Zwarte dikke slijmerige ontlasting

Gestart door Clauheid, 20 september 2007, 11:11:13

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo Claudia,

Eigenlijk wil ik je heel sterk afraden om zelf te pappen. Probeer iemand bereid te vinden die ervaring heeft (bijvoorbeeld de kweker??). Ik zou hem zo bij je op willen halen om het voor je te doen totdat hij zelfstandig is, maar helaas ga ik maandag a.s. een weekje op vakantie, dus dat gaat niet lukken. Plaats anders een oproepje in het board 'Handopfok'.

Kun je nou echt niemand vinden, lees dan volgend artikel héél goed door!!!

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.msg301256.html#msg301256

Handopfok is een stuk moeilijker dan je zou denken wanneer je het nog nooit gedaan hebt, zeker wanneer niemand het je heeft voorgedaan. Er kan een heleboel misgaan, wat verschrikkelijk is wanneer je er al zo veel tijd en moeite in gestoken hebt en je al zo aan het beestje gehecht hebt.

Heel veel succes en sterkte, ik hoop dat hij er goed doorheen komt. Hoe is zijn ontlasting nu? Is hij nog alert en beweeglijk? Het allerbelangrijkste is nu dat je hem weegt. Koop desnoods even een digitale keukenweegschaal bij de Blokker. De hoeveelheid pap die hij moet hebben is namelijk afhankelijk van zijn gewicht.

Groetjes, Sanna

Dafrinja

Kaatje

Onvoorstelbaar ... mijn mond viel open ! Dit lijkt als 2 druppels water op mijn slechte B film  :( Ik zou inderdaad snel alarm slaan, de tranen staan in mijn ogen ! Ze kunnen helemaal niet zonder voer en wegen is heel belangrijk.

Hierdoor ben ik er gelukkig achter gekomen dat mijn valkje dus ook veel te vroeg de deur heeft verlaten bij de kweker!

Heel veel sterkte,.... bahhh ik heb er een heel naar gevoel over en hoop echt dat je valkje het red !! Probeer haar alsjeblieft bij iemand te brengen met ervaring. Die dierenwinkel en kweker deugen niet ... Onvoorstelbaar dat je dit zo ontzettend vaak leest  :'(

Laat je nog wat horen en wat weegt je valkje nu !?

Groetjes Karin

Clauheid

Vanmorgen pap gekocht!
Heeft zelf hooguit 1 theelepel gehad..
Voeren lukt niet echt, heb ook met spuitje geprobeerd.

Ontlasting is trouwens iets anders.
Niet meer zwart maar donkergroen en met wat wit er bij!
Dus is wel anders. Zelf eet hij wel trosgierst en mini zaajdes.
Maar hij heeft inderdaad wel extra pap nodig.

Dus heb met een fokker in de buurt contact gehad en ga om 17.00 uur eventjes langs......
Wil me uitleggen hoe ik moet voeren met spuitje en
wou hem misschien een paar dagne daar houden en kijken of hij gezond is verder...

Sanna

Citaat van: Clauheid op 21 september 2007, 15:47:20
wou hem misschien een paar dagne daar houden en kijken of hij gezond is verder...

Oh, dat is heel erg fijn Claudia! Het is al super dat z'n ontlasting nu beter is. Ik denk dat hij door het oog van de naald is gegaan. Veel succes straks!

Groetjes, Sanna

Clauheid

Dank je wel, ik hou jullie nog wel op de hoogte enzo.
Ben benieuwd wat hij zegt en of hij wel/niet daarblijft dit weekend.

Dafrinja

Mara

Hoi Claudia

Heel veel sterkte ermee. IK ben benieuwd wat die kweker zegt. Het is neem ik aan een andere kweker dan waar dit valkje vandaan komt?

Mara

Anke

Hoi Hoi,
Goed dat je nu naar een kweker gaat die jou en je valkje kan helpen!
Ik hoop dat je valkje het gaat redden zo
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

hoi hoi,

Hoe is het nu met je valkje. Is hij nu bij de kweker?

Groetjes Anja

Clauheid

andere kweker ja.

heeft hem bekeken e.d. en hebben hem weer thuis nu.

geen pap meer nodig.  nu hem van de trosgierst afhelpen en zorgen dat hij ook na een tijdje wat anders gaat eten.

we hoefden ons geen zorgen te maken.
hij ging het wel redden en heeft een boel tips gegeven enzo.

carco

Misschien een rare vraag: maar hoe weet deze kweker na het kijken van je valkje dat hij geen pap meer nodig heeft?
En dat hij wel zelfstandig is?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kaatje

22 september 2007, 11:12:55 #42 Last Edit: 22 september 2007, 11:15:59 by kaatje98
Hoi Clauheid,

Ik dacht dat ze een nachtje zou blijven, misschien wel 2 nachtjes ... in ieder geval om jouw valkje even goed te kunnen observeren  ::)

Ik vraag het gewoon nog een keer en hoop nu toch echt dat je gewogen hebt of een digitale weegschaal hebt aangeschaft ... Ik heb een hele goede, een digitale ... en voor € 14.95 heb je er al één !

Het is zo ontzettend belangrijk dat je het gewicht van je valkje in de gaten houd ( wat je hier ook al meerdere keren hebt kunnen lezen ) Maar helaas heb ik nog geen gewicht van je valkje hier gelezen ....

Wil je je valkje gezond groot brengen dan is het toch echt bittere noodzaak om te gaan wegen hoor ... Deze kweker deugt ook niet of heeft hij een glazen bol !? Je kan nooit in één dag zien dat hij geen pap meer nodig heeft, .... zelfs hele zelfstandige valkjes van een week of 9 kunnen zomaar ineens wat gewicht verliezen door verandering ...

Is ze dan toch sterk afgevallen wat je op het oog niet ziet dan hoeft er maar een verkoudheidje overheen te gaan en de schade is niet meer te overzien ....

Kan je niet langs een dierenarts voor een algehele check-up en voedingsadvies want die hebben vaak andere en betere tips en ook een weegschaal in huis  ::)

Ik ben het dus met Carco eens en vraag me af wat voor tips je hebt gekregen van deze kweker ... Vergeet niet dat broodkwekers zo snel mogelijk van een valkje af willen en er het liefst zo weinig mogelijk tijd en energie in steken ...

Jij hebt dit valkje aangeschaft dus nu heb jij die verantwoording, zo denkt de kweker ... Niet leuk en eerlijk maar ik heb dit zelf ook helaas ondervonden  ::)

Weet je nu eindelijk al hoe oud je valkje eigenlijk is !?

Succes en koop alsjeblieft een digitale weegschaal!

Karin

Mara

Citaat van: carco op 22 september 2007, 10:20:35
Misschien een rare vraag: maar hoe weet deze kweker na het kijken van je valkje dat hij geen pap meer nodig heeft?
En dat hij wel zelfstandig is?

Groetjes: Caroline.

HoI Carco

Dat vroeg ik me ook al af....

En verder ben ik het met Caro en Karin eens, er zijn nu al zoveel adviezen gegeven, en ook het weegadvies, maar ik heb ook nog geen gewicht gezien. IK hoop dat dit goed gaat komen.

Mara

Dierenfreackske

Hoeveel weegt je valkje nu ?
Hoe is het nu met zijn ontlasting nu ?  Hopelijk komt dit nog goed !!! Anders miischien beter bij een echte fokker gaan de volgende keer !!!Zou jammper zijn moest zo'n mooi valkje
sterven hoor !!!Grtjs