Vitamientjes tijdens rui?? of iets anders?

Gestart door Dafrinja, 13 april 2007, 22:36:41

« vorige - volgende »

Dafrinja

13 april 2007, 22:36:41 Last Edit: 13 april 2007, 22:57:25 by Dafrinja
Hallo iedereen!

Gizmo is nu officieel in de rui heb ik gemerkt.
Is er iets waarmee ik hem erdoorheen kan helpen? Want hij is wel chaggie geworden sinds de rui, dus ik denk dat hij er wel een beetje last van heeft.
Ik had geloof ik ergens iets gelezen over extra vitamientjes tijdens de rui, dat dat t zou versnellen. Is dat waar?? En zoja, hoe het t spul?
Hij eet niet echt eivoer, alleen wat in zn voer zit en hij eet XtraVital van Beaphar.

Ik hoop dat jullie iets weten wat Gizmo zou helpen.

Alvast bedankt!!!

Dafrinja en Gizmo

Riny

Hoy Dafrinja
Zelf gebruik ik nooit iets extra's in de ruiperiode.
Wel weet ik dat er een product in de handel is wat ruihulp heet.
Dat zou vogels sneller door de rui heen helpen.
Groetjes Riny

Peter

Veel bieden tijdens de rui en tijdens de broedperiode extra vitame aan. Maar zonder extra vitame gaat het ook goed, zelf geven wel extra vitame, je kunt vitame gebruiken uit de dierenwinkel of via de dierenarts.

Groetjes,
Peter

Jeffry83

wij hebben voor onze diamantduifjes speciale mineralen voor tijdens de rui,genaamt Ruihulp (wat toepasselijk)

er is ook van Vitacraft speciale zaadjes die ik geef tijdens de rui als snoepjes,het zit in die fel gekleurde zakjes van Vitakraft en heet Vitakraft Ruihulp en een blauw/gele ara en valkparkiet staat erop
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Paauwtje

Er zijn ook speciale snoepstokken voor de rui.
Maar of dit helemaal werkt weet ik niet ze vinden het iniedergeval erg lekker
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

nick01

een valkparkiet in normale goede conditie , dit is iets wat je natuurlijk het hele jaar aan werkt , hoeft geen problemen te hebben met de rui.
ik doe t niet uit principe , t gehele jaar door probeer ik ze een zo gevariereerd menu aan te bieden en dat werkt tot nu toe goed want ruien doen ze hier probleemloos.