14 mei 2025, 07:41:03

Sharons (b)engeltje Angel (1)

Gestart door Sharon, 25 augustus 2007, 20:01:57

« vorige - volgende »

Sharon

Goede middag valjes en hun baasjes,
heeft iedereen lekker geslapen?
Ik, Sharon en Davina wel hoor. (Davina is ook een vogel, een Catharina parkiet, en staat in een kooi naast mij).
Mijn baasje gaat mij dadelijk voor het eerst laten kennis maken met trosgierst. Ik ben nu al gewend aan mijn kooi, aan Sharon en aan handen in mijn kooi. Dus mijn baasje vindt dat het tijd werd voor de volgende stap.
Ik zal jullie straks vertellen hoe het is gegaan.

Kroeltjes
* Kyra *
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anja

Hoi Sharon en Kyra,

Ik heb ook lekker geslapen hoor.

Ben benieuwd hoe het gaat met de volgende stap. Spannend zeg.

Succes.

Groetjes Anja

Anja

Citaat van: Sharon op 27 augustus 2007, 23:10:05
Hey Anja,
mijn baasje heeft Gucci nog nooit aan die kabel zien komen, en ik vertoon er ook nog interesse voor. Zodra mijn baasje merkt dat ik er mee aan het spelen ben of er interesse voor ga tonen, zal ze haar maatregelen nemen.
En je hoeft mij niet te vertellen dat valkjes slim zijn. Ik weet van mezelf dat ik heel erg slim ben  ;D

Een goede nacht toegewenst!
En aan alle Y-tjes een kroeltje
* Kyra *

Hoi Kyra,

Pas jij wel op dat je niet naast je valkenschoentjes gaat lopen ;D ;D ;D ;D

Je krijgt 12 kroeltjes terug.

Groetjes Anja

Sharon

Hey Anja,
Sharon hier.
Maak je maar geen zorgen hoor. Ik zal er wel voor zorgen dat Kyra niet naast de valkenschoentjes gaat lopen  ;)

Groetjes,
Sharon
P.s.: Kyra was heel blij met de kroeltjes van de Y-tjes
Hun dagboekje

Sharon

Hallo allemaal,
Sharon hier.
Ik maak me eerlijk gezegd best wel zorgen om Kyra.
Wat betreft haar gedrag dan.
Ik ben bang dat ik haar nooit handtam ga kunnen maken.
Haar gedrag maakt me best verdrietig, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb twee filmpjes gemaakt van haar, en die ben ik nu aan het uploaden.
Ik zal jullie de link doorgeven als ze geupload zijn.

Bezorgd baasje Sharon  :(
Hun dagboekje

Rianne

Hoi Sharon,

hoe kun je dat nu al zeggen? Kyra is pas 3 dagen bij je! Tam maken is niet iets wat je in een week gaat lukken, daar gaat veel tijd en geduld in zitten. Volg je het stappenplan van het forum? :)

Anja

Hoi Sharon,

Het tam maken heeft idd geduld en tijd nodig hoor.
Waarover maak jij je dan zorgen?

Groetjes Anja

Sharon

Hey,
ik ben bang dat Kyra gewoon doodsbang voor me, dat ze niets met mij te maken wilt hebben.
Altijd als ik iets met de kooi doe, mijn handen er een beetje insteken of zo, dan maakt ze echt een super nerveuse indruk op me. Dan gaat ze direct in het verste hoekje zitten, of ze fladdert op en houdt zich krampachtig vast aan de kooi.
Ze eet ook nauwelijks uit haar voerbakje, en ze zit eigenlijk maar heel stilletjes in haar kooi.
Wat moet ik nu toch doen?
:'( :'( :'(
Sharon
Hun dagboekje

Anja

Hoi Sharon,

Ik herhaal even de vraag van Rianne.

Volg je het stappenplan van dit forum?

Groetjes Anja

Sharon

Hallo Rianne en Anja,
ja, ik volg het stappenplan van dit forum.
Het is gewoon dat mijn vorige valkje lang niet zo'n bange en nerveuze indruk maakte als Kyra nu doet.
Ik heb Gucci toen in ongeveer 4 weken tam gekregen.
Gucci kon ik al vanaf de allereerste minuut benaderen. (Dicht bij de kooi komen staan). Gucci is altijd alleen maar nieuwsgierig geweest, en heeft nooit echt schrik van mij gehad.
Misschien raak ik idd wel wat snel in paniek, ik weet het niet.
Kyra's gedrag heb ik nog nooit meegemaakt, en ik weet gewoon niet goed hoe ik er mee om moet gaan.
Ik wil gewoon een lief en tam valkje.

Oh ja, ik zal hierbij ook de links zetten van de filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=BdpnHWhFG04

http://www.youtube.com/watch?v=lgYQpDCxkkc&mode=user&search=
Hun dagboekje

Rianne

Ieder valkje is natuurlijk anders. En Gucci had ook 4 weken nodig zeg je zelf. Kyra heb je nog maar net een paar dagen, dat kun je niet met elkaar vergelijken.
Misschien was Gucci wel aan mensen gewend, en Kyra niet.
Neem de tijd voor het stappenplan, moet jij eens kijken hoe ver je al bent na 4 weken :)

Anja

Hoi Sharon,

Zoals Rianne al zegt elk valkje is anders. Ik heb er 12 en ze zijn alle 12 anders.
Mss Gucci handen en mensen gewend was en Kyra niet.
Ik zou idd door gaan met het stappenplan en zeer zeker niet aan jezelf gaan twijfelen.
Waar staat je valkje? Ook een idee om hem bv bij de bank neer te zetten zodat ze kan zien wat jij doet als je op de bank zit. En dat er zo min mogelijk langs wordt gelopen. Praten tegen haar veel praten en geduld hebben veel geduld.

Groetjes Anja

Sally

Hallo sharon.
Kyra is een echt mooi valkparkietje hoor!.
En het tam maken vraagt namelijk heel veel gedult. Het komt allemaal wel goed. daar ben ik van overtuigd! gewoon alles rustig aan doen. En alles stap voor stap. niet teveel inenekeer willen.
Ik geloof in jouw!
Ik moet nu ook weer vant begin beginnen met Kenji en misschien gaat dit ook vele langer duren als met Kuifje. Daar ga ik dan ook weer veel geduld voor moeten hebben. En dan nog zien dat Kuifje tam blijft. Het wordt wel een hele opdracht voor me. En overdag kan ik er al niet mee bezig zijn want dan moet ik gaan werken. en iedere avond ben ik ook niet thuis. Ik ga 1x per avond spinnen en 1x naar de hondenschool. Maar ik ga er alles voor doen om Kenji tam te maken en ze beide tam te houden.

Anke

Hoi sharon,
Ik wil je toch ook nog even zeggen om alsjeblieft geduld te hebben met Kyra.
Als ze zo bang is voor je is het misschien niet verstandig om al direct met je hand in de kooi te gaan.
Ga gezellig bij de kooi zitten en klets, wat tegen haar, of zit er gewoon rustig naast. Je zal zien dat ze dan na een poosje vanuit haar kooi toch nieuwsgierig naar je zal zijn.
Als ze niet meer bang is voor je als je bij de kooi bent en tegen haar praat, ga dan de kooi weer in.
Ook dan zal ze misschien bang voor je wegkruipen. Rustig je hand erin, niet met iets om haar te lokken maar alleen maar om te wennen dat je in haar kooi komt.
Je zal merken dat ze heel langzaam aan je gaat wennen nieuwsgierig wat dichterbij gaat komen.
Een valkje dat echt bang is kan er maanden over doen om je geheel te vertrouwen.
Dus.... doe rustig aan en geef niet te snel op, geef Kyra de kans om op haar eigen tempo aan je te wennen en tam te worden.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sharon

Hallo Rianne,
dank je wel voor de woorden.
Gucci kwam van dezelfde handelaar vandaan als Kyra, en was ongeveer even oud. Je hebt ook gelijk dat elk valkje anders is.
Ik zal zeker mijn tijd voor het stappenplan nemen, ok?
Ik zal je hier op de hoogte houden hoe het gaat.

Groetjes,
Sharon
Hun dagboekje