2 augustus 2025, 06:56:37

Veluwse valkjes.

Gestart door Agnes, 21 augustus 2007, 22:34:48

« vorige - volgende »

Agnes

Hoi Saar, ik merk dat ik vanuit jouw dagboekje de foto's van Whitney kan opslaan in mijn afbeeldingen (ben niet blond)
Dus ik sla ze gewoon zelf op, hoef jij niet zoveel moeite te doen ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 16 januari 2008, 11:28:24
Hoi Saar, ik merk dat ik vanuit jouw dagboekje de foto's van Whitney kan opslaan in mijn afbeeldingen (ben niet blond)
Dus ik sla ze gewoon zelf op, hoef jij niet zoveel moeite te doen ;)

Haha
Oepsie iets te laat gezien :-[ ;D
Groetjes Saar :-*

Agnes

Nananananana.... nu heb ik er lekker veel meer  ;D Dank je wel !

Saar

Citaat van: Agnes op 16 januari 2008, 12:01:35
Nananananana.... nu heb ik er lekker veel meer  ;D Dank je wel !

:D ;D

Agnes

Nou, het viertal is gearriveerd, en inmiddels gesetteld :)

Ze zijn met z'n allen al de hele kooi doorgeweest om alles te ontdekken.
Bang zijn ze beslist niet, ze zijn erg nieuwsgierig, maar wel een beetje voorzichtig 8)
Dat is geen wonder, want ze hebben een behoorlijke tijd geen echte aandacht van mensen gehad.

Ik heb ze nog niet zien eten, maar het waterflesje hebben ze allemaal wel gevonden, en de trosgierst is al wel half op.
Dus al met al een goede eerste dag.

Nikki en Rocky hebben zelfs al zitten kroelen, en af en toe produceert er zelfs eentje een piepje.

Het stukje van een vliegengordijn is erg in trek.
Vooral Whitney is erg fanatiek bezig om dat stuk te krijgen :P

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om foto's te maken, die houden jullie nog tegoed.

Saar

Hoi Agnes,
Fijn dat alles goed is gegaan :D

Citaat van: Agnes op 16 januari 2008, 20:46:01

Het stukje van een vliegengordijn is erg in trek.
Vooral Whitney is erg fanatiek bezig om dat stuk te krijgen :P

En dat slopen is een familietrekje :-[ ;D ;D ;D

Agnes

Vanacht is alles goed gegaan, het viertal heeft vast lekker geslapen, en er is er niet een van z'n stokje gevallen ;D

Maar nu ze wakker zijn, hoor ik regelmatig een 'plof'  ???
Ga ik kijken,... is er weer een van z'n stokje "gevallen" en zit met een verbaasde blik in het rond te kijken :o

Wat blijkt nu: ze zijn allemaal gewiekt, en waarschijnlijk niet gewend om te fladderen ::)
Ze laten zich gewoon naar beneden vallen! ;D ;D

Vooral Whitney heeft daar een handje van.
Maar zij komt dan ook uit een kleinere kooi, en is zoveel ruimte waarschijnlijk niet gewent :)

Ik heb een paar foto's, niet de beste kwaliteit, maar hier komen ze toch :P

Whitney

Waarschijnlijk wordt dit haar 'vaste plek', want hier zit ze regelmatig.
Een lekker hoekje waar ze alles en iedereen in de gaten kan houden :D

Rocky

Rocky is tot nu toe 'de meest aanwezige'
Hij roept naar de valkjes buiten, en is erg nieuwsgierig.
Hij reageert op zijn naam :D
Als je hem roept, komt hij naar de tralies toe, en geeft antwoord.
Hij zit ook het meeste te kroelen met Nikki.

Hij heeft op z'n linker vleugel een vlekje extra, wat hem van Corky onderscheidt.
Verder is het tot nu toe erg moeilijk om ze uit elkaar te houden.
Maar ja, het zijn tenslotte ook broers :)

Corky

Hij is nog niet uit zich zelf begonnen met geluid te maken, maar als z'n broer begint, laat hij ook  horen wat hij kan :D
Ook als je tegen hem praat, 'praat' hij zachtjes terug.

Zijn ze de hele morgen stil geweest, gaat net de telefoon, beginnen ze toch een kabaal te maken terwijl ik aan het praten ben! :P
Nou ja zeg ;D

Nicky

Nikki is heel rustig, zit te genieten van de aandacht van 2 :o mannen!
Regelmatig zit ze met Rocky te kroelen.
Een heel lief gezicht is dat.
Maar ik heb al een paar keer gezien dat ze tussen de twee heren zit, en zich eerst laat kroelen door de een, haar kopje de andere kant op doet, en zich dan laat kroelen door de ander ??? 8)
Dan zitten ze met z'n drieën op een stok, en Whitney kijkt toe vanaf een stok boven hen ::)

Het ziet er wel naar uit dat ze het naar hun zin hebben.
Als ze zich zo op hun gemak blijven voelen, zal ik binnenkort de plantenspuit op hen uitproberen.
Even lekker douchen is geen overbodige luxe :)

Saar

Whitney is een mooie dame geworden hoor :D

Agnes

Vind ik ook!
Ze heeft een donker geel koppie, en dat donkere geel loopt dan door over d'r rug.
De vleugels zijn veel lichter, met een donker geel randje.
Heel mooi getekend :)

Wilma1

17 januari 2008, 18:20:59 #129 Last Edit: 17 januari 2008, 18:24:06 by Wilma1
Hoi Agnes,
Ik had je al gebeld daarnet  ::) was zóóóóóóó nieuwsgierig ???

Ze zijn idd gewiekt, dat was ik vergeten te zeggen, doordat Veronica slechter ter been werd hebben we dit besloten zodat ze ze simpeler in de kooien kreeg.... maar dit was in Juli of zo ??? Bij de eerste rui zal het weer goed aangroeien.

Whitney en Corky zaten in de kooi die mee was, dus vele malen kleiner en zullen ze de afstand verkeerd inschatten  ::)

Fijn dat je er achter bent wie nu Rocky en Corky is, die stip viel me ineens erg op en daarmee kun je ze uitelkaar houden  ;D is met de stip dus Rocky ??? IK dact eerst andersom  ::) maar je zal het nu snel weten als je ze dagelijk ziet  :P  (is je opgevallen dat die 2 namen van de broers dezelfde letters bevatten  ;D dat is puur toeval hoor  :P ;D)

Ik ben je nog steeds dankbaar dat je ze wil opvangen en ze een goed leven kunnen vervolgen, wat ze bij Veronica hadden....zelfs eerdaags buiten  :D

Ik ben de naam van je hondje alweer kwijt  ::) maar die was ook zo  lief nieuwsgierig naar ze en zo voorzichtig  :D erg leuk om te zien...... en Dennis ??? weet die al wie wie is ??? ???  ;D hij deed zijn best gisteren dit te onthouden  :P

Hoe is het met Nikki haar pootje ??? (een van de 2 mannen had haar gebeten  :o :-\ en er lag wat bloed in de kooi)

Thx voor de lekkere lunch, we konden er even mee vooruit, want het lopend buffet was pas om half 8 en dát was erg laat dan geweest hoor  :P :P

Ohw, ik heb e.v een cd-tje met foto's van Whitney hoor, ik heb alles op volgorde staan hier in een mapje.

Dus GIL maar  ;D

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

* Hoi Wilma,
Saar heeft me alle foto's gemaild van toen Whitney nog bij haar was.
Als je nog andere hebt: "GIL"  ;D ;D

Hoi allemaal,

Het gaat hierbinnen super!
Whitney heb ik even gebadderd omdat ze een vieze poepert had.
Na het badje heb ik d'r even bij me genomen om te kroelen :)
Ze bleef lekker bij metzitten, en begon fanatiek aan m'n ketting te knabbelen :D

Daarna heb ik de valkjes bewerkt met de plantenspuit 8)
Ze zitten hier al zo op het gemak dat ik dat nu wel al aandurfde ;)
Ze hebben genoten!
Vooral Nikki wist niet in wat voor een rare bochten ze zich moest wringen om onder de nevel te blijven ;D ;D

Helaas geen foto's daarvan, want ik heb vandaag geen fototoestel tot m'n beschikking :-X

Nu zitten ze zich, waarschijnlijk moe maar voldaan, te poetsen :)
Eén van de twee broers doet inmiddels een dutje :P

Kimm

hoi agnes,

ik heb even je verhaal gelezen. wat super dat jij de valkjes opvangt. ze zullen gelukkig zijn. ik wens je veel succes en veel valkjesliefde toe ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Agnes

Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat. Gelukkig maar!!! En je bent een schat.  :-*

Mara

Wilma1

Ik had je mail al beatwoord, dus hier in het kort dat ik het allemaal SUPERgewedig vind, te horen dat ze zo genieten  :D ze verdienen het

En Whitney is haar tamheid gelukkig niet vergeten  :D met wat geduld kot het mss met Nikk ook weer helemaal tot dat...als ze ziet dat Whitney het durft, komt ze mss ook wel los.

Rocky is een ander verhaal, die is hier nooit tam geweest....had geen gediuld bij me te komen ziten, zag vele andere "belangrijkere dingen" die hij graag deed, als ie los was.

Corky was gewiekt bij Joke, dus wei weet komt die eerdag ook wel bij je ???

Jammer dat je geen toesel bij de hand hebt dan hè  ::) soms moet je met dat ding om je nek blijven lopne, want óók al heb je hem in huis, vaak nét te ver om snel te pakken  ::) :P

Maar er komen vele dagen dat je kan fotograveren dus wacht ik (on  ;D )  GEDULDIG af  :P
Je moet de groetjes van Veronica en bedankt voor de kaart en lieve brief!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Hoi allemaal,

Die rare beesten hier in huis, hebben een heel ander dagritme dan wij ???
De hele dag hoor je ze niet, zitten ze te dutten, eten ze wat, en gaan weer slapen......
Maar ´s avonds vanaf een uur of negen gaat hun gefluit je hier door merg en been ::)

OOOOO wat een herrie kunnen ze maken zeg! ;D
Het is niet leuk kwetteren en fluiten, maar echt heel hard schreeuwen :-X

Hier moet ik even gaan verzinnen hoe ik opvoedend moet gaan optreden :P

Het begint ermee dat Rocky en Corky onrustig door de hele kooi klimmen.
Ondertussen heel hard naar elkaar schreeuwen.
De dames worden daar ook onrustig van, en gaan ook geluid maken ::)
Dit gaat net zo lang door(gisteren 1 1/2 uur) totdat we van pure wanhoop maar een grote doek over de kooi hebben gedaan.
Nadat we dat gedaan hadden, werden ze wat rustiger.

Maar ja.... het is ook niet de bedoeling dat ze de hele avond met een doek over de kooi zitten.
Dus...tips zijn welkom ;)

Begrijp me niet verkeerd, want ik vind gekwetter en gefluit helemaal niet erg...juist leuk, maar het geluid dat ze maken is echt een heel hard knerpend gefluit.
Op 1 toonhoogte, en heeeeel hard :o

We kunnen elkaar dan niet meer verstaan en je oren gaan er echt zeer van doen :P

Ik hoop dat ze zich vanavond een beetje inhouden, want Lammert is vanavond alleen.
Ik ga zo werken, en ben pas om 22.00 uur thuis

Voor de rest zijn het schatjes.
Ze zijn heel nieuwsgierig, en als ze wakker zijn, volgen ze je bij alles wat je doet!
Hopelijk hoort dit bij de gewenningfase ;D