vogeltjes naar buiten.SPOED VRAAGJE!!!

Gestart door manuela, 7 oktober 2007, 10:04:12

« vorige - volgende »

manuela

hallo,

ik heb een vraagje, heb gister een mooie grote aluminium buitenvoliere 2x2x1 gekregen en meteen in elkaar gezet,nou wil ik graag weten of ik mijn 10 valkjes vandaag nog in de buitenvoliere kan zetten, heb wel een policarbonaatdak erop en een kant rondom met golfplaat bevestigd tegen de kou.
Maar is het nou niet te koud voor ze of kan het vandaag nog.
Moet ik ze er nu meteen in zetten zodat ze de heledag kunnen wennen aan het weer,want het wordt lekker weer vandaag!!!

Wie kan me het snel vertellen!!! alvast bedankt.

groetjes Manuela...
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

Saar

Hoi Manuela,
Ik zou het zelf niet doen. Wat ik van jouw berichtje kan opmaken is dat ze inprincipe altijd binnen hebben gezeten?
Ik zou ze dus pas van het voorjaar naar buiten doen. Dan kunnen ze langzaamaan laten wennen.
Groetjes Saar :-*

Agnes

Ik zou het ook niet doen.

De temperatuursverschillen overdag en 's nachts zijn veel te groot voor valkjes die daar niet aan gewend zijn.

Je kunt natuurlijk wel je buitenvoliere binnen zetten ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Silke *

Ja,

Ik ga akkoord met Saar.
Als je vogels in een volière wil steken, moet je zorgen dat ze je ze in de lente erin steekt.
Zodat ze inderdaad kunnen wennen aan het 'buitenleven'.

groetjes

Mara

Hoi Manuele

Ik ben het met Saar en Agnes eens. Want de temperaturen schommelen nu veel te veel. Vandaag is het prachtig weer en lekker van temperatuur maar vannacht is het weer ontzettend koud, afgelopen nacht was het maar 5 graden Celsius.

Dus na de Ijsheiligen je birdies naar buiten doen.

Mara

manuela

oke bedankt allemaal, heb vandaag al besloten dat ze binnen blijven voor de winter en volgend jaar naar buiten mogen. heb wel al me kooi klaar staan en mooi dakje opgemaakt...was lekker weer en ik wou wat te doen hebben hahaha...

Groetjes manuela.
Neem nooit genoegen met minder dan je dromen!!!
                         Me foto album
             http://manueeltje.mijnalbums.nl/

Mara

Hoi Manuele

Dat je de voliere klaar hebt, is helemaal niet erg hoor. Dan heb je alles klaar voor als ze naar buiten kunnen, en wie weet, misschien heb je nog wel andere ideetjes.

mara