3 augustus 2025, 10:42:39

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

26 maart 2008, 08:47:11 #2175 Last Edit: 26 maart 2008, 08:49:46 by Debbeltje
pfffffff.. gaan ze weer.....   ::)  wat een levenslustigheid..  ;D

en gewoon op een stok he..

Duuk zit te fluiten, mooie riedeltjes.. , Didi begint haar geluidjes te maken en kruipt tegen hem aan en hoppaaaaaaaaa....

en het maakt me ook weer een beetje ongerust.. stel dat door al dit gedoe didi toch iets van eitjes ontwikkeld.. krijgt ze dan geen problemen met leggen??

dus is dus al vraag nr. 2...  ::)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

26 maart 2008, 09:17:05 #2176 Last Edit: 26 maart 2008, 09:28:22 by Debbeltje
Deze foto's zijn van gisterenavond.. toen was het voerbakje de klos..

♥Debby♥

zooooooo.... ze hebben weer een geheel gereinigd en ontsmet huisje.. hihi..
heb ook nog wat extra voerbakjes iets anders opgehangen met een trappetje enzo erbij en dat moesten ze natuurlijk uitproberen.. ze zitten lekker te eten.. 't gaat gemoedelijk tot nu toe.. De andere vogels hebben ook een schoon kooitje en nu gaan we dus ons eigen kooitje verder af maken..

Ik heb een ruimmanie.. alles wat overbodig is gaat weg of in een kast..  ik wilt ruimte.. ik vind het zo irritant worden.. 't is te vol.. ik wil space..  en vooral geen stofhappers meer in huis..  ;)

ach, ik hou mezelf lekker bezig zo..  :D

Kaatje

Hoi Debby,

Leuke foto's, .... inderdaad een maf gezicht maar Duuk doet het wel goed hoor !! En ja, ... wat de eitjes betreft die gaan popjes uiteindelijk toch leggen ....

Gewoon de natuur de gang laten gaan maar nog wel vervangen voor neppertjes als er eventueel toch snel eitjes komen  :D Spannend hoor !!

Ik herken de voorjaars schoonmaak, en helemaal die stofhappers, die heb ik jaren geleden al het huis uit gedaan,... ik hou niet van prullen die alleen maar stof vangen,... jij dus ook niet lees ik  ;)

Ik ben toevallig ook met de kooi bezig, heerlijk als ze zo weer in een schoon huisje kunnen, de bak hebben we het weekend al verschoond !

♥Debby♥

26 maart 2008, 12:13:38 #2179 Last Edit: 26 maart 2008, 12:16:36 by Debbeltje
Ja ik had zoiezo al nepeitjes op mijn boodschappenlijstje geschreven voor het geval dat.. maar ze zijn nog zo jong... en natuurlijk.. de natuur regelt zich voor een groot gedeelte zelf maar ja.. soms kan ingrijpen geen kwaad..

we zullen het wel afwachten.. maakt Paco bij jou ook al aanstalte een keuze te maken voor 1 van de dames of kan hij nog niet kiezen?? hihi.. zoveel moois, je maakt het hem ook niet makkelijk hoor..  :P

Tja, en die stofhappers he.. als het nou echt helemaal mijn keuze was.. maar ja, de kinderen vinden het vast niet leuk als ik alles wat stofhapt weg doe..  :-\

Zelf heb ik 1 antieke kast met gipsbeelden erin en een dressoir met wat glaswerk erop en verder zo min mogelijk rommeltjes.. irriteerd alleen maar als het scheef staat enzo..

maar het speelgoed neemt een behoorlijke plek in hier in huis.. al hebben we daar nu wel een hele mooie kast voor.. ze mogen van mij spelen naar hartelust en overdag ligt het me geen strobreed in de weg maar 's avonds wil ik graag lopen zonder mijn benen te breken... flauw he!  ;) :-X :D

Ik haal nog even deze vraag omhoog.. die staat ook op de vorige pagina maar misschien een beetje te veel verstopt..

Nou zat ik gisteren te denken he.. is het nou verstandig om Dixie en Daya straks even apart te zetten, bij elkaar in een andere kooi?

omdat Didi en Duuk nou zo samen zitten alsmaar.. en misschien kunnen Daya en Dixie dan ook een beetje aan elkaar wennen??

Wat denken de ervaren dames??? wat is wijsheid???

ben benieuwd wat jullie ervan denken..

Overbodig te melden dat ik graag zou zien dat Dixie en Daya elkaar leuk gaan vinden.. dan heeft iedereen een maatje.. maar misschien is het wel goed omdat Duuk nogal op dreef is.. en ik niet weet of hij bij Didi blijft of net zo makkelijk overstapt op Daya??

Tips welkom dus..

Kaatje

26 maart 2008, 12:37:18 #2180 Last Edit: 26 maart 2008, 12:41:05 by Kaatje
Hoi Debby,

Paco heeft Nienah in gedachte, maar zo brutaal als Duuk is hij nog niet hoor ... hij houd het voorlopig alleen nog bij fluiten en breed lopen, meestal zorgt hij er wel voor dat ze naar de bodem van de kooi gaat en klimt dan ook direct naar beneden om vervolgens alles uit de kast te halen om haar te versieren !

Maar Nienah is me er één hoor en het zijn echt 2 tegenpolen van elkaar, nu hoorde ik gisteren toevallig dat parkieten dit ook juist willen, Paco zit dus straks echt onder de poot van Nienah  ;)

Ja en wat betreft het speelgoed, dat hoort er natuurlijk bij en is ook "droge rommel" en ook zo weer opgeruimd, vooral nu je daar een mooie kast voor hebt !!

Het idee wat je zelf al oppert lijkt me niet eens zo'n gek idee, ... ik heb dan wel geen ervaring maar als ik logisch redeneer lijkt het me best wel te gaan werken !! Duuk en Didi krijgen dan de kans om echt een koppeltje te gaan vormen en Daya en Dixie kunnen elkaar dan ook beter leren kennen, ... wat mij betreft helemaal geen slecht plan !!

Misschien dat er echte ervaringsdeskundigen meer info kunnen geven maar ik denk dat je zelf al een hoop in je hoofd hebt zitten en weet wat goed is !

Groetjes, Karin

danielle

Citaat van: Debbeltje op 26 maart 2008, 08:45:15
Hoi Daniëlle..

die kooi kan je heel vlak bij Petra kopen... toen wij in de buurt waren zijn we er gelijk maar even langs gereden..  ;)

Echt waar.. Petra krijgt nog eens een gratis kooi voor alle klandizie die ze oplevert.. dus mocht je langs rijden bij Dierenvilla, vooral haar naam noemen! hihi..

Spannende tijd he.. wachten tot het ene zinnetje komt.. het zinnetje waarin je te horen krijgt dat je je schat mag gaan halen..

en geloof me.. spikey wordt echt zoooo mooi... z'n grote broer krijgt nu 2 kleuren.. heel erg apart!!

Hoi Debby,
Dat zou ik wel heel graag willen, maar heb daar echt het geld niet voor  :-\ . Dus je moet me niet in de verleiding brengen, hoor, anders kan ik de hele maand niet eten  :P .

Duuk is inderdaad heel erg mooi en Spikey nu ook al. Ik kan inderdaad niet wachten tot ik dat ene zinnetje zie  :) .

Wat betreft je vragen. Ik heb niet zoveel ervaring met het koppelen van valkjes. Maar ik denk dat je ze dan inderdaad eerst appart moet zetten. Maar misschien dat ervaren persoontjes van dit forum daar beter antwoord op kunnen geven.
Heb je wel een reserve kooi?

Wat grappig dat je het op foto vast hebt kunnen leggen. Het ziet er eigenlijk niet uit en dan doen ze het nog in he openbaar ook. Die valkjes kennen ook helemaal geen schaamte he  ::) .
Ik heb laatst ook al mijn 'hele' 'huis' grondig schoongemaakt  :D , Alleen dat is niet zo heel veel moeite, ik woon in een studio en de oppervlakte daarvan is niet echt bijzonder veel  :-\ .

Groetjes Danielle

Gerdy

Hoi Debby..
Ik zou niet weten waarom je Dixie en Daya niet samen zou kunnen zetten..lijkt me wel een goed idee..

Hoe krijgen ze het in een kuiffie koppie om het in het voerbakje te doen..hihi heb je ze niet geleerd dan waar het wel moet..het ziet er wel scheetig uit alleen vraag ik mij af of het hij er wel goed bij kan..niet lachen nu..

tja en dat opruimerige  ..heb ik ook last van hoor..en dan heb jij speelgoed overdag .. ik heb drie pubers en die maken ook rommel..alleen spelen die er niet mee..en opruimen ho maar..krijg steeds te horen straks straks straks..en ik wil geen rommel meer..ik ben maar opgehouden met hun kamers opruimen..komt gewoon geen eind aan..

ik ben benieuwd wat je gaat doen met Dixie en Daya

gr gerdy

Anja

Hoi Debby,

18+ foto's hihihihihi wel leuk hoor.

Wat is wijsheid in deze. Geen idee. Als ik hier naar mijn valkjes kijk................ik heb ze niet apart gezet na koppelvorming...............blijven de kroelers toch wel bij elkaar.

Ik denk dat je moet doen wat jij het beste vind. Ik kan je er helaas niet helpen. Sorry.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Ja dat vind ik ook zo moeilijk.. is het al wel echt een koppeltje..

tuurlijk.. ze rommelen wat af de laatste dagen maar het kroelen en het echte koppeltjesgedrag.. tja, ik denk dat het bij valkjes net zo is als bij mensen misschien.. de één is aanhankelijker dan de ander??

en ik heb eventueel een kooi waar dixie dan tijdelijk met daya in kan.. al is het maar even om samen te wennen en dan te zien wat er gebeurd.. maar ik wil het juist niet verkeerd aanpakken zeg maar...

twijfel twijfel....

ROCKS

Heeej Debby....

Zoooow....het heeft toch geholpen, zie ik?
Je weet vast niet wat ik bedoel?
Toen ik bij je was, laatst, toen heb ik even met beide beauty's gekroeld, en ze in hun kleine oortjes gefluisterd dat "het" er maar eens van moest komen. :P
Vooral "Diesel" die geen diesel meer is, want dat was toch echt wel een mensen valkje die niets van andere valkjes moest hebben? Je ziet wat een beetje "instralen" kan doen! :D

Vinden ze die rooie trosgierst lekker? Hier, (en bijna overal) zijn ze er verzot op.
Denk dat ik maar een "rooietrosgierstwinkeltje" ga beginnen. :D

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

•=Bonnie=•

Je kunt het altijd proberen een beetje bij te sturen, als ze niet willen merk je het snel genoeg :) Zo trouw zijn die valkjes vaak niet, dat zag je hier wel aan Mork en Mindy en even later aan Romeo en Julia. Verandering van spijs doet eten haha  ;D

♥Debby♥

Hoi Nellie,

ze vinden het heerlijk hoor!! zo'n stengel is weg voor je er erg in hebt.. ook de rijstvogeltjes smullen ervan.. en buiten had ik ook 2 stengels opgehangen en daar genieten de koolmeesjes, musjes en roodborstjes van.. helemaal leuk dus!!!

mocht je ooit nog eens iets hebben weet je me te vinden!

Enne, bedankt voor het instralen..  ;)

Hoi Bonnie,

Ik denk dat ik het inderdaad gewoon maar probeer..

Dixie even een tijdje samen met Daya apart in een kooi en na een paar weekjes dan bij elkaar in de grote kooi.. ze mogen wel gewoon samen los..

we zien wel.. ze zullen de keuze toch zelf moeten maken.. als het maar niet zo is dat Duuk straks een harem heeft en Dixie alleen achterblijft! hahahaha..  ;D

Bedankt voor je reactie..

Gerdy

hoi hoi

rooie trosgierst vinden ze helemaal geweldig he..ze vliegen er echt opaf..maar ik zou niet weten waar ik het kan kopen..ik heb het éénmaal van een beurs meegenomen en daarna nooit meer ergens gezien.

gr gerdy

Agnes

Rode trosgierst kan ik hier gewoon kopen.
Ik haal het bij de AGRO beter bekend als 'de molen' in Nunspeet.

Dus als iemand grote behoefte heeft, geef maar een gil ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.