hellup! ik ben bang dat mijn valkje wegvliegt

Gestart door edward-iv, 11 september 2007, 15:41:23

« vorige - volgende »

edward-iv

11 september 2007, 15:41:23 Last Edit: 11 september 2007, 16:00:36 by Sanna
Ik heb een valkje. Hij vliegt graag los rond, vooral bij de deur. Waarschijnlijk omdat hij daar geluiden hoort. Maar dit vind ik niet prettig, omdat ik bang ben, dat hij wegvliegt als er iemand binnen komt.

Als ik hem dan op mijn hand wil nemen om hem uit de buurt van de deur te halen, vliegt hij weg.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?  ???

NB: Je had twee keer precies eenzelfde vraag gesteld. Ik heb een van de twee verwijderd en het even op het juiste board gezet.
Sanna / moderator

myarca

Hallo Edward-iv

ik zou hem kortwieken dan kan ie niet weg vliegen.
als je hem graag wilt laten vliegen dan zou ik hem in andere kamer laten vliegen dat ie niet naar de deur kan vliegen.
de meyer van mij heb ik ook gekortwiekt omdat hij te graag naar de deur ging waar ie uit kan.
Misschien dat iemand anders een andere oplossing heeft.

Groetjes Myarca

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

Mara

Hoi hoi

Als je een vogel aanschaft, moet je inderdaad met dergelijke dingen rekening houden. Hier gaat altijd de tussendeur tussen de keuken en de achterkeuken dicht en de deur naar de gang gaat dicht zodat mijn grasje (mijn valkje vliegt niet) niet weg kan vliegen. En dan nog is het extra opletten geblazen want die kleine rakkers zijn snel.

Kortwieken is ook een optie, maar daar ben ik geen voorstander van omdat vogels toch gewend zijn om te vliegen. Al zullen ze zich dan gewoon over de grond voortbewegen en dergelijke.

Misschien dat iemand anders een oplossing weet.

mara