Het Disneyteam! Alle valkjes verhuisd. Ze doen het allemaal heel goed.

Gestart door *~Jeanine~*, 25 september 2007, 00:17:18

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Ann,
We houden zeker heel veel van Berlioz. En ik hoop ook dat het helemaal goed gaat komen met ons Berliozsje. Mijn moeder geeft niet op. En ze kan veel meer aandacht geven aan Berlioz omdat ze alleen woont en mijn kids gaan natuurlijk altijd voor de birds maar ik denk dat dat bij iedereen zo zal zijn. ;D

Hoi Caroline,
Tot nu toe gaat het wel. Diesel heeft Berlioz op de plaats gewezen. Hij is natuurlijk ook een stuk ouder als Berlioz en een super klefkoppel met Benzi. Mocht het toch niet goed gaan dan gaat Berlioz in een aparte kooi. Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Hoi Dorothé,
Mijn moeder wil het vandaag gewoon even aankijken hoe het gaat. Naardat Berlioz op de plaats is gewezen is er niks meer gebeurt.
Ik weet voor 100% zeker dat mijn moeder niks in het nadeel van 1 voor haar vogels zal doen. Ze is net zo gek op Berlioz als wij. Het is en blijft een super prachtig ventje waar we allemaal alleen maar het beste voor willen.

Hoi Yvette,
Mijn moeder is echt een super lieve schat. Toen ik haar vertelde wat er was gebeurt en dat ik Berlioz aan Bianca terug zou geven zei ze meteen. Mooi niet dan komt hij maar lekker hier bij mij. De kinderen helemaal blij. Omi kan niet meer stuk hahahaha.
Mijn moeder houd me natuurlijk ook op de hoogte van alles. Voorlopig gaat ze even niet weg om de vogels heel goed in de gaten te houden en desnoods in te grijpen.
Ik heb een super lieve moeder en ben me daar ook van bewust. ;)

Hoi Lynette,
Ik hoop ook dat hij tot rust komt bij mijn moeder.
Baloo en Zazou kroelen erwat op los. Baloo mag nu zelfs ook Zazou kroelen wat eerst absoluut niet mocht :D
Baloo begint ook voorzichtig wat te fluiten. Hij komt nu veel meer los. Nu ben ik er echt van overtuigd dat ik de goede beslissing heb genomen al is het niet leuk.

Hoi Bianca,
Mijn moeder wil het vandaag nog aankijken. Maar ik verzeker je als ze merkt dat Berlioz angstig wordt of alleen maar heel stil blijft zitten krijgt hij een eigen kooi. Dan gaat Pietje-bel terug naar haar oude kooitje.

Benzi heeft inderdaad haren op haar snavel. Dat heeft mijn moeder ook al gezegd. Diesel is wel rustig en lief. Ze zijn denk ook nog aan het wennen aan de nieuwe kooi.

Ik hoop ook dat Berlioz gelukkig wordt bij dit klefstel anders MOET hij gewoon alleen in de kooi.

Ik nam het mezelf wel kwalijk maar hoor nu zo vaak dat het niet aan mij ligt (aan niemand ligt) ik begin het te geloven ;)

Ik ga je zeker op de hoogte houden Bianca dat heb ik beloofd en dat doe ik ook. Zal ook foto's mailen van Benzi en Diesel (eerst nog mobiel foto's) maar de camera komt er aan. (mijn verjaardagscadeau ;) )

Het begint er op te lijken dat ze elkaar toch gevonden hebben. En daar ben ik superblij mee.

Mara

Hoi Jeannine

Ik ben het met Caroline eens hoor, maar dat had je al begrepen. Het is in mijn ogen ook jaloezie en jaloezie kan extreme vormen aannemen.

Wel ben ik een beetje huiverig dat Berlioz nu bij een ander koppel zit, ook dit kan verkeerd gaan, ik hoop dat je moeder zich daar van bewust is.

Verder ben jij zeker niet de schuld van het gedrag van Berlioz en wil ik je nogmaals sterkte wensen.

Hoe is het nu met Baloo en Zazou?

Mara

*~Jeanine~*

Hoi Mara,

Mijn moeder houd Berlioz heel goed in de gaten. Het scheeld natuurlijk dat Diesel en Benzi al een koppeltje zijn en ook wat ouder dan Berlioz.
In het gebin was het even bekvechten maar ze laten elkaar nu met rust eten en drinken gewoon.
Mijn moeder laat ze nu wel in de kooi en blijft thuis. (ze slaapt zelfs op de bank ;D) Ze houd het dus echt heel goed in de gaten.

Iedereen is geschrokken van het gedrag van Berlioz. Hij was niet zo toen ik hem kreeg. En ik hoop dat mijn moeder het lukt om hem weer helemaal rustig te krijgen. Ze doet hem in ieder geval nooit of te nimmer weg. Hij blijft bij Benzi en Diesel of gaat alleen in een kooi maar blijft sowieso bij ons Mam. En daar ben ik al heel blij mee.

Met Zazou en Baloo gaat het prima. Ze kroelen of hun leven ervan af hangt hahaha
Ik heb ook een super leuk speeltje gekocht bij Bianca met allemaal touwen kralen en leer. Als ze niet aan het eten,drinken of aan het kroelen zijn zitten ze daar mee te spelen. Ik zal er een foto ervan maken.

Mara

Hoi Jeannine

Ow jee, ik hoop dat je moeder een goede rug heeft, want slapen op de bank is niet het allerbeste natuurlijk  ;) maar ik vind het wel getuigen van dierenliefde. Ik weet zeker dat je moeder al het goede wilt voor Berlioz hoor, en ik denk dat het na verloop van tijd ook beter gaat, tenminste dat hoop ik.

Wat een leuk speeltje lijkt me dat zeg. Heb je er een foto van? Kan me er eigenlijk niets bij voorstellen maar het lijkt me wel leuk als ik het zo hoor.

Liefs

Mara

*~Jeanine~*

Hoi Mara,

Mijn moeder zegt dat het voor een paar nachtjes niet zoveel uitmaakt ;D
Ik hoop ook dat het beter zal gaan.

Het is ook een super leuk speeltje. Ik zal morgen overdag een foto maken en dan plaats ik hem hier.
Dus ff geduld tot morgen ;)
:-*

Mara

Hoi Jeannine

IK heb geduld, wachten moeten we allemaal wel een keer.  ;) Dus ik wacht gewoon geduldig af.  ;D

Hoe is het met Naschwa? Geniet ze nog van de foto's van Sparkle?

Mara

Yvette

*~Jeanine~*

Hoi Mara,

Met Naschwa gaat het prima. Ze heeft alleen vandaag peper in d'r votje ::)
Ze heeft de foto's van jou boekje dus nog niet gezien. Amanny heeft er natuurlijk wel weer van genoten. Maar zij vind de valkjes juist weer mooier. ;)
Als ze uit gespeeld is zal ik haar de foto's laten zien en dan laat ik het je natuurlijk weten ;)
Ik beloof de foto's komen morgen :)

Hoi Yvette,

Morgenavond zal ik ze plaatsen en als het lukt ook nog mooie foto's van Zazou en Baloo.
Dus wordt het misschien waard om even te wachten ;)

Mara

Hoi Jeannine

Hihi, soms hebben kinderen dat hé, peper in hun votje.  ;) Vieren jullie geen vasteloavend? Ook niet naar de optocht wezen kijken of zo?

Ik wacht op de foto's, en ik kan zeggen bij mij komen er vandaag nog 'oude' foto's te staan.

Mara

*~Jeanine~*

Hoi Mara,

nee wij hebben helemaal niks met carnaval.
Naschwa durfde zelfs vrijdag niet naar school :-X
ze vind thuis verkleden wel leuk maar houd niet van harde muziek enz enz
We zijn dus ook niet gaan kijken naar de optocht.

Ik houd je boekje in de gaten ;)

Anke

Hoi Jeannine,
Wat super dat je moeder zoveel voor de vogels over heeft dat ze zelfs op de bank slaapt :o
Ik hoop dat Berlioz bij je moeder zijn plekje vindt!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Hoi Anke,

ja ik heb gewoon een super lieve moeder ;D
En ik hoop ook dat hij bij mijn moeder zijn rust vind.

caro

Hoi Jeannine,

Wat een gedoe zeg, wat erg vervelend allemaal. Het is wel super van je moeder om Berlioz op te vangen.

Heel veel sterkte.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Manon*

Hoi Jeaninne,

Wat een verhaal meis, ik ben er echt helemaal stil van.
Wel heel fijn dat Berlioz bij je moeder kan wonen en jij hem nog eens ziet.

Ik vind het erg spannend dat hij nu met twee andere vogeltjes in een kooi zit... wat ook nog eens een koppeltjes is... ik hoop echt dat er niks gebeurt en wie weet heeft hij het wel nodig om eens goed lik op stuk te krijgen wat ie dus nu ook gekregen heeft... misschien dat ie dan in de gaten krijgt dat de hele wereld niet alleen om hem draait ;)

Ik heb niet zo heel veel verstand van valkjes, maar ik heb al wel gemerkt dat jaloezie veel kan doen...

Zo heb ik dus twee broers in huis, ze waren de beste vrienden, kroelden elkaar zelfs. Tot dat één broer (Boyke) interesse kreeg in Lizzy en hij begon ook heel erg te blazen en te pikken als zijn broer (Ruffle) in de buurt kwam... zo van de ene op andere dag!!
Ruffle is een goedzak en laat zich ook echt op de kop zitten, als hij dat niet gedaan had, was het hier ook trammelant geweest.
Nu zitten Boyke en Lizzy in een aparte kooi, maar Lizzy is erg aan het veranderen door het jaloerse gedrag van Boyke, Lizzy is erg onderdanig nu. Zelfs als Saffier = een popje, in de buurt komt van Lizzy en Boyke, begint ie als een gek te blazen en te pikken naar haar... geen haar op mijn hoofd die er nu even aan denkt om andere valkjes bij Lizzy en Boyke in de kooi te zetten, want ik denk dat Boyke nog niet helemaal zeker is of Lizzy echt voor hem heeft gekozen.

Wel moeilijk hoor, als ze allemaal uit de kooi zijn, gaat het wel goed...

Tja meis, sommige keuzes vallen niet mee, maar natuurlijk gaat je gezin boven alles, maar ik hoop echt dat je vrede krijgt in je hartje en dat je de schuld niet meer bij jezelf  zoekt...

Ik hoop dat Berlioz zijn draai weer gaat vinden en dit gedrag snel zal gaan vergeten en dat ie echt weer het lieve valkje gaat worden zoals jullie hem eigenlijk kennen.

Veel sterkte en wens je moeder ook sterkte maar vooral veel succes met Berlioz :-*

Groetjes Manon

Kaatje

Hoi Jeanine,

Ik heb enorm wat in te halen en nu lees ik net je minder leuke up-date  :(  Wat erg dat Berloiz zo agressief naar Zazou en Baloo toe is geweest en ze zelfs alle twee gewond zijn geraakt aan vleugel en pootje  :(  Ook kan ik me heel goed voorstellen dat je het helemaal had gehad op dat moment, het kan nooit de bedoeling zijn dat een valkje je zo menens bijt en zelfs aanvliegt en zeker niet met kinderen in de buurt, wat dat betreft ben ik het volkomen met je eens !!

Wat vreselijk verdrietig voor jullie, je hebt zo naar de komst van Berlioz uitgekeken en nu dit, wat zullen je man en kinderen maar ook jij enorm teleurgesteld zijn, ... wat is er in zo'n valkje ineens gevaren vraag ik me dan af !? Zo kon het niet blijven doorgaan en je hebt vanuit je hart gehandeld en dan is het ook goed !! Ik ben het met Sharon eens en ik vind dat je moedig gehandeld hebt !! En je mag dus helemaal niet aan jezelf gaan twijfelen en al helemaal niet de schuld bij jezelf neer gaan leggen. Het is zo als het is, heel jammer en erg verdrietig, maar het beste voor iedereen en ook voor Berlioz !! Ik ben heel blij om te lezen dat je moeder dus voor niemand bang is en hem met heel veel liefde een nieuwe kans gunt !

Ik sluit me dan ook echt aan bij Caroline haar verhaal en de reacties van Anja en Mara !!

Je hebt een kei lieve moeder en ik kan begrijpen dat jullie, maar ook de kinderen helemaal superdol op Oma zijn, wat lief om te lezen dat ze zelfs op de bank slaapt voor Berlioz, geef je moeder maar een heel groot compliment en ik hoop werkelijk dat het nu wel goed zal gaan !!

Oja, ....

Ik heb vreselijk moeten lachen om het verhaal van je man en Zazou ! Het zijn verekt slimme beestje hoor en ik moest ook heel hard lachen om Zazou en het pikken in haar pootje en dan de reactie van je man ! Ook het Arabisch praten met Zazou is geweldig hoe je dat omschrijft en Zazou maar heel spannend kijken, hihi ....

Paco is voornamelijk nog echt een mensen koeler, en dan heel veel met mij en met onze zoon Patrick ( 18 ) Voor wie Paco gaat kiezen !? Ik denk voor Vicky als Vicky uiteindelijk écht interesse toont als ze groter is !! Echt wel een beetje spannend ;-) Het is wel wat later, maar ik heb de kusjes teruggegeven  :D

Fijn dat Zazou en Baloo nu lekker met elkaar overweg kunnen en elkaar lekker opzoeken en kroelen, fantastisch !!!

Sterkte met alles meid !!

Groetjes Karin