21 juli 2025, 17:00:14

Sharons (b)engeltje Angel (1)

Gestart door Sharon, 25 augustus 2007, 20:01:57

« vorige - volgende »

Sharon

Hoi Wilma,
je, ze zijn echt nog zo ontzettend klein hè? Echt superschattig is dat. Enne... Ik weet dat de verslaving snel toe kan slaan hoor.

Hoi Jeanine,
ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik had sinds ik Krullebol van Mara had gezien het gevoel dat dat mijn volgende valkje ging worden. Ik wou per se dat het die mutatie werd. En die mutatie heb ik nu ook.

Hoi Bianca,
bedankt om de foto te plaatsen! Ik blijf hem echt zo ontzettend mooi vinden ook. Als er weer zo'n jong geboren wordt, ga ik toch serieus beginnen twijfelen denk ik hoor, over welke ik dan zal nemen...
Erg leuk dat de mama nog steeds zo tam is. Dat moet echt fantastisch zijn.

Hoi Jeanine,
ik had van dat valkje al eerder foto's gezien, en ik vond hem ook meteen heel erg mooi.
Hoe komt het toch dat wij telkens voor dezelfde koppels geïnteresseerd zijn??  :P ??? ???
En ik ben toen ook al meteen op Angel verliefd geworden toen ik een foto van haar zag, dus ik snap helemaal wat je bedoelt.
Ik ga die donsjes ook echt goed in de gaten houden.

Hoi Danielle,
ja, ze zijn echt schattig, die donsjes. En het blijft idd behoorlijk spannend nu welke mutatie ze hebben. Vooral natuurlijk het 'specialleke' (zoals ik hem noem). Ik ben echt megabenieuwd wat dat donsje voor mutatie heeft.

Hoi Jeanine,
ik heb het gezien.

Hoi Silke,
er is idd al een tweede donsje.
En blijkbaar wordt het idd eentje met rode wangen ja.
En het is behoorlijk spannend ja.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sharon

Hier zijn foto's van het tweede donsje.
Zien jullie het kleurverschil?

En hier nog een foto van mama Dora met haar kleintjes.

Hun dagboekje

Sally

Hallo Sharon,

Wat een leuke foto's weer.
Proficiat met het 2de donsje van dit prachtige koppel!
Zijn er nog eitjes die uit kunnen komen of waren er maar 2?
Het is nu wel spannend afwachten welke mutatie's het gaan worden he. :D

groetjes Sally

*~Jeanine~*

Hoi Sharon,

Ja hoe zou het nou toch komen dat we voor dezelfde koppels vallen. Ik denk dat we goede smaak hebben ;D
Ik vind de meeste valkjes wel mooi maar bij sommige heb ik meteen zo'n gevoel van WAUW. Zo ook bij Zazou.

Groetjes,
Jeanine

b

Hallo allemaal

En jawel hoor, er zijn er weer 2 geboren.
1 bij Elvis en Dora (wederom een geel donsje met zwarte oogjes) en 1 bij het bonte koppel (ook weer geel met zwarte oogjes)
Op dit moment hebben we dus 7 nieuwe wereldburgers.
Het aparte kleurtje blijft eruit springen, spannend!!!

Nog 1 of 2 te gaan!!

Groetjes Bianca

Sally

Wat een poepie's!

Ja het is natuurlijk spannend afwachten welke mutatie dat specialleke gaat worden.
Wanneer wordt da een beetje duidelijk? welke mutatie's de baby's krijgen?

groetjes sally

Sharon

Hoi Sally,
toen je je bericht typte, moest er nog zeker 1 eitje uitkomen van het bonte koppel, dat ik maar even omdoop tot Tarzan en Jane. Nu is dat eitje dus ook al uitgekomen. Ik weet eerlijk gezegd niet of er nog eitjes van Tarzan en Jane uit moeten komen.
En de donsjes zijn echt zo schattig. Ik kan er geen genoeg van krijgen om naar ze te kijken.

Hoi Jeanine,
ik weet wel zeker dat wij goede smaak hebben  :P
Ik snap wat je bedoelt met het WOUW gevoel.

Hoi Bianca,
jeej!!! Alweer donsjesnieuws!! Wat ontzettend leuk zeg! Het gaat ineens wel snel hoor. Op drie dagen tijd, alle drie de donsjes uitgekomen bij Tarzan en Jane (zo noem ik het bonte koppel maar even voor de gemakkelijkheid).
Ook heel fijn dat je Jeanine en mij ook op de hoogte houdt van het nestje van Elvis en Dora. Want ik ben ook heel benieuwd wat daar uitkomt!
Wat leuk dat er nu al 7 nieuwe, kleine valkjes geboren zijn. Ze zullen een aantal mensen heel gelukkig maken.

En dat ene donsje is echt wel heel speciaal hè. Ik ben benieuwd tot welke prachtige valkjes alle donsjes uitgroeien, maar ik ben tot nu toe het meeste geïnteresseerd in dat donsje met de aparte kleur, het 'specialleke'.
Het is echt super spannend nu welke mutaties de donsjes hebben.

En misschien nog meer eitjes die uitkomen? Oeh, spannend dus nog steeds.

Hoi Sally,
ja, het zijn echte dotjes hoor! Alle die mooie donsjes. Maar ik heb nu al een boontje voor het 'specialleke' (het donsje met de aparte kleur). Ik ben mega benieuwd welke mutaties de donsjes hebben.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer men kan zien welke mutatie het donsje is. Maar Bianca laat het vast en zeker weten als het zover is. Ze zal het ook vertellen als de eerste veertjes door beginnen komen.

Liefs
Sharon

Hallo allemaal,
zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen, noem ik vanaf nu het bonte koppel maar voor het gemak Tarzan en Jane. Dan is namelijk voor iedereen duidelijk welk koppel ik bedoel. En dat is ook iets persoonlijker dan 'het bonte koppel'. En jullie hebben ook al kunnen lezen dat ik het donsje met de zo aparte kleur het 'specialleke' noem. Dan weten jullie ook weer welk donsje ik daar mee bedoel.
Ik ben echt super benieuwd welke mutaties de donsjes zullen hebben. Dat wordt nog even afwachten vrees ik. Maar het moeilijkste wachten is nu achter de rug. De kleintjes zijn geboren, en worden gevoed, nu maar hopen dat ze gezond zijn en dat alles goed blijft gaan.
Het klinkt misschien heel vreemd, maar op het moment heb ik echt een speciaal gevoel bij het 'specialleke'. Ik ben het meeste benieuwd wat dat donsje gaat worden. Ik denk dat het een prachtig valkje wordt. Dat denk ik trouwens van de anderen ook hoor, maar ik heb het idee dat deze echt wel speciaal is. We zullen wel zien...

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Silke *

Hoi Sharon,

Het 'specialleke' wordt wss geen specialleke  :)
Jammergenoeg toch niet  :(
Bekijk es te topic onder mutaties van bianca1000.
Maar mss komt er toch nog een soort verrassing of onderwacht valkje uit  ;D

Je zal wel zien hè?!

Trouwens, nog alles goed met Angel?

Groetejs
Silke x

Wilma1

BabyBOOM ???  :o ;D wat lief allemaal  :D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Petra*

Hoi sharon,

Wel of geen aparte kleur, het zl voor jou toch een 'specialleke' zijn.
Alvast heel veel voorpret toegewenst!

Gr. Petra 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sharon

Hoi Silke,
ook al wordt het specialleke een gewoon bontje, toch blijf ik hem speciaal vinden omdat hij/ zij nu zo'n aparte kleur dons heeft. We zullen wel zien wat het wordt. Lekker spannend zo.
Met Angel is alles goed hoor, zoals altijd  ;)

Hoi Wilma,
ja, het is hier een echte babyboom, of eigenlijk een donsjesboom  :P Het is echt superleuk allemaal, en heel erg spannend. Twee koppels om in de gaten te houden.

Hoi Petra,
dat heb je heel erg mooi gezegd! Zo zie ik het ook, het zal een specialleke blijven, wat voor mutatie hij/ zij ook krijgt.
En voorpret hebben we zeker!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Sharon

Hallo allemaal,
nog even een leuke update plaatsen van Angel.
Ze blijft het echt supergoed doen. Ik heb haar nu alles aangeleerd wat ik haar aan wou leren in de kooi. Ze stapt heel goed op en over, ik kan haar heerlijk kroelen en ze eet uit, of beter gezegd op mijn hand.
Buiten de kooi doet ze het ook super.

Gisterenavond toen ik thuiskwam van school heb ik eerst gegeten en daarna heb ik haar er lekker uit gehaald. (Ik ben pas rond 7 uur thuis op dinsdag, en mijn vader en moeder zijn meestal weg, en gisterenavond was ik helemaal alleen). Toen ik haar eruit haalde bleef ze heel rustig op mijn vinger zitten. Zelfs toen ik opstond en ging wandelen bleef ze lekker zitten. Ik ben toen zelf ergens gaan zitten en heb haar heerlijk gekroeld. Zoals altijd vond ze het weer heel erg fijn, net als mij. Ze bleef echt de hele tijd bij me zitten. Ik had zelfs een beetje moeite om haar van mijn hand af te laten stappen, hahahaha. Ik heb haar toen maar even met rust gelaten, en daarna kon ik haar weer heel makkelijk op laten stappen. Ik ben haar nu ook kusjes op haar vleugel en rugje aan het geven, maar ze laat het nog niet zo goed toe. Ik denk dat ze dat nog een beetje eng vindt, maar het ging al beter dan de vorige keer, dus we komen er wel. Ze is ook echt zo superzacht, echt geweldig gewoon. Ze is echt een klein knuffeldier  ;D :-* :-*
Ik ben echt zo ontzettend blij dat Angel van mij is. Ik zou haar echt niet meer kunnen en willen missen. Ze is ook echt mijn kleine engeltje.

Hoewel er ook echt momenten zijn dat ik horendol van d'r word! Gisterenochtend was ze zoals elke ochtend alles bijeen aan het schreeuwen, en niet zachtjes, nee, meteen het volume helemaal openzetten. Ook was ze weer als een gek op de bodem van haar kooi aan het rondlopen. Ik werd er echt hartstikke gek van. Er valt dan ook echt niets met haar te beginnen: je kunt haar niet kroelen, niet op laten stappen of wat dan ook. Ik stond gisterenavond echt op punt van knappen. Ik kon er gewoon niet meer tegen. Ik was ontzettend moe, en dan ben ik veel gevoeliger voor alles. Geloof me als ik zeg dat ik blij was toen ik vertrok om de bus naar school te halen. Toen ik 's avonds weer thuis was, was ze weer gewoon een engeltje.
Weet iemand misschien wat ik tegen dit gedrag kan doen? Ik negeer het eigenlijk al, maar het helpt niet... Ik word er gewoon echt gek van.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Silke *

Hoii Sharon,

Wat leuk moet dat toch zijn om een, idd, knuffeldiertje te hebben (een levend dan  ;D) die zich zo laat kroelen!
Die kusjes geven, dat komt nog wel, maar ze heeft er alleszinds nog tegoed van mij hè?!  :-*  ;D

Wat raar dat er 's morgens niets valt aan te vangen met 'r  ???
Dat krijsen / roepen dat ze doen is echt wel IRRITANT!!  >:(

Hopelijk stopt ze gewoon en is ze 's morgens ook een engeltje.

Misschien heeft ze wel last van ochtendhumeur?  ;D ;D ;D

Groetjes en voor de moment nog kroeltjes aan Angel!
Silke  :-*

b

Hoi Sharon,

Ik zou echt niet weten waarom ze dat doet.
Wanneer begint ze ermee, als je al beneden bent of hoort ze je misschien boven al.

Meestal roepen ze om aandacht, maar dat is niet het geval bij Angel volgens mij.
Je moet haar even goed observeren en bekijken wat er mis is.
Zijn er misschien bepaalde geluiden in of rond het huis 's morgens, die er de rest van de dag niet zijn?
Denk aan wekkerradio's, douches etc.

Ik hoop dat we erachter kunnen komen wat haar scheelt, want prettig is dit natuurlijk niet.
Misschien zal het over zijn als ze een vriendje heeft.
Toch geloof ik niet dat dat het probleem is.
Dus het enigste advies dat ik je kan geven is: observeren!!
Want een valk schreeuwt nooit zomaar.
Ook lijkt het dat ze over haar toeren raakt, omdat ze zich ook niet aan laat halen enz.
Dus ik vermoed dat iets haar totaal van slag brengt, nu aan jou de taak om te bekijken wat dat is.

Groetjes en succes

Bianca

Sharon

Hoi Silke,
het is idd heel erg fijn om zo'n knuffeldier te hebben hoor. En de kusjes zal ik snel door kunnen geven hoor. Ze leert echt heel snel.
En je kunt wel zeggen dat het heel irritant is ja. Wist ik maar waarom ze het deed.
Geen idee of ze last heeft van een ochtendhumeur  :P

Hoi Bianca,
meestal zijn mijn ouders eerder beneden dan mij, en ik word dan vaak wakker van haar geschreeuw. Volgens mij begint ze er dus mee op het moment dat er beneden leven in de brouwerij komt. Als ik dan beneden kom, begint ze zelfs vaak nog harder te schreeuwen en als een gek op de bodem van de kooi rond te lopen.
Ik dacht ook dat het om aandacht vragen was, maar ikzelf twijfel daar nu ook aan aangezien wanneer ik haar aandacht wil geven, ze gewoon zo door blijft gaan. Nu de school weer bezig is ben ik zelf rond zes uur 's ochtends beneden, en dan is er niets aan de hand. Dan blijft ze heel rustig op haar slaapplekje zitten. Deze ochtend heb ik geprobeerd om haar te kroelen voordat ik vertrok, en dat liet ze heel gewillig toe. Heel vroeg doet ze het dus nog niet.
En naar mijn weten zijn er 's ochtends geen andere geluiden dan op andere momenten van de dag.

Ik zal haar zo goed mogelijk proberen te observeren. Omdat ze dit alleen 's ochtends heeft, zal ik dit alleen in de weekends en dinsdags kunnen doen.
Ik had ook al de indruk dat ze van streek is 's ochtends, dat er iets is wat haar van slag brengt. Jammer genoeg heb ik echt geen idee wat dat kan zijn.
Ik zal proberen om erachter te komen.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje