12 mei 2025, 01:52:00

ei nummeren

Gestart door mariejj, 9 oktober 2007, 23:09:56

« vorige - volgende »

mariejj

heej

ik zag laatst een foto van valken eieren  en die waren genummert.  Dus ik vroeg me af  kan dat? Heb je daar nog een speciale stift  voor nodig (giftig)?  En vinden de ouder-valken  dat niet vreemd en dat ze dan niet meer gaan broeden? wie heeft hier ervaring mee

x marie

Mara

Hoi Marie

Ik heb vorig jaar de eitjes ook genummerd en volgens mij kan dat geen kwaad. IK heb daar een stift voor gebruikt die ik ook voor mijn cd's gebruik.

mara

Silke *

hey,

Vreemd vinden ze dit niet, maar zeker geen cd stiftje!
Die zijn giftig, net als alcohol stiften.
Je kan wel een stiftje kopen waar erop staat dat er geen giftige stoffen inzitten.

Groetjes

Mara

Citaat van: Silke M. op 10 oktober 2007, 19:18:18
hey,

Vreemd vinden ze dit niet, maar zeker geen cd stiftje!
Die zijn giftig, net als alcohol stiften.
Je kan wel een stiftje kopen waar erop staat dat er geen giftige stoffen inzitten.

Groetjes

Hoi Silke

Ik heb niet gezegd dat ik een specifiek cd stiftje heb gebruikt maar een stift die ik daarvoor wel eens gebruik. Natuurlijk moet er op gelet worden dat er geen giftige stoffen inzitten, maar helaas zitten er in de meeste stiften en wat dan ook giftige stoffen. Een kwestie van ook kijken wat er op de stiften staat. En ook nog een beetje gezond verstand.

mara

mariejj

Oke
maar ik heb  nog nooit een stift gezien waarop staat dat ie niet giftig is?  Maar ik ga op zoek  :)
x marie

Anke

Hoi,
Er zijn stiftjes in de handel voor kinderen die niet giftig zijn.
Ik weet alleen niet of dat wel op het eitje blijft staan :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *

Hoi Silke

Ik heb niet gezegd dat ik een specifiek cd stiftje heb gebruikt maar een stift die ik daarvoor wel eens gebruik. Natuurlijk moet er op gelet worden dat er geen giftige stoffen inzitten, maar helaas zitten er in de meeste stiften en wat dan ook giftige stoffen. Een kwestie van ook kijken wat er op de stiften staat. En ook nog een beetje gezond verstand.

mara

Sorry, maar de opmerking over mijn gezond verstand vind ik erg.

M

Silke *

Maar Marie, mag ik eens vragen waarom je juist je eitjes wilt nummeren?

Groetjes
Silke
xx  :)

Rob S

Citaat van: Silke M. op 11 oktober 2007, 18:25:19
Hoi Silke

mara

Sorry, maar de opmerking over mijn gezond verstand vind ik erg.

M

Ik denk niet dat Mara dat zo bedoeld heeft. Ze bedoeld dat je goed op moet letten wat voor stiften je koopt ;), en niet dat jouw verstand niet goed is.

Mara

Hoi Silke

Ik bedoelde niet jouw gezond verstand hoor. Het was meer een opmerkingen van mensen moeten HUN eigen gezonde verstand gebruiken.

mara

Silke *

Oke  :)

Welke merk van zulke stiftjes gebruik jij?
Ik ga volgend jaar een nieuwtje mogen kopen...  :D

Silke

mariejj

Citaat van: Silke M. op 11 oktober 2007, 18:26:07
Maar Marie, mag ik eens vragen waarom je juist je eitjes wilt nummeren?

Groetjes
Silke
xx  :)

Nou als ik het eerste ei ga schouwen  dan moet ik wel weten welk ei het is  :P  die andere eieren kunnen dan nog niet want die zijn nog niet lang genoeg bebroed.  Tja ik ben nogal ongeduldig..  ;D maar het maakt ook niet veel uit hoor dan moet ik maar wat langer wachten.  ::)

x marie

Silke *

Hihi  :D
Zelf ben ik ook zo (ongeduldig!!  ;D ;D)
Maar mijn eitjes schouw ik niet, wel héél erg lang hopen dat er iets uit komt  ;D ;D

En dan is het natuurlijk héél leuk als je kleintjes hebt!  ;)

Silke
xx :-*

nick01

ik schouw zelden alleen bij echt twijfelen aan mezelf.
als je een beetje geoefend oog hebt zie je zo al t verschil.
de onbevruchte eieren zijn geler , de bevruchte eieren zijn echt spierwit je ziet t verschil echt.
waarom t nummeren snap ik niet echt , je komt bij t schouwen vanzelf de bevruchte eieren tegen.
je hoeft ze niet in de handen te nemen je kunt er ook gewoon met een lampje tegenaan schijnen.

wat betreft de stiften , ooit gedacht aan potlood?
niet te hard drukken.

Silke *

Hoi, nick,

Ik heb eens gehoord dat het ook niet zo goed is om een potlood te gebruiken  :(

Waarom weet ik niet juist, maar als je wil vraag ik het nog eens aan hem?

Silke
xx