3 mei 2025, 20:13:57

wondje op neusbeen

Gestart door kareltje, 5 oktober 2007, 19:43:09

« vorige - volgende »

kareltje

Onze valkparkiet, Karel, is nogal hard tegen het raam gevlogen. Het heeft een beetje gebloed en heeft een wondje tussen zijn neusgaatjes. Op dit moment zit hij op zijn stokje en probeert te slapen. Hij heeft wel alweer wat gegeten. Af en toe schud hij met zijn kopje. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat op dit moment rust het belangrijkste is, want hij zal wel een hersenschudding hebben.
Ik heb geprobeerd informatie op deze site te vinden over het wondje tussen zijn neusgaten maar vind hier niks over. Kan iemand mij vertellen of dit vanzelf weer heelt? En of hij hier iets aan over houd?

Groetjes Melanie

Mara

Hoi Melanie

Het wondje zal vanzelf helen. Als er een korstje op zit gaat het net zoals bij ons mensen.

Wel even goed in de gaten houden, ook met de hersenschudding. Er staat hier op het forum tips daarover. Heb je die al gezien?

mara

kareltje

Hoi Mara,

Dank je wel voor je snelle reactie we zijn meteen al een stuk rustiger want we maakten ons toch wel zorgen over het wondje.
De tips over de hersenschudding heb ik inderdaad al gelezen. We hebben Karel ook meteen een doek over zijn kooi gelegd. We houden hem ook goed in de gaten. We zijn wel heel erg geschrokken.
Mijn dochter voelde zich al schuldig omdat zij hem uit de kooi had gehaald maar hij vind het gewoon heerlijk als ie vrij kan rond vliegen en komt regelmatig bij je zitten. Als je opstaat gaat ie met je mee(op je schouder). Is geweldig om te zien.
Zo'n ongeluk als wat nu gebeurt is kun je volgens mij ook bijna niet voorkomen. Inmiddels is mijn dochter ook gerustgesteld mede dankzij jouw antwoord op onze vraag.

Groetjes Melanie

Anke

Hoi,
Wat vervelend dat je valkje zich zo verwond heeft.
Even een tip: als je je valkje loslaat vliegen, doe dan de gordijnen dicht. Of de vitrage of zoiets. Een valkje kan anders niet zien dat hij niet verder kan vliegen.
Beterschap voor Karel!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Melanie

Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent, dat heb ik ook hoor als ik een wondje bij een van mijn vogels zie en ik heb toch al 19 jaar (of langer) vogels om me heen.

Anke geeft een goede tip, als je valkje los is, zorg er dan voor dat de overgordijnen of de vitrage dicht zijn.

Sterkte ermee en ik hoop dat Karel gauw opknapt.

En graag gedaan hoor.

mara