20 juli 2025, 10:37:17

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Yvette

27 september 2007, 19:39:40 #135 Last Edit: 21 juni 2008, 19:06:11 by Yvette
Hoi Anke

Ik hoop het ook dat hij eetpatroon gaat veranderen en ook meer dingen gaat lusten
En hij mag behalve 1 kamer niet begeven en dat is de kleinste slaapkamer die als zolder wordt gebruikt en als de katten ergens in het huis begeven

Hoi Anja

Op zich blijf ik wel mijn ding doen waar ik op dat moment wil gaan doen en dit deed mijn vorige papegaai ook dat schreeuwgedrag vertonen als ik eventjes niet met haar gaan wandelen of meeneem naar mijn buurvrouw of gewoon even alleen wil zijn zonder mijn papegaai

Ik denk omdat ze de enige zijn mij als partner gaan zien

Yvette

27 september 2007, 20:25:54 #136 Last Edit: 21 juni 2008, 19:11:49 by Yvette
Hoe het allemaal begon met de liefde voor de valkjes

Ik ben na het overlijden van mijn bonte boertje begon ik het gemis van een papegaai heel erg groot te vinden
Ben ik weer in mijn boek over kooi en voliereboek erin gedoken om weer in te gaan verdiepen naar de valkparkieten en catharinaparkieten te gaan lezen en vervolgens naar de Jumper gegaan om weer naar allerlei vogels te gaan kijken en daar zat toen ook mijn Joepie en stuitte en met die man gepraat wat gelijk de beste keus was ipv weer een bonte boertje te gaan nemen en ik wilde toch iets anders wat net zo leuk is als mijn vorige papegaai
En zo pratende ben ik steeds meer voor valkparkieten gevallen met mijn valkje in zijn arm die ook nog iedere door de ruimte waar de vogels zitten
En ook thuis gekomen om eventjes heel erg goed over nagedacht of ik inderdaad hem echt wil en steeds meer het boek gaan lezen over allerlei parkietensoorten

Maar bleef toch voor de valkparkiet vallen
En de volgende dag ben ik mijn Joepie gaan halen en een reiskooitje voor hem gekocht en zijn voer plus nog een flexibele stok die vorige was toen al versleten door die bonte boertje

En zo ben ik met hem thuisgekomen

Anja

Hoi Yvette,

Leuk te lezen hoe het begonnen is.

Nog even over het schreeuwen. Is het dan mss een optie om er een valkje bij te nemen?
Zodat Joepie jou niet meer als partner gaat zien.

Groetjes Anja

Yvette

27 september 2007, 21:51:15 #138 Last Edit: 21 juni 2008, 19:12:33 by Yvette
Hoi Anja

Ik vind het nog heel erg moeilijk om een 2e valkje te nemen en ik heb helaas geen ruimte in mijn woonkamer over voor een 2e grote kooi en ben beetje huiverig dat het niet aanslaat met Joepie en een vreemde
Op zich is het best wel een goeie optie

Yvette

28 september 2007, 19:06:18 #139 Last Edit: 21 juni 2008, 19:12:51 by Yvette
Ik heb vandaag Joepie beter gewogen en met andere weegschaaltje - hij weegt nu 80 en heel erg schommelend naar 85 gram

En verder heeft weer vandaag zoals vanouds dezelfde dingen gedaan als de dagen voorheen - zoals gewandeld door de kamer en ook nog even in zijn reismandje gezeten

Anja

Hoi Yvette,

Heb nog een tip voor je. Mss weet je het al  maar als ik mijn valkjes weeg dan zet ik eerst een bakje op de weegschaal. Zodat het niet zo glad is.

Joepie heeft een mooie gewicht hoor.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Yvette

Leuk hoor, om te lezen hoe het begon. En ik ben het eigenlijk wel met Anja eens, om het geschreeuw tegen te gaan zou je inderdaad kunnen gaan denken aan een tweede valkje. Ik begrijp dat je geen plek hebt voor een tweede kooi, ook dat snap ik. Hoop dat er gauw een einde aan het schreeuwen komt.

Mara

Yvette

28 september 2007, 19:27:29 #142 Last Edit: 21 juni 2008, 19:13:30 by Yvette
Hoi Anja

Ik heb toevallig vandaag met zijn voerbakje hem gewogen en het verschil eraf getrokken

Hoi Mara

En ik hoop het ook dat schreeuwen beetje gaat dempen en misschien nog meer activiteiten met hem gaan doen zoals die VA in Meppel het eigelijk wil

Even een update

Joepie heeft bijna de hele avond op mijn schouder geslapen en ook heel even tegen mij aan gezeten - ik mocht zelfs over zijn kopje gaan aaien

Anke

Hoi Yvette,
Wat gaaf dat je het kopje van Joepie mocht aaien ;D
Het gaat echt hartstikke goed bij jou!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Way to go girl.

Superrrrrrrrrrr wat een voldaan gevoel moet je nu hebben.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Yvette

Dat is geweldig joh!! Ga zo door!

Mara

danielle

Hoi Yvette,
Leuk om te lezen hoe het komt dat je een valkje hebt genomen.
En tja ik zei ook in het begin echt van ik neem geen tweede valkje, daar heb ik echt geen plek voor. Als je het bij een valkje wil houden, moet je wel oppassen op dit forum, ik lees bij veel mensen  dat ze er opeens 6 hebben of nog meer  :D  ;D  :D   ;D.

Wat geweldig dat je Joepie mocht kriebelen. Joepie is al een echt tam valkje en volgens mij ook heel lief en eigenwijs.
Ik vind hem wel veel op mijn Tommie lijken qua gedrag, dat is wel grappig.

Groetjes Danielle

Yvette

29 september 2007, 19:07:46 #147 Last Edit: 21 juni 2008, 19:14:48 by Yvette
Hoi Anke, Anja, Mara en Danielle

Ik ben onzettend blij dat hij heel erg tam wordt en heel erg bedankt voor jullie voor hele leuke complimenten

Vandaag heeft Joepie vrijwel de  hele dag zitten te slapen op zijn stok en begin van de avond had hij hele rare bui gehad - krijsen als een ekster en hij had zo rare bui gehad  en 2x toe op mijn kop gevlogen en ik heb gelijk even op mijn vinger gedaan maar toen hij beetje vervelend ging doen maar weer terug in kooi gedaan

En Joepie eet nog steeds alleen zaden of trosgierst maar dat komt zeker nog dat hij nog heel erg jong is en ik bied soms wel een stukje brood aan maar daar kijkt hij totaal niet naar om

Anke

Hoi Yvette,
Hier lusten de meeste valkjes ook geen brood hoor.
Groente en fruit eten ze een beetje. Maar eigenlijk gaan ze gewoon voor zaad en eivoer :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

29 september 2007, 20:42:37 #149 Last Edit: 21 juni 2008, 19:13:58 by Yvette
Hoi Anke

Ik vind het zo frappant dat een valkje geen stukjes brood eet
In mijn optie vinden alle vogels of in ieder geval de meeste  wel een stukje brood erg lekker

Een kleine update

Joepie heeft weer zich laten aaien over zijn koppie plus kusjes mocht ik aan hem geven en hij gaat ook zijn kuifje tonen om die naar voren te gooien