5 mei 2025, 01:47:06

Mannetje mag er niet bij

Gestart door jaccie en zora, 28 oktober 2007, 12:02:31

« vorige - volgende »

jaccie en zora

Hallo

een tijdje geleden heeft ons koppeltje al 3 eieren gelegt maar ze deede er totaal niks mee en ze gingen op nieuw paren toen heb ik ze na week weg gehaalt en nou heeft het vrouwtje gister een ei gelegt. maar ze zit er op maar zodra het mannetje er bij wil valt ze hem aan. en dat doet ze al en paar dagen zodra het mannetje in de buurt kom van het nest dan valt ze hem aan ik heb nou het mannetje weg gehaalt. het vrouwtje zit nu gewoon op het ei en ze is gewoon te vrede met alles moet ik het blijven proberen om het mannetje erbij te houden of is het beter dat hij weg blijf?

Groetjes jackie
Groetjes
Jacqueline en Zora

Karin

Het mannetje er gewoon bij laten, anders leren ze het nooit. Je moet altijd rekening houden dat het eerste en vaak ook het tweede nest mislukt om wat voor reden dan ook. Als het wel in 1 x lukt heb je geluk. Laat ze maar lekker oefenen en volgende keer beter....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jaccie en zora

hey
ik heb mijn mannetje gewoon bij gelaten maar de 1 jacht de ander telkens uit de kooi en als me mannetje er op wil zitten weet tie niet hoe. maar vandaag is de 3de eitje bij gekomen en het gaat steeds beter met het er op zitten maar af en toe ligt er 1 ei net niet onder maar de afgelopen uur(en) zit hij er wel goed op. maar dit is de 2e nestje. bij de eerste hebben ze het gewoon op de bodem gelegt en nu ook maar bij de eerste keer heb ik ze in de broed hok gedaan maar ze keken er niet naar om, ze durven niet eens in de broedhok te komen. is het nou erg als ik de eitjes gewoon op de bodem van de kooi laat leggen want ze zitten er op. Zo te zien hebben hun er geen problemen mee.

Groetjes jackie
Groetjes
Jacqueline en Zora