|
|
Lin
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

valkparkiet.com
|
Het ligt eraan of ze wel gesteld zijn op elkaar en of je binnen gaat kweken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lin
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

valkparkiet.com
|
Een paar procent meer geeft niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lin
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

valkparkiet.com
|
zolang het maar nier dan 5 % is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Hoi Nicole,
je kunt al je vragen over het kweken gerust op het forum stellen, zo kunnen de andere lezers er ook iets van leren
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanna
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Biltse valkjes
|
Hoi Nicole,
Als je niet snel genoeg bent met het blok ophangen kunnen ze makkelijk al voor die tijd gepaard hebben hoor . Ieder valkje doet het anders. Die van mij zaten eerst te paren. Toen heb ik als de sodemieter een blok op gehangen waar ze vrijwel meteen inzaten.... en vervolgens heb ik bijna 3 weken op het eerste ei gewacht .
Het kan makkelijk zijn dat je valkje al in het blok is geweest zonder dat jij het zag. Als ze aan het paren slaan hoor je dat wel vrij gauw. De eerste keer denk je: "Wat hoor ik toch??" . Maar dan krijgen ze de smaak te pakken hoor.
Je kunt in ieder geval je valkjes nergens toe dwingen. Ik ben bang dat je een beetje af moet wachten hoe ze het blok vinden en of ze überhaupt zin hebben om voor nageslacht te zorgen .
Groetjes, Sanna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lin
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

valkparkiet.com
|
Zelf geef ik het ook om alvast te laten wennen aan ze en het geeft wat extra kracht. Als er bijna jongen zijn dan elke dag geven. niet teveel hopen hoor het eerste nestje kan vaak misgaan en soms duurt het tijden voor zelfs een ei of een bevruchting. als ej teveel erbij bent en bezig bent dan worden ze te onrsutig. Laat ze dus zoveel als mogelijk met rust maar laat ze wel wennen aan nestcontrole zodra ze meer in het blok zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|