7 mei 2025, 00:32:47

weken oud bij aanschaf

Gestart door danielle, 28 juli 2007, 10:47:25

« vorige - volgende »

danielle

Hallo,
Ik heb misschien een beetje een dom vraagje,  maar wil het toch even voor de zekerheid navragen.

Ik kan een jong valkparkietje reserveren  :). Alleen zou ik deze pas na mijn vakantie kunnen ophalen en dan is het valkparkietje al 8 weken oud. De kwekerij kan het valkparkietje al wel handtam maken, maar deze geeft wel aan dat bij deze ouders de valkjes al met 6 weken zelfstandig zijn.

Nou maak ik me een beetje zorgen of dit valkje dan moeilijker tam te maken is, als hij twee weken zelfstandig bij de kweker blijft. Is dit waar, of valt dit wel mee?

Anke

Hoi,
Als de kweker, het valkje de twee weken dat jij op vakantie bent ook veel in handen neemt zal het allemaal wel meevallen.
En anders moet je in het begin misschien iets meer moeite doen om je valkje te laten opstappen enzo.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi Danielle,

Het kan inderdaad dat de valkjes met 6 weken al zelfstandig zijn, maar het kan ook gebeuren dat het pas bij 7 weken is.
Dat zou betekenen dat het jonkie een weekje langer bij de kweker zou blijven dan anders, lijkt me niet zo'n probleem.
Wij hebben hier gemerkt dat de jonkies uit 1 nest toch een behoorlijk verschillend karakter kunnen hebben en de een ook veel tammer is dan de ander, ook al worden ze gelijk behandeld.
De een komt gelijk naar je toe om gekroeld te worden, de ander vind het eigenlijk maar niks.

Het belangrijkste is geduld hebben, dan komt het zowiezo wel goed.

Groetjes, Rene

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Damien

Mijn valkje was pas met 8 weken zelfstandig. Allang uitgevlogen wel, maar nogsteeds niet zelf eten. Toen ze dat wel deed en ik haar had opgehaald, zat ze binnen een week al op mn schouder te zaniken om gekroeld te worden.
Ze is niet tam gemaakt, maar wel ik handen geweest vanaf kleins af aan. (foto's, wegen etc.)
Ook al is ze niet zo snel met tam worden, op deze leeftijd is het goed te doen om ze tam te maken. Veel proberen en gewoon geduld hebben.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik