Wanneer moeten mijn valkjes naar binnen?

Gestart door Shaddy, 25 september 2007, 19:50:36

« vorige - volgende »

Shaddy

Hallo,
Ik heb een buitenvoliere met daarin een koppeltje valkparkieten en twee grasparkieten. Ze hebben een binnenhok, maar daar gaan ze eigenlijk zelden in zitten. Nu is mijn vraag eigenlijk, bij welke temperatuur moet ik ze naar binnen halen? De temperaturen schommelen zo deze dagen. Ik vind het erg koud worden vooral 's nachts. En ik neem aan dat het dan het beste voor ze is als ik ze de hele winter binnen hou?

Alvast bedankt!

Groetjes Shaddy
;0 Shaddy :o

Mara

Hoi Shaddy

Mijn valkjes zitten het hele jaar buiten, of het nu vriest, sneeuwt of wat dan ook. Je moet wel zorgen dat ze uit de wind kunnen zitten. Ik heb er 's winters schotten voor van plexiglas.

mara

Lin

Mijn valkjes en grasjes gaan zelf naar binnen. Ik heb ze dat aangeleerd door ze sochtends te laten eten, dan wegehalen en dan in de middag/avond het voer op te hangen. Elke keer hang ik het voer eerder op en nu hangt het gewoon de heel dag in het binnenhok en komen ze als het schemert vanzelf naar binnen en doe ik het binnenhok dicht.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Shaddy

Hoi Lin en Mara,

Super bedankt voor de info! Dan laat ik ze gewoon buiten en zorg dat de voliere afgedekt wordt. Is ook veel fijner voor ze denk ik, hun binnen verblijf is een stuk kleiner nml.

Groetjes Shaddy
;0 Shaddy :o