5 mei 2025, 01:09:06

schoon maken???

Gestart door carolinetjeuh, 11 augustus 2007, 20:23:13

« vorige - volgende »

carolinetjeuh

Ik heb een paar dagen geleden een valkje uit de nest moeten halen omdat hij geen eten meer kreeg van de ouders. Hij is nu ongeveer 5 weken. Maar zijn vacht is zo wat aan een geklit en is een beetje hard geworden. Hoe krijg ik hem proper? Alle raad is zeker welkom!  :D

groetjes, Caroline

Rianne

Heb je eucalyptusreiniger in huis? Dit kun je in een schone plantenspuit doen met lauwwarm water en hier je valkje mee sproeien. Heb je dit niet, zul je het zelf moeten proberen met lauwwarm water en keukenpapier.

carolinetjeuh

Ik heb het al geprobeerd met lauw water, maar het beterd er niet echt op.  :-\ Gaat eucalyptusreiniger beter dan water?
Waar kan ik dat kopen (woon wel in Belgie)?

groetjes, Caroline
Alvast erg bedankt!

carolinetjeuh

Iemand die nog iets anders weet misschien om het arme vogeltje zen veertjes terug zacht te maken?

Mara

Hoi

Hoe is het gekomen dat zijn veertjes zo hard zijn geworden? En zit het alleen maar op zijn kopje, rond zijn snaveltje of zit het overal?

Mara

Rianne

Eucalyptusreiniger gebruik ik om een sopje mee te maken om de kooien mee schoon te maken, het lost poepresten erg goed op en is bovendien het enige schoonmaakmiddel waar je je valkjes mee mag douchen. Ik heb het niet in de dierenwinkel gekocht maar op een vogelbeurs dus ik weet niet of de winkel het ook heeft.

Anke

volgens mij kan je eucalyptesreiniger hier bij Het Valkje bestellen, de winkel van deze website :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carolinetjeuh

Het hard zit vooral rond op zijn kopje en zijn kuif, maar ook een beetje aan de zijkant van de vleugeltjes. Kan dit gebeurt zijn door in een schaaltje water te gaan zitten en dat het niet goed is opgedroogt? Of is het misschien omdat hij in de nestkast erg vochtig lag van de waterige ontlasting?

groetjes, Caroline

carolinetjeuh

Ik ga dinsdag direct eucalyptus reiniger kopen! En hopen maar dat hij er beter uit gaat zien.  :-\

groetjes, Caroline
Bedankt allemaal!  ;D