hoe snel wennen valkjes aan andere vogels?

Gestart door pipo-skinny, 29 augustus 2007, 12:08:27

« vorige - volgende »

pipo-skinny

29 augustus 2007, 12:08:27 Last Edit: 30 augustus 2007, 21:50:20 by Sanna
hallo,,
hoe snel wenne valkjes aan andere vogels ik heb eerst twee roodruggen der by gehad nou dat beviel me zelf niet me valkes werden helemaal stil en alles.
toen heb ik die weg gedaan toen begone me valkjes weer helemaal de ouwe teworden..
ik heb er nu twee kakarikis by gedaan in een andere kooi..
maar mijn valkjes blazen en pikke nog naar hun hoelang heeft dat ze tijd nodig tot dat verbij is ..
die kakarikis .. zyn nu 5 weken en 1 dag..

in mijn vorige vragen stond in dat mijn valkjes ziek zyn geweest maar ze zijn der weer helemaal boven op

maar mijn valkjes fluiten nu meer en meer zo van ik ben de mato hier met vleugels wijt en jarloers gedrach .. want ik moest die kakarikis nog bij voeren nu niet meer maar mijn valkjes vliegen asl een gek door mijn kamer heen als ik die kakariks beet heb en alles.. hoelang kan dit dueren

kuifjewiske

weet je zeker  dat je de 2 vogelsoorten bij elkaar kan zetten?
ik dacht dat ge alleen rechtbekken en parkieten kon samenzetten bij valkparkieten

Bert_85

Hey,

Kakarikies zijn meestal de dominante vogels als je hen samenzet met valkparkieten. Eigenlijk laten valkparkieten zich doorgaans gemakkelijk intimideren door zowat alle parkieten (vroeger in mijn voliere zelfs door grasparkieten...  ::) )

Ik denk dus dat als je de kakarikies nog een tijdje bijhoudt, ze zich wel weerbaarder zullen opstellen.

Maar iedere vogel heeft een individueel karakter he. Het kan best zijn dat jij een echte macho valk hebt.  :o

Ik zou gewoon nog even afwachten als ik jou was.

Hopelijk komt er beterschap!

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be