help valken gaan niet meer op het nest zitten

Gestart door laura19, 29 september 2007, 11:23:49

« vorige - volgende »

laura19

hallo allemaal ik ben nieuw hier en zit met dringende vragen.ik werd doorverwezen van het parkieten forum naar hier.

we hebben dus een probleem waar we mee zitten.
ik hoop dat het goed staat anders hoor ik het wel.

ik heb het 2de nestje valkparkietjes voor dit jaar. alleen het 2de nestje gaat niet goed.

het stelletje begon met 5 eieren. de eerste 2 zijn uit gekomen. de derde hebben ze eruit gegooit en was dood helaas. de vierde is niet helemaal uit het eitje gekomen dus ook dood helaas. de 5de is nog niet uit.

maar sins ginsteren komen bijde ouders tegen het gaas aan hangen en maar roepen net alsof ze wat willen vertellen maar ik weet niet wat.
na gister middag is het vrouwtje niet meer op het nest terug geweest.

ik heb in het hokje gekeken en zie nog niks vreems erin dus.

maar van morgen ging ik kijken zitten ze er nog niet op. dus ik in het hok kijken de 2 jongen leven nog maar hebben de kropjes zo goed als leeg en voelen niet echt warm meer aan.

wat moet ik hier nu mee doen??

ik kan wachten tot ze erop gaat zitten maar ben bang dat dat niet meer gebeurt en de jongen er aan onderuit gaan en dat zou ik erg sneu vinden. de 2 jongen zijn nu een goeie week ander halve week. ze zitten in geel dons achtige.

dus hierbij vraag ik jullie  om hulp en raad.

wat voor stappen ik moet gaan ondernemen.

ik heb verder geen andere valken waar ik ze bij kan plaatsen

ik hoor graag snel wat terug

groetjes laura

Mandy

Hoi Laura,

Dat is vervelend zeg. :(
Misschien hebben ze er vannacht wel bij gezeten maar zijn er al vroeg weer af gegaan. ::)
En dat 1e nestje was wel hun nestje dat goed was gegaan?
En wat voer je? Want als ze jongen hebben willen ze vaak graag vers eivoer wat wat geruld (beetje nat gemaakt) is. En natuurlijk het gewone zaad en iets van fruit/groente en evt brood, daar zijn ze bij mij zot op. :P
Maar wat je nu wel moet doen nu ze nog geen eten hebben gehad en niet zo warm meer zijn is ze toch een poos onder de warmtelamp zetten zodat ze weer opwarmen en dan wat pap geven om ze op te sterken. En dan zou je ze weer terug kunnen zetten in de hoop dat de ouders er toch nog zelf verder voor gaan zorgen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

laura19

hoi hoi bedankt voor je reactie. ja het eerste nestje is wel helemaal goed gegaan dus. ik voer veel ei kracht voer erbij en appel enz.

net heeft de moeder eindelijk er weer even op gezeten maar ik weet niet of dat zo blijft.

maar als ik ze eruit haal hoe moet ik dat doen met voeding enz. gaat dat het zelfde als bij gewone grasparkietjes? heb je daar ook de zelfde voeding voor nodig of andere?

en dan terug zetten is dat dan wel zn goed idee? ik heb dit namelijk ook keer met grasparkietjes gedaan met als gevolg dat ze eruit gegooit waren en of dood gingen.

dus wat kan ik nu het beste doen?

alvast bedankt groetjes laura 

Mara

Hoi Laura

Ik weet niet wat er voor grasjes wordt aangeraden, maar voor valkparkieten wordt meestal de Nutribird A21 aangeraden. Hoe oud zijn de donsjes?

Mara

laura19

hoi ze zijn nu ongeveer 1 a 1,5week oud en zitten in de gele dons. voor de grasparkietjes had ik: orlux handmix.

alvast bedankt. we weten nu niet wat we het beste kunnen doen :-[. er staat hier een telefoon nummer waar we heen kunnen bellen ik weet niet of ik dat moet doen?

alvast bedankt groetjes laura

laura19

hoi hoi we hebben contact gehad met iemand van hier en daar om hulp gevraagt.

het is beter om ze er toch uit tehalen waarschijnlijk en met de hand op te voeden.

groetjes laura

Lin

30 september 2007, 20:25:33 #6 Last Edit: 30 september 2007, 20:31:33 by Lin
Hoe gaat het nu want ze zijn natuurlijk nog wel erg jong. Heb je al bij handopfok gelezen? Als je geen backup koppels hebt (waar woon je?) en ze blijven koud en worden niet gevoerd dan heb je weinig keus. Wel goed erin verdiepen door veel zaken door te lezen. Handopfok is bij mij altijd de laatste optie..

Citaat van: laura19 op 29 september 2007, 16:23:35
hoi hoi we hebben contact gehad met iemand van hier en daar om hulp gevraagt.

het is beter om ze er toch uit tehalen waarschijnlijk en met de hand op te voeden.

groetjes laura

Laat je ons wel weten als je een nieuwe vraagt hebt hier of bij handopfok wat je al wel weet/doet? Want als het via het forum omgaat komen wij dat natuurlijk niet te weten en geven wij misschien dubbele antwoorden  :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ESTR

als ze er echt niet meer op gaan zitten
kan je ze het beste onder de broedlamp doen denk ik,,
als je niet weet wat dat is ,, zon lamp die warmte af geeft