13 mei 2025, 21:01:27

Fluiten en schreeuwen

Gestart door pietie, 11 juli 2007, 22:45:44

« vorige - volgende »

pietie

Citaat van: hennie op 26 juli 2007, 23:40:37
Hoi,

Je kunt dit beter bij    HERPLAATSING  zetten.

Ik hoop dat je een goed huisje voor je valkje kunt vinden,
succes,
Hennie

oke dat zal ik even doen

Peewee! :D

Theo_Hoorn

Niets herplaatsing! er zijn zat redenenen waarom je valkje zo doet

ten 1ste hij wilt aandacht zow wie zow , al is t niet van jou dan is t misschien wel van t vrouwtje

bij mij heeft t ook even zwaar gezeten hij bleef maaf fluiten met zn macho gedrag.. tot ie uit eindelijk kreeg wat ie wil zn vrouwtje.. ze deden t , en nu hebben ze eitjes en nu is die heel stil.. ,

je moet goed kijken wat je valkje wilt.. misschien is t teveel aan mannen om hem heen niet zo goed!

ik zou hem alleen met een popje plaatsen en kijken wat er gebeurd en ja hij gaat dan vrolijk door met t fluiten , vooral zeker in t begin.. hij wilt zig misschien bewijzen.. hallo als die aan is komen vliegen is t toch wel een heel speciaal valkje..

ik zou gwoon je best doen om te proberen je vogel te begrijpen wat ook wil helpen is hem bij je zetten.. en dan kijken wat ie wilt.. als de andere valkjes nog in de kooi zitten
gaat ie op de kooi zitten wil die misschien macho gedrag voor hun doen , en dan krijgt ie even de kans omdat ie dan hoger dan hun zit.. misschien wil die juist graag bij jou zitte.. of misschien vliegt ie wel naar t popje toe.. , een valkje kan ook heel veel fluiten omdat ie uit zn kooitje wilt.. , maar ik denk dat dit gewoon aan de tijd van t jaar ligt.. broedtijd.. wat je kan doen is hem samen in een ruime kooi doen met een popje en hem en haar lekker te laten gaan

pietie

in het begin heeft ie bij het vrouwtje in een kleine kooi gezeten.
Toen deed ie ook al raar hij hing aan de tralies van de kooi naar de andere valkjes te kijken en te fluiten(2 andere mannen)
Later zijn ze met zn allen in een grote kooi gezet maar nog deed hij zo raar en begon sávonds te fluiten als een gek.
Dus heb ik hem maar weer apart in een kooi gezet en hij staat nu in een donkere hoek dus het is nu stil 'savonds maar zodra de gordijnen smorgens open zijn begint het schreeuwen weer.
En volgens mij is het neit voor het popje want hij gaat er ook neit naartoe of erbij zitten.
Mijn vader is sowieso ongeduldig en snel kwaad dus dit is niks.
Het valkje kan beter in een grote voliere met andere valkjes geplaatst worden.

Peewee! :D

Theo_Hoorn