De valkjes uit Spijkenisse de eerst eitjes van het jaar eerste foto's 2008

Gestart door marvin, 11 september 2007, 19:29:03

« vorige - volgende »

marvin

Hallo allemaal,

Ik zal ons eerst even voorstellen:

Ik ben Yippie en ongeveer twee jaar geleden ben ik uit het eitje gekropen.



Mijn naam is Yoeppie en ik ben bij onze baasjes gekomen omdat Yippie erg alleen was. Yoeppie komt uit een netje van Linda



Omdat onze baasjes het zo gezellig vonden kwam een half jaar later ik Kukel nummer 3 van het stel.



Twee mannen en een vrouwtje ging niet echt goed dus gingen onze baasjes opzoek naar de laatste van ons vier en dat moest een vrouwtje zijn. Gelukkig was ik Kieky nog niet gereserveerd bij Rianne en mocht ik mee naar Spijkenisse.



Dit is ons begin van een gezellige tijd eind juni kwam het eerste nestje van Yippie en Yoeppie.
Dat waren drie eitje die zijn uitgekomen alleen na een week of wat kwamen we er achter dat een van de jongen een gekke pootje had hiij bleef hem maar recht houden en kon hem niet buigen. Later werd de poot alleen maar op de rug gegooit en daar zit ie nu nog steeeds Door deze handicap kreeg hij ook minder te eten maar met een beetje hulp van ons is dit hem geworden

Binky


Drie maanden later lagen er weer drie jongen van Yippie en Yoeppie en gingen vandaag weer eens op de foto.

De oudste van de drie is 5 september geboren


De tweede werd 6 september geboren


De laatste en de kleinste werd 8 september geboren


Ik zal proberen van de jongen regelmatig foto's te plaatsen voor de geintereseerde.

veel plezier.

Groetjes,
Andrea en Marvin


De eerste foto's van 2008

Na een lange tijd niets van on te hebben laten horen willen we hierbij vertellen dat alles goed met ons gaat.
We hebben ons eerste eieren van het jaar en als het goed is komen daar over een week of 3 weer kleintje uit.

De ouders zijn yippie en kukel maar ons yoeppie zit op de eieren als yippie er van af is. We kunnen ze ook niet apart zetten want dan gaat er een sirene de hele dag dus nu maar hopen dat het goed gaat.

Foto van Yippie en Kukel



Yoeppie op het nest, ook is hij niet de vader hij gedraagt zich wel zo en zo kunnen de eieren en de kleintjes als ze bevrucht zijn het redden.



Daarnaast hebben Kieky en binky (is waarschijnlijk een vrouwtje) ook nog gezellig bij ons wonen.
Kieky is een heel vogeltje geworden dat absoluut niet bang is voor mensen. En graag gekriebelt wordt in het nekje en af en toe ook onder de vleugels.

Foto's van Kieky







Binky leeft erg goed op een pootje en met de andere op zijn rug. We zijn elke dag nog blij dat we dit schatje een kans hebben gegeven

De foto's van Binky




Groetjes Andrea






Mara

Hoi Andrea en Marvin



Welkom op dit forum.

En jullie hebben hele mooie valkjes.

Mara

marvin

Dank je wel Mara.
En we zijn erg blij met onze schatjes

Groetjes,
Andrea

carco

Wat een vreemde handicap heeft Binky zeg, fijn dat hij er wel goed mee kan leven zo.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Yvette


Rianne

Hey Andrea en Marvin!

Leuk om Kieky zo te kunnen volgen! :D
Binky ziet er inderdaad wat apart uit zo met dat pootje! Ziet er ergens nog wel komisch uit ook ;D Laten jullie het nog amputeren of kijken jullie het eerst een tijdje aan?

marvin

Hoi Rianne,

We laten het pootje van Binky zo, gisteren lag ie ineens niet meer op zijn rug maar hij weet nog niet zo best wat hij ermee moet.
Verder doet hij erg goed mee met de rest.


marvin

Hoi Caroline,

Wij vonden het ook een vreemde handicap, maar hij is zo lief en had er geen last heeft hij een kans van ons gehad en die heeft ie uitstekend benut. Hij vliegt leuk mat de andere 4 mee en hij weet ook al aardig van zich af te bijten.

groetjes,
Andrea

Rianne


*~Jeanine~*

Hoi Andrea,

Je hebt prachtige valkjes.
En de foto's van de kleintjes zijn enig.
Kijk uit naar de volgende foto's

marvin

Hier zijn weer nieuwe foto's, we zijn net terug van 12 dagen Mexico dus er zit wel wat verschil tussen de foto's.
We weten nu dat het drie wild kleuren zijn net als papa en dat ze opzoek zijn naar nieuwe baasjes. De kale plekjes komen omdat de vader het helaas nodig vind de jongen een klein beetje te plukken.

Maar hier zijn de foto's dan:

Jong 1


Jong 2


Jong 3


Met ze allen



Anke

Hoi Marvin,
Wat een leuke valkjes heb je!
Die Binky dat is wel een valkje apart! Leuk dat hij toch zo goed met de rest mee kan ondanks zijn handicap.
Je jonkies zijn ook erg lief!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Hoi Marvin,

De drie musketiers ;D
wat een schatjes zeg.
Ze zijn harstikke mooi.

Groetjes Jeanine,
en een kroeltje van Zazou.

marvin

Binky is inderdaad een beetje een rare maar ik ben blij dat ik hem heb geholpen de tijd die we erin hebben gestoken is de moeite waard geweest
Hij legt tegenwoordig zijn pootje ook weleens onder zijn lichaam en dan gebruikt hij hem ook wel en wil alles doen wat de andere 4 ook doen en dat gaat niet altijd.

Ja de jonkies zijn inderdaad erg leuk en lief en zitten graag bij je.

Citaat van: Anke (til) op 30 september 2007, 20:38:13
Hoi Marvin,
Wat een leuke valkjes heb je!
Die Binky dat is wel een valkje apart! Leuk dat hij toch zo goed met de rest mee kan ondanks zijn handicap.
Je jonkies zijn ook erg lief!
Groetjes Anke

marvin

De drie musketiers die had ik nog niet verzonnen  ;D

Leuk dat je het schatjes vind ben er ook erg blij mee.
Het enige is dat we ze straks moeilijk uit mekaar kunnen houden. :).
Groetjes,
Andrea
Citaat van: Jeannine op 30 september 2007, 20:50:50
Hoi Marvin,

De drie musketiers ;D
wat een schatjes zeg.
Ze zijn harstikke mooi.

Groetjes Jeanine,
en een kroeltje van Zazou.