alweer bloedende slagpennen door val Spoed!!!

Gestart door lynette, 14 september 2007, 13:34:41

« vorige - volgende »

lynette

ik heb trouwens verschillende dierenartsen gebeld maar hebben maandag pas tijd kan dit kwaad????

groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Mara

Hoi hoi

Je kunt bij het Kruidvat druivensuiker halen. Ik heb het zelf van Bogena de druivensuiker, gehaald bij de dierenspeciaalzaak. Maar het kruidvat heeft ook de druivensuiker van Zonnatura.

Verder heb ik verbandspray altijd dicht bij de hand staan.

Verder zou ik het even ook niet weten.

Mara

lynette

hoi mara

is verbandspray niet giftig voor de vogels?
hij zit namelijk veel te knabbelen aan die vleugel (wondje)

Groetjes Lynette

Bedankt


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Mara

Hoi Lynette

Als je niets anders bij de hand hebt.....dan moet je iets. En ik weet dat het met verbandspray meteen stopt met bloeden. Als hij er veel aan knabbelt, dan zou ik het misschien niet doen.

Verder zou ik ook niet weten wat je nog meer nodig hebt.

Mara

Karin

Ik heb ff zitten zoeken op internet of ik een mooi artikel kon vinden over bloedpennen, maar helaas... alleen in combi met kortwieken, dat je niet in een bloedpen moet knippen, duh  ::) ;D ;D Zelf gelukkig weinig last van, helaas wel vroeger bij een gekortwiekte valk. Vreselijk, het deed ook echt pijn bij hem als het gebeurde ( meestal was het geknakt ). Als het lukte trok ik hem eruit, maar meestal liet ik hem zitten, het bloedde stopte vanzelf en meestal trok het valkje vanzelf de veer er uit na een paar dagen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

lynette

Thanx mensen voor al jullie snelle reacties :D

Ik ga maandag naar de DA vind het wel erg eng met nacoze vind het zo zielig. maar als tie er beter van word
ik probeer hem rustig te houden en heb hem in een kleinere kooi gezet. hij mag nog wel bij me zitten zolang tie niet fladdert.
ik hoop niet dat zijn pen knakt dus ga wel even bloem en verbandspray halen voor de zekerheid en dan heb ik het gelijk in huis.

Bedankt mensen


Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

hoi,

Bullets bloedpen is er gelukkig uit en hij heeft er geen last meer van.

vanmorge probeerde hij te vliegen en toen viel die pen er uit hij heeft er nog 2 moet ik die nog laten trekken bij de DA?


groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hoi Lynette,

Geweldig dat hij er zelf uitgevallen is! Hoe zit het met die andere bloedpennen? Dragen die de hele vleugel als hij zou gaan fladderen of zitten bijna aller grote veren er al weer? Want als het alleen die twee zijn, dan komt er met fladderen te veel kracht op te staan en dan zouden ze ook kunnen breken. Maar zitten er nou meer veren aan die kant, dan kun je ze gerust laten zitten totdat ze volgroeid zijn.

Groetjes, Sanna

lynette

hoi,

er zitten aan alle 2 de vleugels 1 bloedpen die zijn in de groei en steken er nog niet uit ze zijn de eerste die weer aangroeien na het kortwieken.

hij heeft er nog geen last van

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Zolang hij er geen last van heeft, lekker laten zitten. De veren zijn zeker wit of licht-geel hè? Want dan vallen bloedpennen extra op. Dat bloed heeft de veer nodig om te groeien, maar bij grijze veren zie je het helemaal niet. Dus ik zou er nog niks aan doen. Probeer hem voorlopig gewoon niet (te veel) te laten vliegen zodat er geen kracht op deze veren komt te staan. Pas weer dan als hij weer een redelijk aantal lange pennen aan z'n vleugels heeft.

Groetjes, Sanna

lynette

hoi bedankt voor je reactie

het is een cinnamon opaline bonte man dus zou het wel gaan zien maar zolang hij er maar geen last van heb vind ik het goed.
hij vliegt gelukkig niet zo veel maar heeft af en toe dolle buien

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen