Met een valkje naar de DA? Help?

Gestart door Lentemorgen, 25 september 2007, 14:12:11

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Het is niet 100% zeker wat voor geslacht mijn bijna 6 maanden oude valkje nou precies is. Verschillende kwekers zeggen: vrouwtje, en anderen zeggen weer mannetje.
Ik hoop zelf een vrouwtje, maar omdat ik niet zeker ben wil ik een test laten doen. Daarvoor moet ik dus naar de dierenarts, want zelf veertjes uittrekken zie ik niet zitten.

Ik voel me nu al schuldig naar dat diertje toe  :-\ Ik heb al veel verhalen hier op valkparkiet.com gelezen en ook gehoord van vogels die door de stress het loodje hebben gelegd bij de dierenarts.

Wat zijn jullie ervaringen met de dierenarts?? en dan ook met name een geslachtsonderzoek.

Rianne

Hoi,

je zou ook nog enkele maanden kunnen wachten, is jouw valkje een man, wat ik vermoed, dan wordt het kopje steeds geler.
Ik heb bij 2 valkjes veertjes geplukt voor onderzoek. Als je veertje voor veertje pakt, en geen 3 tegelijk, is het het minst pijnlijk. Het blijft natuurlijk geen prettig gevoel, maar hier waren ze het snel weer vergeten toen ik met de trosgierst aan kwam zetten ;)

Mara

Hoi Lentemorgen,

Ik sluit me bij Rianne aan......

Mara

Franny

Ik ga ook voor een mannetje als ik zijn koppie zo zie. En ik zou gewoon wachten tot hij/zij wat ouder is bezorg je hem ook geen onnodige stress

groetjes Franny

Ivy

Hoi.
Ik denk dat die paar veertjes uittrekken veel minder stress is dan het bezoek aan DA.
Als je nog een paar weken kan wachten, kan je de foto's plaatsen van het valkje toen hij nog jong was en dan na de rui. Dan is het gelijk duidelijk. Probeer vooral goede duidelijke foto's van het koppie te plaatsen.
Hoewel het gezichtje best geel lijkt, ik heb ook een jong van 2 maanden die cinnamon is en die heeft ook best geel gezichtje, dat wil nog niet zeggen dat het een mannetje is.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie