13 mei 2025, 20:51:23

Tips voor inrichting van voliere

Gestart door Jacqueline, 23 september 2007, 22:01:13

« vorige - volgende »

Jacqueline

Hallo allemaal,

Ik ben nog op zoek naar tips om de voliere in te richten. We hebben vandaag in het bos wilgetakken en berketakken gevonden en er komen ook nog wat takken in van de krulhazelaar. Ook komt er nog een touw van ringen in en een touwtriangel. Maar wat kan ik er nog meer in doen.

Ook wilde ik weten wat het beste is voor in het nachthok. Kunststof zitborden of houten. En moet er in het nachthok ook speelgoed hangen.

*Yvon

Hoi hoi

Zo te lezen krijgen ze genoeg speeltjes.  :D
Wijzelf hebben in het binnenhok maar 1 speeltje hangen.
Dat is een schommel met een bel en een gesloopte touwladder.  :D
Bij ons is het de bedoeling dat ze binnen kunnen eten,slapen en natuurlijk wat warmer en uit de wind kunnen zitten.
Ben benieuwd hoe de voliere eruit ziet als die af is.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Agnes

Ik heb het binnenhok van binnen bekleed met platen pvc.
Dat is lekker makkelijk met schoonmaken.
(er ligt een laag beukensnippers op)

Er zitten zitstokken in van wilgentakken, en er hangt 1 speeltje.

Maar mijn valkjes komen er bijna niet in, die zitten veel liever buiten.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mara

HOi

Die van mij zitten ook veel liever buiten dan binnen. In een nachthok hangt een schommel en zitstokken, in het andere nachthok hangen touwringen, touwen en zitstokken. Buiten heb ik ook wat touwringen hangen, wat takken van bomen en een paar boomstronken, en verder amuseren ze zich wel met hun eigen kunsten.

Mara

*Yvon

Hoi hoi

En hoe gaat het hier met de voliere ??  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Hoi Yvon,

Ik zal van het weekend weer wat foto's plaatsen. We hebben het gaas bevestigd, het dak zit er op en we hopen aankomend weekend de deur van de sluis naar het nachthok en de deur van het nachthok naar de voliere klaar te hebben. De planning is dat de voliere volgend weekend (12/13 okt.) klaar is zodat ik mijn gereserveerde valkjes kan halen.