4 mei 2025, 17:22:07

hoevaak nog per dag ?

Gestart door Ilse_Jaimy, 30 juli 2007, 12:04:18

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

ik kan 2 valken krijgen van 4 weken
maar hoevaak per dagen hebben ze dan nog pap nodig ? 3 x tog?

het was dan mijn bedoeling om ze met 5 weken op te halen en dan ze dan op 2 a3 voedingen per dag zitten
klopt dit ?

Lin

Hey,

Mijn advies is te wachten totdat ze zelfstandig zijn met 6/7 weken. Dan hoef je ook geen pap te kopen en andere benodigheden. De kwekers wil vast nog wel even wachten met verkopen als jij dat aangeeft.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ilse_Jaimy

wat is der mis met handopfok ?

Mara

Citaat van: Ilse_Jaimy op 30 juli 2007, 19:01:35
wie heeft het erover dat ik met ze wil kweken ?
ik wil ze gewoon voor het leuk hebben bij me andere tamme valken in ...

Hoi hoi

Lin bedoeld ermee dat de kweker van die valkjes nog wel een week of twee zou willen wachten met het verkopen van de valkjes aan jou totdat ze helemaal zelfstandig zijn. Het is niet aan te raden om een handopfokvalkje aan te schaffen of een valkje dat nog niet helemaal zelfstandig is. Het kan heel erg misgaan en dat is jammer.

Mara

Ilse_Jaimy

ow okej
mij is altijd verteld dat ze dan tammer worden ??? of is dat niet zo ?
heb mijn andere 2 ook met de hand grootgebracht ...

Mara

Hoi

Als je een valkje met handopfok in een voliere loslaat zal die net zo verwilderen als een ander. Dus of ze makkelijker tam worden...geen idee..

Mara

carolinetjeuh

Ik vind persoonlijk wel dat ze dan toch wel tammer zijn en langer tam blijven, hier heb ik toch al veel ervaringen mee!

groetjes, Caroline

Lin

ik heb handopfok en geen handopfok gekweekt. Mijn ervaring is des te meer tijd je erin steekt des te liever ze worden. Uiteraard hangt het ook van karakter af. Ik heb valkjes zonder handopfok gehad die 'tig keer liever waren maar ook met ahndopfok die nu alleen nog maar opstappen. Daarnaast zijn SOMMIGE handopfokje ook wat bijteriger of kweken niet zo goed. En dat zie je meer met handopfok dan andersom.

Citaat van: carolinetjeuh op 30 juli 2007, 19:29:29
Ik vind persoonlijk wel dat ze dan toch wel tammer zijn en langer tam blijven, hier heb ik toch al veel ervaringen mee!

groetjes, Caroline

Hoevaal handopfokjes heb je gehad en hoeveel geen handopfokjes? Waren die van geen handopfok dan niet zo lief?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)