x

Lauwers

Hoi Silke,

ik realiseerde me net dat ik nog niet in je boekje ben komen kijken, maarja, het is ook al wat vergevorderd om alles te lezen. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de foto's hoor. Ik heb daarnet al eens gauw even op je site geloerd, maar ik had er precies wat last mee.

Ik zal vanavond nog eens komen kijken, nu eerst proberen Charlie in zijn kooi krijgen, want ik moet gaan eten. maar hij heeft alle trukken al door en wilt al bijna niet meer op mijn hand komen zitten uit angst om in de kooi te willen (hij vliegt er steeds direct terug op).
AHA! ik bedenk net een nieuwe truk (belletje terug in kooi hangen, hangt eigenlijk steeds aan zijn 'speeltuin')

Groetjes,
Davina

Silke *

Hoi Davina,

Leuk dat je eens komt kijken naar m'n boekje  ;D
Zó veel staat er niet in m'n boekje hoor  ;D
Vooral de eerste pagina's staan er véél foto's!
Ik zal proberen morgen foto's te trekken want de camera is soms wel eens zoek (zoals nu  ;D)

Wat de site betreft,, die heeft soms probleempjes, maar als je naar m'n site gaat komt er soms op dat ie het niet vindt.
Je moet gewoon met je muis in de balk staan met het adres van de site en nog es op enter duwen, dan lukt het meestal  :)

Blijven oefenen zou ik zeggen met Charlie  ;)

Groetjes
Silke

Lauwers

amai, zo veel foto's, en kheb nog neit alles gezien. en tzijn mooie foto's hoor!

Maar ik ga mijnen charlie eens in zijn kooi steken en mij beneden nog eens laten zien (mijn kat moet oa haar pilletje hebben en ik kan dat het beste geven)

Groetjes,
Davina

Silke *

Hoii Davina,

Dankjewel hoor, je moet maar eens op je gemak rondkijken  ;)

Mijn kat (Tijger) krijgt ook het pilletje, maar heeft wel al 3 nestjes gehad...  ::)
Nja, als je het vergeet, is het zover  :)
Ik heb er geen problemen mee hoor, maar mijn ouders soms wel  :(

Silke x

Lauwers

Hoi Silke,

bedoel je de pil?? dat is het niet bij mijn kattin. Fido was de broer van mijn Kitty en de dag dat Fido gestorven is, heeft ze astma gekregen, puur van emoties! Ze heeft ook erg getreurd om hem, en sindsdien slaapt ze ook bij mij op de kamer.
Om de 2 dagen moet ze een half pilletje krijgen, maar dat heeft ze echt niet graag en ze kan zich hoe langer hoe beter verweren, en ik ben beetje de enige die het haar kan geven. Mijn pa mss als hij ferm zijn best doet.

en allegoe dat ik dit berichtje lees, want ik was het vergeten... :s
ik ga het eerst doen.

Groetjes,
Davina

Silke *

Hey Davina,

Ja, dat bedoelde ik.
Flokke (een van mijn katten) heeft ook al eens om de 2 dagen een half pilltje moeten nemen, omdat ie verlamd was.
Nu gelukkig niet meer, maar er was maar 90% kans dat ie weer kon lopen, en dat kan ie  ;D

Wat erg dat je kat treurde erom, welke pilletjes zijn dat dan?

Wij draaiden die pilletjes in hun eten, dan merken ze het niet zo.
Wel een heel klein beetje eten, zodat het zeker op is.

Silke x

Lauwers

Hoi Silke,

goed dat ie terug kan lopen, want ocharme da beestje anders dan. Hoe kwam die verlamming.

De pilletjes die ze moet nemen zijn prednisolone. voor haar astma.
(ze zit nu alweer te zagen om te gaan slapen, maar ik slaap nog in het huisje van mijn broer, dus straks ben ik weg.)

zoiets als het in haar eten doen, lukt niet bij haar. ze krijgt enkel korreltjes omdat ze een voedselallergie heeft... ze kan niet tegen nat voer, of toch zeer slecht.
(ja ik weet het, we hebben huisdieren met specialiteiten... onze hond heeft epilepsie en cushing syndroom, en is ook nog eens doof ook. de andere 2 katten hebben niet direct een ziekte of iets speciaals)

dus ik moet haar tussen mijn benen nemen, haar kopje naar achteren doen, (maar dan laat ze zich al scheef zakken, en dan begint de miserie), haar mondje open doen, en het pilletje (tis klein) recht in haar keel laten vallen. Daarnet moest ik het weer in 2 keer doen. Het is niet makkelijk hoor, en tegenwoordig begint ze te krabben.

Ik hoop maar dat ik niets tegenkom bij charlie qua verzorgen dat ik hem moet vastnemen zolang hij er bang van is.

Groetjes,
Davina

Silke *

Hoi Davina,

Amai, wat lief van je dat je die beestjes met wat tekorten goed verzorgd!!!

Flokke heeft onder een auto gezeten  >:(
3 katten trouwens onder een auto, om de 2 dagen vlak na elkaar dus  :'(
Flokke leeft nog, gelukkig, maar de anderen niet.
We hadden besloten om ze een spuitje te geven, omdat ze toch niet kon lopen en ze zou heel haar leven moeten afzien, gewoon plat liggen enzo.
Maar toen we gingen naar de dierenarts, was ze plots een stuk beter!

Bij Flokke hebben we het pilletje door haar eten gegeven, bij Tijger steekt mijn vader het ook in haar keel.

Moest Charlie een of andere ziekte hebben en pilletjes of zalf nodig hebt, laat je het beter doen door iemand anders, want anders is ie direct een heel stuk banger van je.

Groetjes
Silke x

Anja

Hoi Silke,

Hoe is het met je valkjes?

Groetjes Anja

Lauwers

Hoi Silke,

Arme kat, maar ze heeft echt wel veel geluk gehad he :)
Wel makkelijk als je zo het pilletjes kunt geven, eerst deed ik er bij kitty vitaminensiroop aan wat het pilletje in plakte, en dat lukte, maar achteraf likte ze gewoon het pilletje af.

mja, ik zou het erg vinden moest hij iets krijgen en ik hem zelf ni zou kunnen verzorgen. mss weet de dierenarts in da geval wel iets. gelukkig is er nu niets.

Groetjes,
Davina

Silke *

Hoi Anja,

Ja hoor, alles gaat goed, leuk dat je het vraagt!  ;D
Ben vandaag nog niet geweest gaan kijken doordat het hier veel regent.
Het weer zal ook afhangen van foto's ja of nee.
Is wel alweer lang geleden, dus ik doe m'n best  :)
Elke keer weer als het regent zitten ze met z'n allen gezellig in het buitenhok, maar ze kunnen niet aan de regen hè?
Ik zal es proberen een kommetje water op de grond te zetten.

Hoi Davina,

Ze heeft idd veel geluk gehad   :)
Katten hebben hebben het op een of ander manier toch door dat ze een pilletje krijgen...

Gelukkig is er niets met Charlie hè?!
En dat het zo mag blijven  ;)

Groetjes
Silke x