25 juni 2025, 19:52:30

Muziek

Gestart door Mara, 19 juli 2007, 13:40:59

« vorige - volgende »

Mara

Omdat er in het topic vakantieplannen gesproken werd over de muzieksmaak van de diverse leden, dacht ik, laten we daar eens een topic over maken omdat we anders in die andere draad off-topic zouden gaan.

Ikzelf ben een liefhebber van rock en gothic, maar ook country gaat er wel in. Favo bands zijn Within Temptation, Nightwish, After Forever, Epica wat betreft de gothic. Rock en speedmetal zijn Europe, Sinergy, Sonata Arctica en Stratovarius mijn favo's maar ook Helloween is heel erg geliefd. Verder vind ik Toto ook goed en Metallica is ook erg geliefd.

Mara

Rianne

Ik vind zo ongeveer alles wel leuk om te horen, van jaren 60 tot nu. Ik ben geen fan van Nederlandstalige muziek, dus mij maak je niet blij met Bauer of Hazes. De Toppers vind ik wel weer leuk :)
Sinds 95/96 ben ik fan van Metallica, heb ze inmiddels 5 keer live gezien. Sinds 2003 ben ik lid van de fanclub.
Verder hou ik van Iron Maiden, Rammstein, Queen, Aerosmith, Nightwish, Iced Earth, Red Hot Chili Peppers en alles wat op deze bands lijkt ;D

Rianne

Om ook nog even op Mara te antwoorden: Nee Synergy ken ik niet, hoewel er ook een kermisband is die zo heet ;)

Mara

Hoi Rianne

Sinergy is geen kermisband...haha....het is een combinatie tussen gothic en speedmetal (denk ik) ook met een vrouwelijke zanger. Misschien is het wel iets voor jou, weet niet of je het leuk zou vinden hoor. Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe zangeres van Nightwish...

mara

Gerda

19 juli 2007, 17:16:12 #4 Last Edit: 19 juli 2007, 18:38:19 by Gerda
Hoi Mara,

Sinergy is wel redelijk (vooral album suicide by my side), maar geef mij maar Evanescence. Vooral 'call me when you're sober' en het prachtige 'good enough'

Evanescense is Gothic/rock (eigenlijk misschien zelf wel een beetje EMO = emocore = emotional rockmusic)

Misschien wel te vinden op you tube  ;)

Groetjes, Gerda

Mara

Hoi Gerda

Dat jij Sinergy kent  :o !! Wow.....Evanescence is ook heel erg goed. Ik heb er niet zo heel veel van maar heb een paar goede nummers. Ik heb zelf aan My Immortal hele speciale herinneringen.

Mara

Gerda

19 juli 2007, 18:27:04 #6 Last Edit: 19 juli 2007, 18:59:02 by Gerda
Hoi Mara,

hier vind je 'call me when you're sober' Echt een mooie clip!!!

En dan hier Evanenscence Live!!! met jouw nummer!!!

Gerda

Rianne

Ik doe aan bodypump en we doen nu een oefening voor de biceps op 'Weight of the World'. Vind het een goed nummer, we moeten het er nog tot 1 oktober mee doen. :)

Mara

Hoi Gerda

Het is een kippenvel nummer hoor. Echt waar. Elke keer als ik het hoor heb ik het kippenvel dik op mijn armen staan. Wat vind je dan van Within Temptation?

Mara

Mara

Ow ja, deze wil ik jullie niet onthouden. Een nummer van Within Temptation opgenomen op Lowlands en staat ook op hun Mother Earth Tour Live cd.

Within Temptation - Our Farewell Live!!!!

hennie

Hallo,

Ik vind Paolo Nutini mooi!

groetjes, Hennie

Mara

Hoi Hennie

Die ken ik niet. Wat voor muziek moet ik me hierbij voorstellen?

Mara

jamy

Hoi, is er iemand naar rockwerchter geweest ?

Groeten Jamy

hennie

Hoi Mara,
Het is een soort combinatie van Jazz, rock en pop ( zegt Jolien  ;D )

KLik maar op onderstaande link;)

http://www.youtube.com/watch?v=Gx0QERxjjno

http://www.youtube.com/watch?v=K3gqB17SIoI

groetjes, Hennie

Gerda

22 juli 2007, 20:38:36 #14 Last Edit: 22 juli 2007, 21:03:35 by Gerda
Hoi Mara,

Within Temptation is zeker niet slecht, ik ken niet veel nummers van ze. Wel weet ik dat Martijn Westerholt er in keyboard speelde (nu vervangen door een andere Martijn, toch?) en hij heeft later Delain opgericht. Trouwens Frozen van Delain is een prachtig nummer. 

Ook fantastisch in dit genre: Sins of thy Beloved en Draconian. Misschien ook nog Theater of Rapture (maar af en toe te bizar!!).

Ik houd zelf ook veel van jazz, cubaans, zelfs nederlandstalig - maar dan wel De Dijk of Frederique Spigt - en Anthony and the Johnsons.

Anthony heeft echt een gweldige stem, maar is nogal bizar. Kijk maar hier: http://nl.youtube.com/watch?v=1MDlMdu2gjw&mode=related&search=
En dit nummer (alleen luisteren niet naar filmpje kijken!) http://nl.youtube.com/watch?v=EnJB9XSAWX0

En dan natuurlijk: Meatloaf, John Mayer, Jackson Browne en the Pretenders.
Vroeger ook Blondie (voor al nummer 'one day or another')

Dus best divers. In de kroeg kan ik zelfs Andre Hazes verdragen  ;)

Groetjes, Gerda