11 mei 2025, 00:32:25

Fluiten en schreeuwen

Gestart door pietie, 11 juli 2007, 22:45:44

« vorige - volgende »

pietie

Mijn valkparkiet witmasker man die is aankomen vliegen fluit wel heel erg veel en tikt altijd tegen de tralies.
Hij mag van mij wel fluiten maar hij doet het steeds `s avonds als we eten of tv kijken altijd rond 10 uur of nog later en gaat dan hevig te keer.
En mijn vader houd daar niet echt van en ergert zich er ook steeds aan dus ik probeer vanalles om hem te laten stoppen.
Hij zei geen wonder dat hij buiten rond vloog ze zullen wel gek van hem zijn geworden en hebben uitgelaten :P
Ik had 2 dagen al een doek over de kooi gelegd maar daar trapt ie nu ook niet meer in.
Ik vind het ook zielig voor het valkje maar hij moet niet `s avonds fluiten overdag fluit hij nauwelijks ???

Sinds een paar weken zit hij samen met 2 andere mannen en 1 vrouwtje in de kooi.
Misschien is hij erg dominant ofzo hij doet veel tikken en loopt de stok op en neer met vleugels beetje van zijn lijf.
En het andere mannetje wat normaal deed fluiten fluit nu opeens helemaal niet meer ???

wat kan ik eraan doen?
Of misschien de schreeuwerd weg doen?
Want dit kan echt niet langer zo, dat word zijn dood

Peewee! :D

pietie

ik denk dat er weinig aan te doen valt dus kan ik hem maar beter wegdoen.
Iemand van hier die hem wil?
Of eventueel voor een ander valkje
Het is een witmasker man nog niet heel oud ik denk een jaar of 2 en hij mist een teen nagel

Valkparkiet007

niet weg doen witmasker ..want zijn kei mooie kleur beesje...maar ja hij is denk ik domentant...weetje wa als me vriend praat met mij begint mijn rocky ook schreeuwen..en zo hard da de hele straat weet da Rocky bezig is! ...maar je kan ook een deken over kooi doen ..of nieuwe speel goed ...een rietje in kooi dan is die iets bezig dan kan die nie fluite als ze druk bezezig zijn ..bij mij is da wel ... Rocky wil aan dacht dan schreeuw die of fluit die..dan doe ik handoek om kooitje en gooit ik speel goed in...maar Rocky sta buiten nu ..en scheel ook...want jou vogeltje fluit en schreeuw omdat hij BOven het geluid wil komen !..want me pap werd gek ...

ik hoop da ik meer info kan geven..meer info vraag het maar groetjes en vleugel Rocky :-*
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

pietie

Er is genoeg om te spelen in de kooi, maar nee de mannen doen er niks mee ::) alleen het vrouwtje speelt er leuk mee.
Een doek over de kooi helpt ook niet, een plantenspuit helpt ook niet  ::) ik heb echt geen zin in dat tafereel elke dag want hij verpest het voor iedereen.
Nu zit hij de hele tent ook weer bij elkaar te schreeuwen ::)
Ik vang hem strax en dan gaat hij apart in een kooi.

Valkparkiet007

ja mijn Rocky zat schreeuwen door de tv enzo en me pap werd ook super boos op mu..hi jzeg zo laat die beest stil houden anders doe ik het!..en ja bij Rocky helpte wel doek om kooi en nu sta die buiten.Want omdat hij nu aleen is en zijn beste maatje is weg gevlogen..kan die butien zitte andere vogels kijken enz ..maar ja jammer da je stem banden niet kan knippe ofzo..net bij honden die blaffe!..en ja ieder vogeltje is anders ik hoop dat goed komt met jou vogeltje

Groetjes en Vleugel
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

pietie

hahaah hij is ook precies zo eentje als rocky :P
ook een witmasker

Damien

Wat voor geluid maakt hij precies? Is het een bedelgeluid of zoiets?

Het kan ook zijn dat hij broeds is en door het krijsen indruk wil maken op het vrouwtje.

Dat tikken op dingen en de vleugels van het lichaam af is machogedrag. Pure stoerdoenerij.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

pietie

ja dat zou misschien kunnen hij doet fluiten en van die kwetter geluidjes maken en dan met zijn hoofdje buigen.
Maar hij heeft helemaal niks met het vrouwtje ze zitten neit samen en hij loopt het vrouwtje ook neit achterna ofzo.

Diaantje

ik denk dat het het beste is om er geen aandacht aan te schenken, geen doeken geen aandacht... want dat laatste is het..
Hij schreeuwt omdat ie aandacht wil.. en door het schreeuwen krijgt ie dat... ;D
Overal op dit forum wordt aangegeven als je doeken gebruikt ed dat het alleen maar erger wordt...
Bij mij zitten ze in de ochtend en in de avond ook te schreeuwen een uur ong, wordt ik ook niet vrolijk van, maar ja geen aandacht geven.. ook niet zeggen dat ze stil moeten zijn.
Negeren is de beste oplossing. hij moet weten dat schreeuwen geen zin heeft...
Ik begrijp wel dat dit heel lastig is hoor... ::)
ik wens je veel sterkte!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inger m

Hoi,
Dit is normaal gedrag voor een valkparkiet, zeker voor mannetjes. Het maken van geluid hoort daarbij en niet iedereen kan dat waarderen. Je zou hem 's avonds op een andere (donkere) kamer kunnen zetten. Als je hem onder een doek zet, dan is de omgeving eromheen nog steeds 'onrustig' en dus interessant. Geef hem 's avonds dus een donkere en rustige plek.

Als het niet gaat of niet mogelijk is, dan kun je inderdaad overwegen een andere plek voor hem te vinden. Het is niet de bedoeling dat er allerlei ergenis ontstaat. Je zou bv. een voliere kunnen overwegen, omdat hij dan een normaal dag en nachtritme heeft en vaak gedragen ze zich in een voliere anders. Als hij weer de huiskamer ingaat en hetzelfde gedrag vertoont dan heeft niemand daar iets aan en vooral de vogel zelf niet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ManjaV

Bij deze sluit ik mij bij Ingers woorden aan. Ik denk dat je er beter voor kunt zorgen dat de valkparkiet in een voliere terecht komt. Je valkje wil blijkbaar indruk maken op het popje dat ook in de kooi zit.
En vogels zijn niet op commando stil. Een plantenspuit helpt ook niet, vogels corrigeren elkaar zelf ook niet met een plantenspuit.  ::)
Ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust beter is als je er voor kunt zorgen dat je valkje in een voliere met andere valken komt. Je kunt hem ook naar het papegaaienpark in Veldhoven brengen, daar zou hij een fijn leven krijgen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

pietie

ik heb hem apart in een kooi gezet en gister en vandaag hebben ze ook buiten gestaan.
nu gedraagd hij zich goed, maar dat kan misschien ook zijn door de warmte  :P

hennie

Hoi,

Er is zowiezo niks mis met zijn gedrag. Het is gewoon een luidruchtig, dominant mannetjesvalkje.
Zijn gedrag is dus passend bij zijn karakter.

Als jij hier niet tegen kunt, omdat je hem teveel lawaai vindt maken....volg dan de raad van Manja op!

Geef niet de schuld aan je valkje want met hem is niks mis!

groetjes, Hennie

pietie

WIe kan deze macho man een goed tehuis aanbieden in een mooie voliere met andere valkjes?
Email mij dan even

hennie

Hoi,

Je kunt dit beter bij    HERPLAATSING  zetten.

Ik hoop dat je een goed huisje voor je valkje kunt vinden,
succes,
Hennie