Paco, Vicky Nienah en Xena Foto update 07-08-2010

Gestart door Kaatje, 15 augustus 2007, 16:45:43

« vorige - volgende »

Anja

Goedemorgen Karin,

En hoe gaat het met Vicky?

Met Yuultje ging het al beter qua eten.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Met Vicky gaat alles goed heb ik het idee en ze zit weer op anderhalf pootje te dutten in de lekkere warmte van de ven. Paco vond dit ook altijd zo heerlijk.

Fijn zeg dat het met Yuultje beter ging vanmorgen  :D

Gisteren zat Vicky haar ene neusdopje dicht met pap  :( Maar vanmorgen na de pap heb ik met een billendoekje en mijn nagel heel zachtjes gewreven en toen kwam het gelukkig gelijk los en zijn haar beide neusdopjes weer helemaal vrij  :D

Ze woog vanmorgen weer 78 gram en na het voeden 85 dus daar maak ik me nu niet echt meer zoveel zorgen om, ik hoop ook dat ze volgende week heel de ochtend boven de 80 gr begint ... en lekker op zoek naar zaadjes en trosgiers zal gaan.

Morgen zal ik met mijn man proberen om Vicky van haar ergste papresten te verlossen want het is echt heel zielig zo zit ze onder de pap, uiteraard heb ik het telkens wel afgeveegd maar dat heeft maar heel weinig zin ... Vicky heeft inmiddels een ringbaard en haar borstveertjes zijn ook plakkerig ... zelfs zo dat ik tussen bepaalde plekjes haar huidje zie  :(

Mijn man is vanavond pas thuis, morgen het huis maar flink warm stoken en een warme handoek klaarleggen en de haardroger en dan hopen dat we het een klein beetje kunnen gaan schoonmaken.

Paco helpt ook graag een handje met het verlossen van de pap, maar dat stelt Vicky niet zo op prijs, ... het pap zit natuurlijk behoorlijk vast en dat doet zeer als je klitten in je haartjes hebt ...

Ik heb net nog wat foto's gemaakt van haar half opgetrokken pootje en haar kooi met lekkers en zaadjes  :D

Op anderhalf pootje

Knuistje maken

Vicky's eten ( inmiddels nieuw neergezet )

Groetjes Karin

Nu ik net de foto's heb geplaatst zie ik dat Vicky in de speeltuin met vlasgierst bezig is en ook met eigeel en parkieten zaad speelt  ;D

Anke

Hoi Karin,
Fijn dat het met Vicky de goede kant opgaat!
Vicky boft maar met zo'n lieve valkjes moeder :)
Ik denk dat Vicky zich na de schoonmaakbeurt wel prettiger zal voelen.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Anke,

Dat denk ik ook wel ... ze ziet er nu zo zielig uit !! Ze heeft het vlasgierst ondenkt en daar speelt ze mee, uiteraard hoop ik dat ze af en toe een zaadje probeert te pellen  :D

Het schiet niet echt op maar ik ben op blz 35 van je boekje ... dus al over de helft en ik geniet met volle teugen van je dagboekje  ;D

Groetjes Karin

Anke

Hoi Karin,
Fijn dat Vicky zich goed voelt en lekker speelt, dat is altijd een goed teken.
Wat mijn boekje betreft: Leuk dat je bezig bent om er doorheen te lezen ;D
Komt Paco eigenlijk om pap bedelen als je met Vicky bezig bent? Of zit het eigenwijze ventje dan in zijn kooi? ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Anke,

Haha ik denk dat Paco het wel zou willen hoor  :D Paco zit meestal in zijn speeltuin maar soms als hij de magnetron of waterkoker hoort fladdert hij op de grond en loopt dan zo richting de keuken ...

Vanmorgen toen ik beneden kwam heb ik hem even laten zitten in zijn kooi en dat vond hij eigenlijk helemaal niet erg want daarna hebben we het kroelen dubbel en dwars ingehaald  ;)

Groetjes Karin

Mara

Hoi Karin

Wat een scheetje is Vicky toch, echt waar. Heel erg leuk om te zien hoe ze daar zit. Het komt wel goed hoor, met de pap en natuurlijk ook omdat ze ander voer heeft waar ze van kan proeven.

Liefs

Mara

Anja

Hoi Karin,

Het is ook geen prettig gevoel die papresten hoor.
Mag ik eens vragen wat er in dat ene schaaltje zit wat rechts voor op de foto staat.

Ja ik herken het pootje intrekken van Yubel. Onze Yella zit nu nog zo.
Haar kropje is goed gevuld zie ik wel.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Bedoel je het kleinste bakje !? Van deze twee !? In de ene zit alleen water haha ... Het is ook van keramiek alleen nu vanuit een gewone oven gestookt en met diverse kleuren slib erin wat in elkaar is overgelopen tijdens het bakken   ;D

Dat andere schaaltjes daar zie je de zaadjes inliggen en is eigenlijk een keramiek raspje van hetzelfde soort slib, dus het voelt glad aan !

Ja Vicky haar kropje lijkt op ploffen te staan maar is inderdaad goed gevuld maar niet gespannen hoor ! Het kropje leegt echt supersnel, daaraan kan ik echt zien nu dat ze wel heel erg jong is ... Haar poep ziet er perfect uit, alleen ze poept de grammetjes er letterlijk uit en na 3 en een half uur is haar kropje dus echt weer zo goed als helemaal leeg ...

Door al die paprommel ( ik baal daar echt van ) ziet mijn dotje er verdrietig uit maar we hebben me net toch lekker gekroeld en Paco kwam erbij en liet aan Vicky zien wat echt kroelen is haha ... Het is net een klein jaloers kippetje maar heerlijk hoor ... Hij is echt heel lief en daar word hij flink voor in de watten gelegd  ;)

Hier nog even de foto ... in dat groen met bruine schaaltje zit dus gewoon helder water, maar dat zie je op de foto inderdaad niet  ;D

Groetjes Karin

Anja

Hoi Karin,

Whahaahahahahahahhahaa alleen water...................ik dacht dat er stroop of iets in zat.
Wat een druif ben ik toch.
Probeer de aangekoekte veertjes maar eens met lauwwarm water te verwijderen.

Wat fijn dat je de krop ziet legen. Hoeveel keer per dag krijgt ze nu pap?

Groetjes Anja

Anke

Hoi Karin,
Wat leuk dat Paco zo lief op Vicky reageert :-*
Hi hi ik had me ook al afgevraagd wat er in dat schaaltje zat. Dus ik dacht: aha Anja vraagt het al, dan zullen we het wel horen. Dus zo'n druif ben je niet hoor Anja. Hi hi en anders ben ik net zo'n druif ;D ;D
Groetjes Anke

danielle

Wat goed om te lezen, dat het zo goed gaat met Vicky.
Ze ziet er inderdaad als een schattig babytje uit, ook al zit ze helemaal onder pap  :).
Ik kan me ook nog herinneren dat ik mijn grasje zo'n vitaminekuur moest geven, die een oranje kleur had, ze heeft toen een hele tijd een heel oranje kopje gehad, dat was dan alleen niet zo plakkerig.
Ook ik ben idd wel benieuwd hoe vaak je haar moet bijvoeren.
Ik vind dat je echt heel goed bezig bent.

Groetjes  Danielle

Mara

Hoi Karin

Ik vroeg me al hetzelfde af als Anja en Anke.... :D

Wanneer krijgen we foto's te zien van je twee schatjes?  ;)

Mara

Kaatje

Hoi Anja,

Hahaha ja zoiets dacht ik al ... En Anke en Anja, jullie zijn geen druifjes hoor ... Ik ook met al dat gekleurde keramiek  ;)

Hehehe Mara, grappig dat jullie allemaal hetzelfde dachten, ik zie jullie in gedachte al denken, wat zit daar nu in ... ik heb eens goed gekeken en het lijkt inderdaad op stroop, hihi ...

Oja Anja ... Paco heeft nu 3x pap gehad en ze zal vanavond laat haar laatste voeding krijgen. Om half zeven sprong de weegschaal van 79 naar 80 en heb ik haar nog iets van 8 a 9 ml gegeven, na het voeden woog ze weer lekker 88 / 89 !

Ik ben ook heel blij dat haar kropje goed leegt, om half 7 was hij dus zo goed als weer helemaal leeg !

Morgen gaan we schoonmaken en ik heb Rick (mijn man ) dus net opgehaald .... Hij zit nu heel trots met Vicky en Paco op de bank te kroelen  ;D

Dank je wel Danielle, het is heel fijn te horen dat ik mijn best doe, maar dit is niet meer dan mijn plicht en verantwoording en dan doe ik het heel graag ;)

En Mara, morgen ga ik foto's schieten van mijn twee lievelingen  ;D

Groetjes Karin

Anke

Hoi Karin,
Succes met schoonmaken morgen!
En ik ben heel benieuwd naar de foto's ;D
Groetjes Anke