3 mei 2025, 05:17:52

zomaar ineens weg...

Gestart door jo, 19 september 2007, 13:26:36

« vorige - volgende »

jo

ik heb een vraag misschien kunnen jullie mij helpen:
ik had een valkje een man, we hadden m n paar maanden, hij was van een oude vrouw die zorgde niet zo goed voor m, zat in een veel te kleine kooi, kreeg zeer schraal voer niks extra's.
hij zat in zn eigen voliere, in een kamer met 8 parkieten en 4 kanaries in hun eigen voliere, gezelschap genoeg en als ik thuiskwam mocht hij er altijd uit.
afgelopen vrijdag nog zat hij op mn arm, te fluiten en druk te zijn. ik zet m in zn voliere, loop weg om het water te verversen, kom terug zit hij heel snel te ademen, en apatisch voor zich uit te staren. ik aai m, hij reageerd niet, pak m beet, hou m in mn hand, hij slaat 2x met zn vleugels en hij sterft!!!!
dit leek mij duidelijk een hartprobleem, heeft iemand anders een mening of dit ook meegemaakt? ben er kapot van.....

Kaatje

Ach wat zielig ... Heel veel sterkte met het verlies  :( Ik heb er geen verstand van maar er zullen vast reacties komen !

Nogmaals sterkte,

Karin

Anja

Moeilijk te zeggen. Kan iets aan zijn hart zijn maar het kan mss ook een hersenbloeding zijn. Ik weet het niet hoor.
Mss het verstandig is om sectie uit te laten voeren dan weet je wat het is geweest.

Heel veel sterkte met het verlies van je valkje.

groetjes Anja

jo

dank voor jullie reakties, daar heb ik ook aan gedacht aan sectie, maar ik krijg hem er niet mee terug en daarvoor is het te laat, hij is al begraven in onze tuin. hij was niet ziek dat weet ik zeker, maar ik dacht als jullie het herkenden of ook hebben meegemaakt, verzacht het de pijn een beetje.... :'(

Inge88

Dit heb ik ook meegemaakt met mijn vorige valkje. Deze was slechts 6 jaar oud geworden. Nooit mankeerde ze wat en opeens ook dit... ze zat bij thuiskomst (uurtje weggeweest) in een hoekje op de grond nogal te hijgen leek het. Bij mijn moeder in de hand is ze kort daarna overleden. Het duurde slechts secondes. Mijn moeder hoorde het hartje al langzamer slaan tot het niks meer deed en toen klapperde ze nog eenmaal met haar vleugels... ook ik weet niet wat haar heeft mankeert, maar denk ook aan een hersenbloeding ofzo. Op haar kopje zat ook wat nattigs, maar kan niet thuisbrengen wat het was; het leek wel zweet...
Sterkte met het verlies.

Mara

Hoi Jo

Veel sterkte met het verlies van je valkje. Ik herken het niet echt, en ik kan ook niet echt zeggen hoe en wat. Ik weet wel dat het heel erg vervelend is.

Heel veel sterkte gewenst.

Mara

danielle

Ik weet ook niet wat de oorzaak is geweest.
Maar ook ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je valkje.
Wat goed dat je hem hebt opgevangen en bedenk je ook maar dat hij de laatste maanden bij jou nog volop heeft genoten.
Sterkte!

Groetjes Danielle

jo

dank voor jullie antwoorden, het is precies hetzelfde verhaal inge! ongelooflijk! zo snel, ik hou het maar op hartje of bloeding in t koppie, en ja ik ben blij dat hij het nog enkele maanden goed heeft gehad, ik had m veel eerder een liefdevol huis kunnen bieden maar dat is altijd achteraf he?
dat hou ik me ook maar voor als de tranen komen en ik zn lege voliere zie, dat hij nog een paar super maanden gehad heeft en echt vogel kon zijn....
ik wacht nog even maar ga dan toch weer op zoek naar een andere valk, mijn vriend mist m ook en wil ook graag weer een klein valkvriendje...