20 juli 2025, 14:42:30

Sharons (b)engeltje Angel (1)

Gestart door Sharon, 25 augustus 2007, 20:01:57

« vorige - volgende »

Anja

Sssssssssssssssssssssssssssssssssst

Sally

Angel heeft da ommes ni gehoord.
Die slaapt al lang :D

Bello

hehe eindelijk een lachend gezicht en een leuk valkje,
maar de kooi waar je voorstaat is die van jou?

Volgens mij dezelfde als die wij hebben

Ja als je er een goed gevoel bij hebt dan heb je de juiste keuze gemaakt.

Ook ik heb ooit een valkje aan iemand gegeven met een voliere, hij floot dag en nacht maakte een enorm kabaal en daar kwam hij in een heeeele grote voliere samen met een popje en ben hem nog een paar keer gaan bezoeken hoor.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Citaat van: Sally op 16 oktober 2007, 21:24:45
Angel heeft da ommes ni gehoord.
Die slaapt al lang :D

Gelukkig maar dan ;D ;D ;D ;D

Sally

Sharon,

Hoe wist bianca zeker da Levi meer in een voilere thuis hoorde?
Zou mijn Kenji zich ook beter voelen in een voilere? Hoe kan ik hier achter komen?
Ik ben nu toch weer zo onzeker van mezelf he  ???  :-\.

Ik zal het eens een beetje omschrijven hier hoe Kenji zich gedraagt tegenover mij. En van Kuifje ook een beetje.

Kuifje had ik dus het eerst. Die was binnen een dikke week al best gewend aan me en liet haar zelfs kroelen na een korte tijd. Ze zat ook graag bij me en ging zelden of nooit vliegen.
Nu enkele weken (maanden) dat Kenji erbij is gekomen laat ze haar sinds kort niet meer kroelen... En haar vertrouwen in mij is een beetje weggegaan... Ze springt wel altijd direkt op mijn vinger als ik met mijn hand de kooi in ga.
Kenji daarin tegen... (Die heb ik nu enkele weken... Ik weet niet juist hoelang  :-[.)
Die komt alleen op mijn hand als ik trostgierst vast heb. en als ik dan gewoon met mijn hand de kooi in ga komt hij ook soms stiekem kijken maar blijft hij nooit lang zitten. Hij stapt ook niet op mijn vingers want hij is bang van mijn vingers.
Wat hij wel doet is dat als ik bij de kooi sta met wat lekkers in mijn mond dan komt hij direkt naar de kant waar ik sta om iets lekkers te krijgen van me. Net zoals Kuifje doet.
En als ik Kenji en Kuifje los laat dan blijven ze wel even zitten bij me maar ze schrikken wel heel snel van alles... en dan vliegen ze als een gek de kamer door. als ze dan gekalmeerd zijn komt kuifje wel direkt op mijn arm gevlogen en Kenji doet dit ook achterna... maar ze zijn even snel weer weg...

Hier is ook het groot probleem dat mijn moeder heel veel schrik heeft van de vogels en ik ze niet zoveel los kan laten. ook als ik met mijn hand de kooi in ga zegt mijn moeder direkt "doet die kooi toe". En dan zit ik hier ook nog met 4 honden die ik niet bij de vogels kan laten als ze los zijn...

Bianca kan jij me misschien een beetje helpen? Of iemand anders? Ik zou toch zo graag willen dat ik Kuifje terug kan kroelen, en dat Kenji toch een beetje meer vertrouwen in me krijgt...

Groetjes
Sally

Dierenfreackske

Hoi ....ik hoop dat Angel een goede nachtrust heeft
vannacht bij jullie ....en Levi .....die zal zich al een heel stuk
beter voelen in de voilere he ........goed dat je op je eigen
gevoel afgegaan bent !!  Veel geluk met Angel en nu heb je twee valkjes blij gemaakt   Angel omdat ie bij jou is en Levi omdat hij
nu ook bij zijn soortgenootjes zit waar ie thuis hoort !!
En jezelf ook he omdat je nu een goed gevoel hebt en
ik zeg je meid ......zo moet dat zijn hoor  !Grtjs Ann

b

Hoi Sally,

Ik wil je met liefde en plezier helpen met je valkjes.
Maar ik kan je zo op afstand niet veel adviezen geven.
Dan zou ik de valkjes moeten zien en er even mee bezig zijn.

Niet iedere valk is ervan gediend om gekroeld te worden. Ook niet alle valkjes zijn aanhankelijk en toch kunnen ze tam zijn.
Met Levi was het overduidelijk, hij beet waar hij kon, krijste alles bij elkaar en viel zelfs echt aan. Hij vond het dus een ware verschrikking om bij mensen in de buurt te zijn.

Levi was dus ondanks alle liefde en aandacht die hij van Sharon had gekregen niet over zijn angst heen te krijgen.
Zelfs niet met 1000 x het stappenplan volgen en met het engelengeduld van Sharon.
Zo'n vogeltje moet je niet blijven pesten, zo'n vogeltje verdiend gewoon een lekker en relaxed leven. In Levi's geval dus uit de woonkamer en lekker tussen soortgenootjes in de voliere.
Op dit moment zit Senna (ook een babyvalkje van ons) heerlijk op mijn schouder te knarsetanden en ze vind het echt relaxed om bij me te zitten. Zo'n vogel heeft toekomst als tam valkje in de huiskamer.
Ook ik heb wel eens babies die echt niets van mensen willen weten, zo'n kleintje zet ik lekker terug in de voliere, want het laatste dat ik doe is gaan vechten met ze.
Ze moeten uit hunzelf aangeven of ze mensen leuk vinden of niet.
Ik ken mijn vogeltjes door en door als ze gaan verhuizen en weet de nieuwe baasjes precies te vertellen hoe hun karakter is.
De meeste baasjes geven aan mij door wat ze verwachten van hun vogeltje (de ene wil een ondernemend beestje, de andere een echte kroelkont die het liefst heel de avond bij je blijft zitten --> dit noemen wij de soepkippen)
Angel houdt bijv erg van kroelen, maar is wel ondernemend. Zij zal waarschijnlijk ook regelmatig op onderzoek gaan.
Op deze manier proberen wij dus te matchen.

Dus Sally, ik wil best bekijken of ik je kan helpen. Maar dan zul je dus eens een keertje richting Geldrop moeten komen met de 2 deugnieten.
Ik zal dan mijn eerlijke mening over hun aan je geven.

Groetjes en succes

Bianca

Sharon

Hoi Mara,
fijn om te weten dat jij er ook zo over denkt.
De kweker heeft zelf gezien dat Levi niet in een huiskamer hoort, hij zei ook zelf dat Levi niet meer als huiskamervogel verkocht kon worden. Ik ben er dus vrij zeker van dat hij in een volière komt/ blijft.

Hoi Sally en Anja,
ik kan jullie geruststellen, Angel heeft het niet gehoord. Ik zat toen namelijk al boven met mijn laptop. (De kooi staat nu beneden in de woonkamer).

Hoi Dorothé,
die kooi is niet van mij maar van Bianca. Dat is hun babykooi. Alle jonge valkjes zitten daarin.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik een juiste keuze heb gemaakt.

Hoi Sally,
Bianca en haar man wisten dat zeker nadat ze met Levi bezig waren geweest. Zoals je in haar bericht kunt lezen was Levi echt doodsbang, beet hij, viel hij aan en krijste hij alles bij elkaar. Het was overduidelijk bij hun dat Levi niets van mensen moet weten.
Sally, ik weet zeker dat het echt niet aan jou ligt hoor meid!
Ik zal op msn nog wel praten met je hierover, ok?

Hoi Ann,
Angel heeft een goede nachtrust gehad hoor. Ze was alleen vroeg wakker omdat ik ook heel vroeg beneden was. Maar volgens mij ging ze weer gewoon verder slapen toen ik weg ging. Dat deed ze zelfs al toen ik nog aan tafel aan het eten was   :P Gekke vogel...
Ik ben blij met je lieve berichtje.

Hoi Bianca,
bedankt om te antwoorden op Sally!
Ik zal eens met Sally op msn praten hierover.
Misschien dat ik met haar iets kan regelen, want ze woont ver weg van jou.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Kaatje

Hallo Sharon,

Ik zie nu pas het berichtje dat Angel al bij jou is en Levi nu in een volière zit ... Wat fijn dat je Angel mocht op komen halen !

En met Levi komt het vast ook allemaal goed en gaat hij heel veel vriendjes en vriendinnetjes krijgen in een grote volière !

Jammer dat het niet gelukt is met Levi maar waarschijnlijk voelt hij zich nu veel gelukkiger ... Het zal ongetwijfeld niet aan de liefde voor hem van jou gelegen hebben ... waarschijnlijk is het gewoon geen kooi valkje en dan is dit voor jou en levi de beste oplossing ...

Ik zal je nooit veroordelen omdat ik weet dat dit je ook echt pijn zal hebben gedaan maar je met je verstand ge-handelt hebt !!

Heel veel plezier met Angel, ... laat je maar lekker kroelen  :D

Groetjes Karin

Mara

Hoi Sharon

Ik heb je ook nog van de week een IM gestuurd, maar niets meer van je gehoord?  ??? Heb je die niet gekregen.

Ik vind het gewoon belangrijk dat er geaccepteerd wordt dat niet elke valkparkiet hetzelfde is en kan zijn. Ik zie het zelf hier heel erg goed. Maar ik blijf er ook bij, ook valkjes met een verleden kunnen tam gemaakt worden. Mits de valkjes er het karakter voor hebben en er voor open staan.

Als jij er voor de volle 100% achter staat, dan is het toch goed?

mara

Sally

Hallo Bianca,

Dankjewel voor te reageren op mijn vraag.
Ik zou dolgraag eens afkomen met Kuifje en Kenji naar geldrop, maar zoals Sharon het al aangeeft is het wel heel erg ver rijden...

Hallo Sharon,
We zullen wel eens praten op msn en zien of er iets te regelen valt...

Groetjes

Sally

Hallo Sharon,

Ik was even vergeten te zeggen dat je een prachtige nieuwe handtekening hebt!.
Een zeer mooie foto van Angel!

Groetjes

Anja

Hoi Sharon,

Wat een mooie handtekening heb je. Hoe is Angel de nacht door gekomen?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Sharon

Je hebt een hele mooie handtekening, die valt me nu pas op.

Heb je al lekker gekroeld met Angel?

mara

Sharon

Hoi Mara,
mijn excuses dat ik niet op je IM heb gereageerd. Ik heb hem wel goed ontvangen.
Levi had echt niet het karakter, en stond ook echt niet open om tam te worden.
En ik sta nog steeds voor de volle 100% achter mijn beslissing.

Hoi Sally,
dat zullen we zeker doen!
En heel erg bedankt voor je compliment!
Je kon het toen nog niet zeggen, omdat ik het pas daarna veranderd heb  ;)

Hoi Anja,
heel erg bedankt voor je compliment!
Angel is de nacht goed doorgekomen hoor.

Hoi Mara,
dank je wel voor je compliment!
Nee, ik heb nog niet gekroeld met Angel.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1