alweer bloedende slagpennen door val Spoed!!!

Gestart door lynette, 14 september 2007, 13:34:41

« vorige - volgende »

lynette

hoi mensen

vandaag is mijn valkje weer gevallen (neergestort) nu bloed weer zijn vleugeltje (veren) ik weet neit meer wat ik moet doen hij blijft nu last hebben van zijn vleugel nu zit tie in een doos en is nu rustig. ik kan helaas niet naar een gespecializeerde voge dierenarts die zit te ver weg. heb geen auto dus zou naar de dierenarts moeten hier in gorinchem maar di zijn niet bekend met vogels wat moet ik doen  :'( ik vind het zo zielig en ondanks zijn pijn is toe nog lief :(

weet iemand wat ik kan doen??? kan ik iets geven tegen de pijn???? en moet ik hem in een kleine kooi zetten totdat ik meer weet?

hij is ook nog in de rui kan dat er mee te maken hebben?
hij is ook geknipt


alvast bedankt




Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Hoi hoi
Ik zou Sjaak van Dieca even bellen. Misschien dat hij wat weet.
Succes in ieder geval.
Groetjes Saar :-*

lynette



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Rianne

Je valkje heeft het wel erg vaak he? Ik heb hier ook een gekortwiekt valkje, die stort ook wel eens neer maar nooit bloed.

Bloed het vleugeltje nog?
Om je valkje weer wat energie te geven kun je wat druivensuiker (ik gebruik die van zonnatura) door het drinkwater doen.
Als het blijft bloeden kun je het stelpen door de wond in de bloem te duwen. Of je kunt proberen er pleisterspray op te spuiten maar mijn ervaring (dan wel met een ratje) is dat ze schrikken van het geluid, en dat je meer op je vingers sprayed dan op de wond.

lynette

helaas iss het al 2 keer gebeurt hij is door een dierewinkel aan een kant geknipt wat die KLO****  niet goed heeft gedaan en hij zei dat maar aan en kand geknipt mog worden maar het is me eerste valkje dus wist niet beter ik wilde het doen voor zijn veiligheid omdat tie tegen de ramen aan vloog en dat vonden we zielig dus we gingen daar info vragen en kwam met die advies
hij bleef maar rondjes vliegen en vond dat vreselijk dus ben snel naar en andere dierenwinken gaan waar ik veel goede verhalen over hoorde Dieca waar me 2de valkje vandaan komt
ze hebben daar de andere kant geknipt en schrokken van de andere kand Ik ga nooit meer naar die ander KLO****
dit wat die man heeft gedaan dat was dierenmishandeling maar helaas heb ik geen bewijs dat ik er wat tegen kan doen  :'( zo man mag geen vogels verkopen e.d.

Gelukkig is me vogel zich weer aan het poetsen maar ik ga voor de zekerheid wel even bij dieca langs ze helpen me daar altijd supergoed

maar een ding zeker ik laat hem nooit meer knippen
ik was het toch al niet meer van plan want ze hebben neit voor niks vleugels gekregen en dat geval van hem is zo zielig om te zien :(

gelukkig bloed het niet meer maar ben zo bang dat het weer gebeurt

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Hoi hoi
Ben je al bij Sjaak geweest?
Groetjes Saar :-*

Cilia1970

Wat ik doe als mijn gaaien bloeden is een asperientje ( paracetamol of iets soort gelijks) in een washandje of in een doekje doen.
het washandje of doekje nat maken en dat over het bloedende gedeelte wrijven.

Hier stopt het bloeden dan vrijwel meteen.

Succes :)



lynette

Thanx mensen

hoi saar
ik ga zo naar hem toe ik zit te wachten op vervoer

het gaat al een stuk beter maar wil nog ff uitsluitsel weten en voel me vreselijk klo** erdoor arm beestje
gelukkig is het bloed gestelpt.
hij zit nu op me schouder en is zich aan het poetsen en lijkt er weinig last van te hebben maar denk ook dat tie zich groot hou

Mischien kom ik met nog een valkje thuis ben helemaal verkocht aan de laatste valkje die bij dieca zit  ;D aleen jammer dat ik niet weet of het een popje is of een man

tjah het valkenvirus is hier echt toegeslagen  8)

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Was dat zo'n opaline (cinnamon) bonte witmasker??
Daar heb ik ook mee in mijn handen gestaan... ik schrok alleen van de prijs :-X Ik hoop dat t meevalt voor je valkje :)
Groetjes Saar :-*

lynette

14 september 2007, 15:19:48 #9 Last Edit: 14 september 2007, 15:21:45 by LyNNy-Martin
Jaah idd hihi ik heb er al een van dieca vandaan (angel zie banner hieronder) maar was opslag verliefd er zit er nu nog een heel zielig aleen :(
idd die prijs :o das te gek eigelijk maar was zo opslag verliefd
Haha als me vriend er mee eens is dan  ;D weer een rijker Zucht en me portomonee lichter :(



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Hihi
Idd... 80 euro toch?? Maar ik hoop echt dat Sjaak je valkje kan helpen :) Succes in ieder geval! Anders gaan we teveel offtopic ::)
Groetjes Saar :-*

lynette

hoi

ik ben bij dieca geweest bullet heeft 3 bloedpennen :(
ze hebben ons verwezen om ze er uit te laten trekken
we hebben een adres gekregen in prinsenbeek De baronie
en bij de onze in sleeuwijk waar we altijd komen met onze andere dieren daar willen ze hem gaan verdoven dnv. kapje
wat kan ik verwachten of anders doen??
zijn er mensen met ervaring met bloedpennen??

Alvast bedankt

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Karin

Citaat van: Cilia1970 op 14 september 2007, 14:45:13
Wat ik doe als mijn gaaien bloeden is een asperientje ( paracetamol of iets soort gelijks) in een washandje of in een doekje doen.
het washandje of doekje nat maken en dat over het bloedende gedeelte wrijven.

Hier stopt het bloeden dan vrijwel meteen.

Succes :)





Ik zou zeker geen paracetamol gebruiken. Mocht het valkje er van knabbelen kan hij daar een leverbeschadiging van krijgen. Gebruik dan liever de ouderwetse bakpoeder.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Saar

Hoi Lynette,
Ik zou het advies van Sjaak volgen. Balen joh dat je valkjebloedpennen heeft  :-\ Succes ermee!
Groetjes Saar :-*

lynette

Hoi,

Ik hb het niet gebruikt maar wilde graag weten waar mensen hun druivensuiker vandaan halen
ik ben bij een natuurwinkel geweest en bij de drogist
ze hebben aleen dextro(pur) poeder oplossen in water

wat kan ik het beste allemaal in huis hebben??
ik heb al vitamine A
anti mijt spul
anti wormen spul
verband en watten
pincet


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen