5 mei 2025, 07:51:07

2 popjes

Gestart door Amanatallah, 13 augustus 2007, 13:29:10

« vorige - volgende »

Amanatallah

Hallo ik ben nieuw op deze site ;D

Ik dacht eerst dat ik een mannetje en popje had maar het blijken nu 2 popjes te zijn.Het zijn 2 lutinos.De ene heeft een groen ringetje de ander geel.Die met groen is een popje die had weleens een eitje gelegd onder in de kooi maar nu zag ik dat die ander een eitje heeft gelged ik stond erbij echt heel lief :D

Ik wil geen nestje dus dat gebeurd ook niet maar kan dat wel 2 popjes ik bedoel komt er geen ruzie op gegeven moment.

Groetjes

Mara

Hoi Hoi

Waarom zouden ze ruzie krijgen? Of je nu twee popjes hebt, twee mannetjes of een koppeltje, over het algemeen gaat het goed. Tuurlijk, ze kibbelen wel eens maar dat doen mensen ook, toch?

Ik heb zelf 12 valkparkieten en ik heb nog maar een 'vast' koppeltje en de rest amuseert zich zo wel. En ik heb zelden ruzie, wel kibbelen maar echt ruzie, nee hoor.

Wat doe je met de eitjes? Die zijn natuurlijk onbevrucht maar als je de eitjes elke keer weghaalt, dan blijft je popje leggen.

Mara

Amanatallah

Nee ze blijven niet leggen ik haalde het eitje na een week weg en nu si het gestopt omdat ik wat vroeger het licht dim.Ik kwam erachter dat dat helpt.het zijn echt 2 schatjes alleen dacht ik echt dat ik een man had omdat die ene pop mooi dingen nafluit dat schijnt dus bijzonder te zijn.Hoe oud kunnen valkjes eigenlijk worden :)

Mara

Hoi hoi

Popjes kunnen ook fluiten, over het algemeen niet zo mooi als mannetjes, maar goed....

Valkjes kunnen best wel oud worden, ik zelf heb er in totaal iets van 13 of 14 waarvan er eentje 16 jaar is en eentje 17 jaar. En een vriendin van me op dit forum heeft een valkparkiet die was bijna 21. En erzullen er best wel zijn die misschien nog ouder worden.

Mara

Amanatallah

oke dat is best oud gaaf.Ik kan mijn 2 dames niet meer missen :D

Mara

Hoi hoi

Ze kunnen inderdaad heel vertederend zijn, en voordat je het weet heb je een voliere vol. Haha. Ga je ook een dagboekje of zo beginnen?

Mara

Amanatallah

Ik hou nog niks bij maar het is wel een super leuk idee ;D

Sanna

Ja, is leuk hoor ;). En dan met foto's erbij, dan kunnen wij jouw dames ook bekijken ;D.

Mijn eerste twee valkjes waren ook popjes, pas na een aantal jaar kwam daar toen het eerste mannetje bij. Ging altijd prima.

Groetjes, Sanna