22 juli 2025, 23:53:43

Suske, Wiske en de valkjesclub

Gestart door Dierenfreackske, 24 augustus 2007, 08:52:02

« vorige - volgende »

Annelies

Hoi Ann

Ik sluit me geheel bij Caroline aan.
Gave foto's en zeker gaaf die uitbreiding die er aan komt, en ook ik wil je veel succes wensen met tam maken, ik vind 3 al zo veel  ;D ;D ;D ;D ;)

Gr. Annelies

ManjaV

Hoi Ann,

Je hebt echt hele lieve foto's geplaatst! :D
En wat lees ik...Suske en Wiske krijgen gezelschap van heel veel valkjes? Succes alvast met tam maken...;D Ik ben erg benieuwd!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Ann,
Wahahaha wat een prachtige foto's.
Ik zou de gordijnen maar goed onderzoeken. Ze kunnen er heerlijk op poepen... en slopen natuurlijk ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi .Manja....O ja ...de 6 die ik laatst ga hebben gaan handtam zijn , van de eerste 5 twijfel ik...een beetje misschien maar ze gaan dus veel moeten leren hier . Ja ...Suske en Wiske krijgen maar van 2 meiden gezelschap hoor , al gaan ze de anderen ook misschien kennen als ze ook eens buiten in de voiliere gaan zijn , met kooi samen met de meiden he ! Ik denk dat ik de 5 valkjes die ik eerst ga kopen , toch eerst in de kleine ruimte bij de grasjes doe om ze tam te maken en als de twee tamme er zijn die erna komen kunnen ze bij Suske en Wiske de 2 meiden he ! Silke gaat ze ook voor me dikwijls uit het blok halen om te kroelen en tam te maken voor me , een prachtmeid vind ik! 

Hoi Anke ....ja ...de gordijnen zijn al 2 haakjes losgekomen zoals je ziet , die grotere gaten waar e valkjes gaan in piepen he ! Ik moest echt lachen, geen poepjes op de gordijnen gevonden...wel op de grond 2 hihi!

Stelletje boeven zeg ! Grtjs Ann.

Hoi Caroline .en Annelies...ja , de eerste 5 waren er eerst 4 uit hetzelfde nest (normaal 4 poppen) en de lutino bleekmasker die daar zo bij zat kon ik toch niet weghalen bij zijn /haar  vriendinnetjes ;D ;D ?
Ik vind het leuk om ze te proberen tam maken , het lukt me wel hoor ! Denk ik ! Ik heb toch niets beters te doen he , mijn hond aandacht geven en gaan wandelen en na de wandelen terwijl ze aan haar bot zit te knabbelen , kan ik een uur of 2 met de valkjes binnen en buiten zijn , dan gaan Suske en Wiske ook maar buiten zodat ik ze ook aandacht genoeg kan geven en dan 's avonds ga ik nog eens de voiliere in zonder Suske en Wiske , terwijl ze lekker aan 't slopen zijn , ze zijn dan wel een uurtje of 2 bezig hoor !

Ja , het zijn er vrij veel , ik weet het maar ze mogen hier allemaal gelukkig en hopelijk oud worden he !  Ik ben ook benieuwd hoe mijn eigen valkjes het gaan doen ...voor de winter gaan we de voiliere goed isoleren , maar nu hebben we nog tijd he ! Eerst maar de grasjes en eerste valkjeskooi in orde maken zodat ze veel kunnen slopen en spelen , en klimmen ....maar ook vliegen he ! Grtjs Ann

Hoi ...ik kijk er echt al naar uit hoor , en ik heb ook nieuws gekregen van 1 van de 5 jongen die ene lichtgele bleekmasker heeft haar pootje een beetje pijn gedaan , maar ik mocht hem annuleren om te kopen , maar ik ga hem toch erbij nemen , het is niet erg , dus het zal wel beter worden ...
ik kon hen niet laten alleen zonder zijn 4 vriendinnetjes he ! Grtjs Ann

Kaatje

Hoi Ann,

Wat een heerlijke foto's heb je weer geplaatst, zowel van Suske en Wiske als van de kleintjes die naar je toe komen ! Wat een schatjes om te zien zeg !! Ik vind de tekst die je erbij schrijft altijd zo geweldig, soms denk ik hoe verzin je het  ;D

Leuk hoor dat verstoppertje spelen in de gordijnen, je kan ook echt zien dat ze dolle pret hebben hè !!

Wat dat tentje betreft, die ziet er leuk uit zeg, ook handig hoor zo'n oprol "gordijntje"  :D Ze zijn werkelijk hartstikke leuk en dat wordt straks echt een succes hoor, .... ik heb dat hier ook gezien, in het begin waren ze er een beetje naar aan het kijken en toen ineens zaten ze er allemaal in, op dit moment wordt er ook nog steeds gebruik van gemaakt  :D

Ik weet zeker dat Suske en Wiske er vandaag of morgen ineens een kijkje in gaan nemen  ;)  Altijd gezellig om hier te komen kijken  :D

Fijn weekend meid,

Groetjes, Karin

Caroline

25 april 2008, 23:33:00 #1895 Last Edit: 25 april 2008, 23:35:47 by Caroline
Balen dat de kleine zijn pootje pijn heeft gedaan .... ze zitten ook in zo'n vreemde kooi .... allemaal stukken aan elkaar met tay ribs .... gaas op de stokken liggend .... mijn eerste reactie was, jeetje als ze daar maar niet met pootjes klem komen te zitten.

Succes met wachten op je nieuwe lieverds, ze zijn prachtig!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hey Caroline ...je heb gelijk , ik had het ook al opgemerkt zeg , vreselijke toestant , hij zei me dat hij een stuk gaas had opgelegt voor het pootje ...ik snap het ook niet goed ! Ik ga echt heel blij zijn dat ze hier zijn , dan kunnen zich zulke rare toestanden niet voordoen , want mijn voliere en kooi zijn tiptop in orde he ! De voiliere zal ook zo zijn , niks raars aan zodat ze zich niet kunnen verwonden aan uitsteeksels van gaas opzo , alles is hier mooi kort afgeknipt en veilig een latje erover gesschroefd he ! Ik ben ook al heel erg benieuwd naar hen ....grtjs Ann   

Anja

Hoi Ann,

Ik heb enorm genoten van al je mooie foto's. Jeetje wat een boel zijn er dat zeg.

Wat een plannen zeg. Hopelijk gaat het je lukken om alle valkjes tam te krijgen.

Groetejs Anja

Dierenfreackske

Hoi Anja ...ja he , het zijn er inneens veel , maar niet meer de nog 2 binnen , ik moet ook een beetje opletten he !Buiten wordt het veel werk aan de winkel om de valkjes tam te krijgen , ik heb heel veel geduld hoor, haha , bezigheidstherapie !
Voorlopig is het nog steeds 2 hihi ! En binnenkort even 7 maar de 5 gaan dan wel in de voiliere en dan pas komt een tweetal lieve tamme valkjes naar hier om  Suske en Wiske te vergezellen  popjes he ! Ik ga daar het meeste mee bezig zijn natuurlijk , poetsen ,eten en drinken , voiliere proper houden , en Matthias zal er na de school effe mee bezig zijn in de voiliere om ze te wennen aan hem en mensen  en de grasjes haha ! Ik ga het gewoon allemaal in mijn dagboekje houden , voornamelijk Suske en Wiske en de twee valkjes die erbij komen binnen .  ;Ik hoop dat de 5 nieuwe valkjes al een douche kennen en anders leren we het hen gewoon in de voiliere ook hoor ! Grtjs Ann

Dierenfreackske

Hoi iedereen , Suske en Wiske vandaag gedouchd en ze genoten ervan hoor ! Deze namiddag barbecue gedaan en lekker buiten gezeten met de grasjes en valkjes .Nu Suske naast de grasjeskooi op het mandje te rusten en Wiske bovenop de grasjeskooi ! Ze zijn nog een beetje in de rui denk ik ! Nog 2 weken en de grasjes kunnen verhuizen , ik zal ze missen hier....maar zal wel genoeg in de voiliere te vinden zijn terwijl Lady rust en de valkjes slapen of hun middagdutje doen ....Ik ben ook vogelmuur gaan halen en ze deze middag gegeven , ze is al helemaal gesplunderd he ! De mannen zijn gaan mountenbiken dus is het hier wat rustiger nu ! Hier de foto's eerst ! Grtjs Ann

Wiske op de koekoek met handdoek erover , anders schiet daar binnenkort niet veel van over he !

Op de uitkijk

Suske zoekt een leuk plekje !

Wiske op de tafel , even dichtbij het tentje

Bach , ik versukkel me

Wat eng dat oranje ding ...

Suske komt ook kijken

Met zijn veertje in zijn bek hier

ok ziet er goed uit ....

Grtjs Ann

Anja

Hoi Ann,

Wat een genot je foto's weer. Ik zeg net tegen Lisa dat jij hetzelfde koppeltje hebt als Yunah en Yobi. Een albino en een lutino.

Het tam maken gaat jou zeker wel lukken hoor. En zoals je zelf al zegt een mooie bezigheids therapie.

Groetejs Anja

Mara

Hoi Ann

Hele mooie foto's zeg. Heb er weer van genoten.

mara

*Yvon

Hoi hoi

Zoals gewoonlijk zijn je valkjesfoto's weer super om naar te kijken !!  :D
Valkjes tam maken gaat je zeker wel lukken.
Als je ze maar geregeld wat lekkers voor hun neus houdt.  ;) :D
Al worden ze dan misschien niet supertam,alleen met lekker bij je en op je zitten is al een genot om in de voliere te staan.  ;) :D

Als ik het goed heb,mogen de nieuwelingen toch al snel naar je toe komen??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Anja ....hihi...ja , al denk ik dat het twee mannen zijn bij mij ....nee , ik ben het zeker , al had ik ze voor koppeltje gekocht indertijd he ! Hihi.....ja dus daarom moet ik er twee poppen bij hebben voor hen ! Leuk dat je hebt genoten he meid , daarom doe ik het ook !  :D Veel sterkte voor morgen ! Grtjs Ann

Hoi Mara ...leuk dat je hebt genoten , ik hoop dat je een beetje hebt kunnen bijpraten met Anja en je hebt genoten van de valkjes ondanks de toestand daar ! Grtjs Ann

Hoi Yvon....het lukt me ook wel zoals bij jou zal ik geregeld lekkers in de voiliere doen hoor ! Supertam hoeven ze niet te zijn , daar heb ik niet de tijd voor denk ik ! Als ze maar niet bang zijn en gewoon naar me toe komen , dan is het al goed he ! De valkjes komen op 11 mei (de eerste)Grtjs Ann

Anke

Hoi Ann,
Joepie, ik had weer foto's te kijken!! ;D
Het was weer dubbel en dwars genieten hoor!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes