15 juni 2024, 22:51:54

Heel vreemd gedrag?? achterwerk omhoog?

Gestart door Lentemorgen, 26 augustus 2007, 19:17:48

« vorige - volgende »

Lentemorgen

26 augustus 2007, 19:17:48 Last Edit: 26 augustus 2007, 19:24:11 by Lentemorgen
Ik heb al flink met de zoekfunctie gezocht maar het antwoord nog niet gevonden.

Ik heb een valkje van bijna 6 maanden oud waarvan ik denk dat het een mannetje is. Het is een wildkleur met vermoedelijk een beetje bont en is nog niet in de rui geweest. Hij praat wel enorm en fluit ook verschillende deuntjes waardoor ik denk dat het een mannetje is.

Nou is hij sinds een week nogal raar aan het doen in mijn ogen. Hij zit op zijn stok en duwt zijn staart omhoog en zit dan met zijn kont tegen de tralies aan (dit doet hij expres) en maakt hele zachte geluidjes die hij nog niet eerder heeft gemaakt. Dit doet hij een keer of 5 per dag.
Ik heb vroeger grasparkieten gehad en die deden het op een heel andere manier, namelijk met de staart omlaag, maar mijn valkje gaat echt met zijn kont omhoog tegen de tralies?

Is dit een teken dat hij geslachtsrijp is? en is hij uberhaupt wel een mannetje met dit gedrag? Ik had hier namelijk nog nooit van gehoord en ik twijfel nu dus of dit gedrag van een vrouwtje afkomstig is of een man.

Ik ben druk op zoek naar een vrouwtje voor hem, maar dan moet ik wel zeker weten dat dit een mannetje of vrouwtje is, en nu ga ik toch weer twijfelen.  Heeft iemand wel eens van dit gedrag gehoord?

Ivy

Hoi.
Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een mannetje ;D

Mannetjes gaan 'rijden', wat jij beschrijft klinkt eerder als een poppengedrag. Weet je de ouders van je valkje? Soms valt het uit te rekenen of je man of pop hebt aan de hand daarvan.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lentemorgen

Bedankt voor je antwoord!
Maar het is dus toch een vrouwtje waarschijnlijk?

Wat ontzettend vreemd! Machogedrag laat hij/zij namelijk wel zien en hij praat en fluit enorm veel (pakt binnen een paar dagen nieuwe woorden op)
Ik was er heilig van overtuigd dat het daarom een mannetje was  ??? Heb ik dan gewoon een getalenteerd vrouwtje? Hij fluit echt hele liedjes en praat ook flink.

De moeder was een bonte, en de vader een witmasker.
Mijn valkje lijkt wildkleur maar heeft witte vlekken op zijn koppie, en helaas doet mijn fotocamera het niet voor foto's.

Mara

Hoi

Soms kunnen poppen ook mannengedrag vertonen terwijl het echt popjes zijn..... ;D

Mara

Lentemorgen

Kunnen mannen andersom ook vrouwelijk broedgedrag vertonen?

Nou, dan ben ik blij dat ik er nog geen partner voor had gevonden omdat ik zo kieskeurig ben :D Ik dacht dat vrouwtjes bijna nooit woorden konden imiteren, dus dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad.

Het is natuurlijk helemaal geen ramp, maar het zal wel even wennen zijn :D Toch maar even voor de zekerheid de rui afwachten dus voordat ik op zoek ga.

Ivy

Hoi.
Als het valkje al 6 maanden is, zal het niet zo lang meer duren voor de rui komt of misschien kwam het een beetje ongemerkt... veertje hier veertje daar ;D
Ik heb ook een popje die zich graag laat horen, maar geen mannetje die kippetje zit ;)
Eerlijk gezegd denk ik dat als het een hij was, zou je al wat geel zien doorkomen op zijn gezichtje - mijn jong van januari, nu dus 7 maanden is al bijna compleet op kleur, zijn gezichtje al knalgeel.
Maar goed, als ik jou was zou ik ook afwachten tot er ook wat grote veren uitvallen - staart en vleugels. Kijken wat daar voor terug komt.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lentemorgen

Dat is waar. Ik vond hem er precies tussenin zitten. Hij is wel geel, maar lang niet zo geel als ik van een mannetje zou denken, dus dan zal het inderdaad toch een vrouwtje zijn  ;D

Mara

Hoi hoi

Ik ben het met Ivana eens, je kunt beter wachten tot de rui voorbij is. Maar inderdaad, als het een mannetje was, dan zou je nu al een geler masker moeten zien. En uit je woorden haal ik alleen maar uit dat er wat gele vlekjes te zien zijn. Hier waren mijn mannetjes ook heel snel op kleur.

mara

Mara

Hoi

Ik heb even een foto opgezocht van mijn mannetje van vorig jaar, wildkleur man van mei 2006. Op de foto was hij bijna 6 maanden.



mara

Lentemorgen

Hij (zij :D ) heeft inderdaad wel geel in het gezicht, maar niet zo geel als zou moeten. Ik dacht dat dit zou kunnen komen omdat de vader een witmasker is en mijn valkje ook bont vertoond, maar ik denk dat hij voortaan een zij is :D

Maakt mij verder niet uit hoor, al zal het wel even overschakelen zijn :D

Jouw mannetje is daar inderdaad veel geler. Saffier is echt meer bleek grijzig en ook de wangen zijn lang niet zo fel.
Ik zal van de week eens een camera lenen!

Mara

Hoi Lentemorgen

Dat is goed, ben wel heel erg benieuwd naar je valkje.

mara

ManjaV

Ook ik ben benieuwd naar een foto van je valkje. Als je valkje namelijk bont is, hoeft hij niet perse een geel masker te krijgen.
En het gedrag dat je beschrijft, machogedrag, dat doen toch eigenlijk echt alleen mannen! Het lijkt mij sterk dat een popje zoveel verschillende melodietjes kan, kan praten en dan ook nog eens machogedrag vertoont!
Ik zou het daarom inderdaad tot na de rui afwachten maar m.i. heb je een man.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lentemorgen

Ik blijf het ook raar vinden! Hij/Zij fluit het gehele liedje van de addams family (compleet met vingerknip geluid erin) en dat zonder fouten, doet verschillende andere liedjes en ook het bouwvakkersfluitje.
Ik kan als het goed is donderdag een camera lenen, dus ik ben benieuwd! Ik heb ook wel eens gehoord dat een DNA test mogelijk is, maar ik wil mijn valkje geen stress bezorgen.