grasparkiet zit bol en laat ondlasting lopen

Gestart door leoni, 8 augustus 2007, 19:45:22

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb hier een grasparkiet (helemaal slap) van een vrouw. zij was op vakantie dus de gene die de vogels verzorgt weet niets van vogels en belde mij.
dus hij zit nu bij mij onder de warmte lamp in de ziekenkooi.

hij heeft heel de tijd z'n oogjes dicht, hij zit bol, en  laat ondlasting lopen( dit is helemaal doorzichtig waterig), eet niet drinkt niet.
ik heb hem druivensuiker gegeven met water.
de vrouw die alles verzorgt had zelf al dhr. feld gebelt. hij zij dat ze hem druiven suiker moes geven en antibiotica. en dat krijgt hij nu ook want ik had nog goeie antibiotica staan die ik heb gehad van dhr feld. hij zei dat het of een darm ondsteking kon zijn. maar hij vroeg ook of hij ergens tegen aan gevlogen was, maar dat wist ze niet.

wat kan ik nu het beste doen. hij eet niets en drinkt niets. zelf elke keer pap voeren enz.??

ik denk zelf dat het al te laat is want hij is echt helemaal slap. sn kopje hangt en oogjes dicht. als je hemt pakt om wat druivensuiker te geven beweegt hij wat en gaan de oogjes open.

groetjes leoni

Karin

Je kunt niet meer doen dan je best  :-\ Het klinkt niet best. Je kunt proberen wat pap te geven als het hem niet teveel opwind. Sterkte ermee.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

leoni

hallo,

hij is overleden :-\.
had het ook wel verwacht want hoe hij er uit zag,...
gistere avond heb ik heb ook nog gewogen en toen woog hij 29 gram  :-X ik weet niet hoe zwaar grasjes zijn maar volgens mij is dat veel te licht.
ik heb hem gistere ook nog wat pap gegeven maar het heeft niet geholpen.

groetjes leoni

Saar

Citaat van: leoni op  9 augustus 2007, 10:08:20
hallo,

hij is overleden :-\.
had het ook wel verwacht want hoe hij er uit zag,...
gistere avond heb ik heb ook nog gewogen en toen woog hij 29 gram  :-X ik weet niet hoe zwaar grasjes zijn maar volgens mij is dat veel te licht.
ik heb hem gistere ook nog wat pap gegeven maar het heeft niet geholpen.

groetjes leoni

Hoi
Bij mij weegt een gezond grasje van een mooi formaat ongeveer 40 a 50 gram en die zijn dan meestal 3 a 4 jaar. Ik heb hier een oud mannetje en die weegt maar 30 gram. Dus kan het ook aan de leeftijd liggen :)
Hij eet en drinkt gewoon, dus hij is gewoon gezond.

Ik dacht gisteren ook al dat hij niet lang meer zou hebben :-\ Erg jammer dat ie is overleden, maar meer kon je niet doen. Sterkte!
Groetjes Saar  :-*

Mara

Hoi Leoni

Jammer dat het grasje het niet gered heeft. Je hebt je best gedaan, meer kon je niet doen.

Mara