2 augustus 2025, 15:04:49

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Ja dat wist ik caroline..maar ik zie bij haar geen parels.. en of ze andere splits heeft weet ik niet..

Nou wel een leuke verrassing.. ik ben benieuwd als de veertjes komen..

het kuifje van Domino komt door en die lijkt iets lichter maar kan het nog niet goed zien...

Maar is het dan ook zo dat een gewone lutino dan zoiezo een mannetje is of kan dat ook nog een popje zijn?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

zit ik te denken he..

Duuk is kanssplit bont.. stel dat hij dus inderdaad split bont is en Didi zou dit ook zijn..
kan het ook bont zijn wat jullie zien?

Anja

Wat een mooei foto's weer Debby.
Wat een verschil tussen de oudste en de jongste hè

Over de berekeningen weet ik helemaal niks dus daar ga ik ook maar niet op antwoorden. Dat laat ik aan de experts hier over.

Wel gaaf als Jenga een crossover blijkt te zijn.

Liefs Anja

Gerdy

hihi ik dacht ook te zien dat het pareltjes waren maar ik durfde het eigenlijk niet te zeggen..stel dat ik het mis zou hebben ..zou zo dom staan

wat een verschil hé de oudste en de jongste dat heb ik dus oiok..zal morgen foto s maken

liefs gerdy

Caroline

Oeps, weer een hoop vragen.

* Jenga is een crossover, dit wil niks zeggen over de andere jongen. De 2 andere lutino kunnen nog steeds zowel mannelijk als vrouwelijk zijn.

* Als Didi split bont is en Duuk ook dan kunnen ze inderdaad bonte jongen krijgen:

Moeder:lutino split voor bont
Vader:wildkleur split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}

man afkomst:
13% bont lutino
13% bont split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
13% lutino
13% wildkleur split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% lutino split voor bont
25% wildkleur split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
13% bont lutino
13% bont cinnamon gepareld
13% lutino
13% cinnamon gepareld
25% lutino split voor bont
25% cinnamon gepareld split voor bont

Zowel bonte lutino mannen als poppen als bonte wildkleur mannen en bonte cin. opaline poppen.

Maar .... dit heeft niks te maken met de pareltjes die we nu zien bij Jenga.

Als het wildkleurtje bont was geweest had het nu al een geel kuifje gehad en bij lutino's die je het bont pas als ze helemaal in de veren zitten en dan vaak nog moeilijk of niet. Bij hen zie je namelijk net als bij gewone wildkleur bonte, lichtere vlekken, je kunt je voorstellen dat dit in het witgele kostuum van een lutino heel erg moeilijk is te zien.

Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt, anders .... gewoon vragen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

??? ???
Wat een "technische" uitleg hier! ;D

Wat is ee crossover precies?

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Sally

Hallo Debby,

Mooie foto's van je jonkies alweer. Wat en verschil tussen de grootste en de kleinste.
Ook ik meende Parels te zien bij jouw oudste jonkie. En ik ben dus totaal GEEN experte. :P

Groetjes Sally

♥Debby♥

Nou ik verwacht eigenlijk geen splits hoor bij Didi maar je weet niet.. maar ik dacht misschien zien jullie nu het bont in de pennetjes maar dat kan dus niet.. dus misschien pareltjes.. wel gaaf.. en de normale lutino's kunnen dus nog steeds man of vrouw zijn.. oke.. check.. hahahaha..

Nou ben benieuwd wat Domino en Mikado nog voor verrassing brengen..  ;)

Marc, een cross over is gewoon een foutje.. hahahahaha...

Nou wat ik snap is dat dan 1 van de ouders een split zichtbaar doorgeeft terwijl er normaal 2 splits nodig zijn..

bijv. Duuk is split gepareld.. Didi heeft geen pareltjes.. de Lutino's in dit nest zouden eigenlijk normale lutino's moeten zijn.. maar door een cross over blijkt Jenga nu pareltjes te hebben.. van haar vader meegekregen...  :)

Sally, leuk dat je even langs geweest bent!  :-*

Marc van de Kuifjes

Citaat van: ♥Debby♥ op 26 oktober 2008, 19:29:40
Marc, een cross over is gewoon een foutje.. hahahahaha...

Wat voor soort foutje bedoel je dan? ??? Noem mij dom of zo... ::)

Bello

Hoi Deb,

ja ik zei het toch, het gaat zo hard joh ze zijn zo groot!!!

mooie foto's van je donsjesssssssssssssssssssssss

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Marc, een crossover is een genetisch foutje van moeder de natuur.

Een crossover is wanneer een mutatie van chromosoom 1 naar 2 springt. 1 chromosoom draagt dan ineens 2 mutaties i.p.v. 1. In dit geval was het alleen lutino, er is gepareld bij gekomen.

Je hebt ook reversed crossover, dit is andersom.

Bij een reversed crossover zitten beide mutaties al op hetzelfde chromosoom en springt er eentje af.

Dan zou je bijv. geparelde lutino moeten krijgen en je krijg lutino's zonder parels.  ;)

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd.

Een crossover is dus dat er op hetzelfde chromosoom een mutatie bij komt.
Een reversed crossover is wanneer er van hetzelfde chromosoom een mutatie verdwijnt.

Het gebeurt met de geslachtgebonden mutaties dus:

* lutino
* opaline = gepareld
* cinnamon
* geelwang

Mede hierdoor is ook nooit bij mannetjes voor 100 % zekerheid het geslacht te zeggen naar aanleiding van een mutatie berekening. Als er een mutatie af gaat, zijn ze qua uiterlijk een man maar in werkelijk een pop waar een mutatie af is gegaan.  ;)

Ik heb zo'n lutino .... gekocht als zijnde een man, popje zouden geparelde lutino's zijn mannen gewone lutino's .... Oilily is een gewone lutino maar tevens een pop, het geparelde was bij haar verdwenen door reversed crossover.  ;)

Ingewikkeld hè??  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Nou weet je marc.. wij hoeven ons er niet zo in te verdiepen.. wij hebben zoveel mensen hier die dat voor ons doen! hahahahaha...... wij knikken gewoon heel begrijpend..  ;)

Dorothe, lief he..  :-*

Marc van de Kuifjes

Ik snap het ongeveer nu ;D... 't Is niet echt mijn ding maar zoals je zegt - we hebben hier mensen die het voor ons snappen! ;D

danielle

Hoi Debby,
Wat een schatjes zijn de donsjes  :-* . En wat een verschil tussen de oudste en de jongste. Geweldig dat de ouders het zo goed doen en dat voor hun eerste nestje, echt geweldig hoor.
Handig al die 'technische' informatie, daar kan ik ook nog veel van leren. Vind ik wel heel erg interessant namelijk  ;) .

Groetjes Danielle

Gerda

Schattig die donsjes! Grappig een cross-over.

Bijna een jaar geleden volgde je voor de eerste keer een nestje hier op het forum en nu heb je zelf een nestje!

Geniet er maar lekker van, ik weet hoe het voelt!

Liefs, Gerda